-
-
Svar på tråden kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?
-
Låter som ett typiskt förhållande med en missbrukare tycker jag. Vill du ha det så? Fine, fortsätt häng med honom, du får räkna med att han är oberäknelig o svänger fram o tillbaka...
-
fler som har svar på rubriken?
-
Benzo kan bedöva en, cannabis är känsloförstärkare.Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 16:27:42 följande:fler som har svar på rubriken?
Kan han vara aning ostabil av att ständigt köra på den kombon?
Ja det kan han, benzo ger ett jäkla beroende.
-
Snälla bara lämna honom.annars kommer du ångra det en dag.det går inte ha ett förhållande med en missbrukare.han är Inte ens i samma verklighet som du.han tror saker är på ett annat sätt än vad dom är..om du har problem nu så kommer det bli ännu värre i framtiden, för tro mig, all den skiten som han proppar i sig är inte bara nått man kan sluta med.det är allvarliga saker.men sen vet jag hur det är att va blind -kär.vad jag än säger så tror jag inte du kommer lyssna. För då hade du inte stannat så här längre .lycka till i alla fall,.
-
Förresten kan ja tillägga att när man röker på mycket regelb.så gör det att den självkritiska sidan förändras.hans förmåga att se rätt o fel som du o jag förändras helt och man får svårare att känna av när man gjort något dåligt.
-
Hej,
jag använder mig utav två droger om vart annat dagligen. Dessa är Spice (MAM-2201 och UR-144) och cannabis (marijuana och hasch). Jag skulle aldrig hävda att röka på skulle påverka hans förmåga att vara kär i dig. Det finns inga substanser i dessa droger som skulle specifikt "domna" kärlekskänslor?
Det gäller även Benzo. Dock under ett rus, så kan det upplevas på utsidan som att han är likgiltig. Men jag kan lova dig. Slutar han med sina droger, speciellt när det gäller benzo (inte cannabis) så kommer han må bättre. Men han kommer inte bli kär i dig för det. Det är bara att ge upp hoppet om honom. Han är en skitstövel i grunden. -
Rökat i sig stänger inte av några känslor, däremot gör benzo det, jag räknar nu med att han inte får recpet på det här och tar lite efter eget tycke. Jag har själv missbruka banzo, och känner många som gjort. Jag har setat på X antal behandlingshem, och ja man blir känslokall av benzo, likgiltig och aggresiv i många fall.
Nu vet jag inte hur länge han tagit de, och om det är regelbundet isf kan de vara mkt farligt att sluta på egen hand.
Jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga och lämnar den här killen, för han kommer svänga i humöret och vet vad han ska säga och göra för att få dig vid dom tillfällerna han själv känner för det.
Han kommer aldrig lägga ner droger för kärlekens skull kan jag säga. Det är en dum bortförkaring för att fortsätta.
Det finns så många bra fina killar därute, jag vet att du en dag finner den rätta som du KAN LEVA MED :).
Ösla inte din tid på en kille som inte förtjärnar dig och i slutändan skiter i dig.
-
En missbrukare väljer inte bort Kärleken för Drogerna,
Utan Drogerna ÄR Kärleken -
Missbrukare är helt "lost"... Lämna honom.
-
Svar: JA!Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:18:46 följande:jag och mitt numera ex sen några veckor tillbaka hade varit tsm i två år och han har i perioder lämnat mig för att han inte är kär säger han, men vi har på ngt sätt inte kunnat hålla oss ifrån varandra mer än någon dag eller några timmar typ.. för exakt ett år sen tog det slut "på riktigt" men vi träffades redan några dagar senare och sen har vi varit som på g igen i ett år till (träffat varandra familjer, åkt på semester etc så det har varit som att vi varit tsm) och nu tar det slut igen.. han säger att han inte är kär och aldrig har varit, utan bara stannat kvar/kommit tillbaka till mig varje gång för att han tyckt synd om mig.. men jag märker ju att han har känslor för mig, dock så är han beroende av droger (tar bl a benzo, ecstasy och röker på dagligen) och anser att kärlek ska kännas som att va hög på droger (benzo/ecstasy osv osv).. asså det är så frustrerande för jag har också provat dessa saker och aa man mår bra men det går ju inte att jämföra kärlek med att va drogad.. eller jo det säger iofs vissa men jag är verkligen KÄR i den här idioten (tyvärr) men känner så klart en annan slags eufori när jag testat droger (idiotiskt jag vet och det ska aldrig hända igen).. jag försöker säga att SLUTA BARA TA MASSA SKIT så kanske du kan bli kär sen? droger fuckar ju trots allt ens hjärna och känsloliv.. han säger att "den dagen jag blir kär slutar jag med droger".. kan han inte bara fatta att han kanske måste sluta med droger FÖR att kunna bli kär? som det är nu är han ju "falskt kär" varje dag.. fattar ni vad jag menar? och inga kommentarer om hans drogproblem för aa jag är kär i han iaf, kan inte rå för det
De gånger jag själv varit drogpåverkad har jag bara älskat drogen och mig själv som under ruset äger hela världen! Det är underbart! Men sen när man kommer tillbaka till vardagen så inser man att det är mer värt att vara klar i skallen och älska något levande! (Jag är alltså en drogbrukare, inte drogmissbrukare, använder droger max 1 gång varannan månad). Och då är de enda droger jag testat Cannabis, Lustgas, 2-cb, MAM2201 och UR144. Kan bara tänka mig hur mycket man skulle älska sig själv och sitt herravälde på ecstasy, lsd eller tjack! -
jag har också provat lite droger och jag tycker inte att det påverkade vårt (min och min fd sambo) förhållade på ett possitivt sätt. Vi mådde bara sämre och kunde bara ha sex påtända. Sen jag slutade med drogerna och gjorde slut med honom känner jag lust och riktiga känslor igen, det känns helt fantastiskt. Men som du beskriver honom så låter det som om han utnyttjar dig lite, för att han vet att du är kär i honom och han kanske bara vill ha sex.. och lite ömhet ibland. Jag och min fd sambo isolerade oss typ från omvärlden och blev i någon konstig beroende ställning till varandra som var väldigt ohälsosam. Jag förstår att du älskar honom, med fundera lite på om det kan vara en annan känsla du har för honom som du kanske förväxlar för kärlek. Att tyck synd om, att vilja ta hand om, att tycka om att bli hög med, att vara rädd för att gå vidare utan sin bästa vän... Det var några av känslorna jag förväxlade med kärlek.Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:18:46 följande:jag och mitt numera ex sen några veckor tillbaka hade varit tsm i två år och han har i perioder lämnat mig för att han inte är kär säger han, men vi har på ngt sätt inte kunnat hålla oss ifrån varandra mer än någon dag eller några timmar typ.. för exakt ett år sen tog det slut "på riktigt" men vi träffades redan några dagar senare och sen har vi varit som på g igen i ett år till (träffat varandra familjer, åkt på semester etc så det har varit som att vi varit tsm) och nu tar det slut igen.. han säger att han inte är kär och aldrig har varit, utan bara stannat kvar/kommit tillbaka till mig varje gång för att han tyckt synd om mig.. men jag märker ju att han har känslor för mig, dock så är han beroende av droger (tar bl a benzo, ecstasy och röker på dagligen) och anser att kärlek ska kännas som att va hög på droger (benzo/ecstasy osv osv).. asså det är så frustrerande för jag har också provat dessa saker och aa man mår bra men det går ju inte att jämföra kärlek med att va drogad.. eller jo det säger iofs vissa men jag är verkligen KÄR i den här idioten (tyvärr) men känner så klart en annan slags eufori när jag testat droger (idiotiskt jag vet och det ska aldrig hända igen).. jag försöker säga att SLUTA BARA TA MASSA SKIT så kanske du kan bli kär sen? droger fuckar ju trots allt ens hjärna och känsloliv.. han säger att "den dagen jag blir kär slutar jag med droger".. kan han inte bara fatta att han kanske måste sluta med droger FÖR att kunna bli kär? som det är nu är han ju "falskt kär" varje dag.. fattar ni vad jag menar? och inga kommentarer om hans drogproblem för aa jag är kär i han iaf, kan inte rå för det
Hoppas det går bra! Du får gärna skriva till mig privat om du vill prata mer. KRAM -
ge han lite tid, låt han växa över det där med droger. Droger kommer inte leda honom någonstans och då kommer han knas att du borde egentligen vara hans drog. det kan ta tid och om det blir så att tiden är inne när han börjat sakna dig och inser att du ville vara med han och alla fina stunder ni haft tillsammans han kommer vilja ha dig tillbaka. Men frågan är när. Och kommer du orka mta? Du kanske backat ifrån han och tappar intresse för att vara den som fick vänta på att han ska inse.
-
Ofta är det nog så. Jag valde dock bort drogerna för min man. Ofta hade de män jag träffade antingen drogproblem i olika grad själva eller var obrydda kring om jag använde droger eller ej. Men han använder inte och jag fick känslan av oh shit, nu kan jag inte knarka mera för då kommer han inte vilja ha mig och jag kommer inte kunna dölja det heller, så jag blev tvungen att sluta.Blåbäret0 skrev 2012-11-29 23:58:48 följande:En missbrukare väljer inte bort Kärleken för Drogerna,
Utan Drogerna ÄR Kärleken
Man skall ju egentligen sluta för sin egen skull men det kunde inte jag motivera mig till så det fick bli för hans istället. -
Tråden är snart 10 år gammal.
-
Vet inte riktigt vad du vill vi ska tillföra till diskussion.Anonym (förvirrad) skrev 2012-11-20 14:18:46 följande:kan drogerna ta bort kärleken/känslorna?jag och mitt numera ex sen några veckor tillbaka hade varit tsm i två år och han har i perioder lämnat mig för att han inte är kär säger han, men vi har på ngt sätt inte kunnat hålla oss ifrån varandra mer än någon dag eller några timmar typ.. för exakt ett år sen tog det slut "på riktigt" men vi träffades redan några dagar senare och sen har vi varit som på g igen i ett år till (träffat varandra familjer, åkt på semester etc så det har varit som att vi varit tsm) och nu tar det slut igen.. han säger att han inte är kär och aldrig har varit, utan bara stannat kvar/kommit tillbaka till mig varje gång för att han tyckt synd om mig.. men jag märker ju att han har känslor för mig, dock så är han beroende av droger (tar bl a benzo, ecstasy och röker på dagligen) och anser att kärlek ska kännas som att va hög på droger (benzo/ecstasy osv osv).. asså det är så frustrerande för jag har också provat dessa saker och aa man mår bra men det går ju inte att jämföra kärlek med att va drogad.. eller jo det säger iofs vissa men jag är verkligen KÄR i den här idioten (tyvärr) men känner så klart en annan slags eufori när jag testat droger (idiotiskt jag vet och det ska aldrig hända igen).. jag försöker säga att SLUTA BARA TA MASSA SKIT så kanske du kan bli kär sen? droger fuckar ju trots allt ens hjärna och känsloliv.. han säger att "den dagen jag blir kär slutar jag med droger".. kan han inte bara fatta att han kanske måste sluta med droger FÖR att kunna bli kär? som det är nu är han ju "falskt kär" varje dag.. fattar ni vad jag menar? och inga kommentarer om hans drogproblem för aa jag är kär i han iaf, kan inte rå för det
detta vet du nog redan, se det som är vänlig påminnelse. det är väldigt dålig idé att bara sluta ta benzo.
Ge han möjlighet att trappa ner och tända av i för honom lugn och säker miljö. Nog det bästa rådet du kan få.
Sen finns ju sjukhusen med sina för och nackdelar som kan hjälpa till.
Du kommer aldrig känna kärlek med benzo och absolut inte med den mix av substanser i kroppen.
Att tro man ska få en liknande känsla som på droger när man är ren är lite fel.
Därför många har svårt att sluta, gå från att känslomässigt vara stål mannen med allt extraordinära händelser till hans Andersson som är en sån vanliga och tråkigt person att bajsa på toaletten blir dagen höjdpunkt.
Om något har han uttryckt att han vill sluta så ett litet steg i rätt riktning. -
Så länge han använder droger så kommer hans känslor för dig aldrig vara äkta.
-
Det där var väl tämligen onödigt och något du totalt saknar belägg för.Anonym (Reality check) skrev 2022-10-22 10:49:28 följande:
Så länge han använder droger så kommer hans känslor för dig aldrig vara äkta.
Om du ej kan tillföra något till diskussion utan endast är ute för att skada och trycka ner TS så bör du vara tyst.