• Redaktör

    Vinn julens härligaste bokpaket!

    Nu närmar sig julen och snart är det första advent. Vi vill gärna veta ditt bästa tips för att få en mysig advent!
    Är det glöggen, adventsljusstakarna, lussebullarna, att samlas med nära och kära eller något helt annat?

    Berätta vad som skapar adventsstämning för dig och du har chansen att vinna julens härligaste bokpaket! Ladda gärna upp en bild bild på det du tipsar om. Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna bokpaketet. Bästa tips i kombination med motivering vinner böckerna.



    I bokpaketet från Kakor & Monster förlag ingår:

    Barnens egen bakbok
    Jul i Tofvehult
    Tofvehult - drömmen om ett kafé
    Tofvehult - följ med på vår smakresa
    Bengt & Börje - grovhugget och finhackat
    Värde cirka 1200-1500 kr i butik.
    Här kan du läsa mer om böckerna.

    Tävlingen pågår den 26 november - 2 december. Därefter avslöjas vinnaren här i tråden. Om du vinner behöver vi komma i kontakt med dig inom en vecka, annars går vinsten vidare.
    Läs fullständiga tävlingsregler här.

    Lycka till!
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Vinn julens härligaste bokpaket!
  • Dohgon

    det som ger mig bästa adventskänslan och myset är såklart de levande ljusen, men en jul är ingen jul utan pepparkakor! =)

    Här har jag en bild på mina små kakmonster från förra året då de var knappa året men redan då norpade från burken så snart ryggen var vänd åt fel håll, nu står de och kollar på kakburken och vill så gärna, men får snällt vänta tills helgen ;)

    Anledningen att jag vill vinna, jag har två KAKMONSTER här hemma, minst sagt, och behöver lite ny inspiration till bak =) jag kan gladeligen kolla recept på nätet, men känns mer som julstämning när man plockar fram kokboken som fortfarande är mjölig från året innan. Det liksom till slut nästan luktar jul av de böckerna. mamma hade sina kokböcker när jag var liten och jag älskade dem. Nu vill jag få chansen att ge mina barn samma känsla men helt enkelt inte kommit till att köpa några böcker ;)


  • Min lycka

    Adventsmyset börjar tidigt.Det börjar att övas på jul o luciasånger både i skolan och i barnkören i mitten av november och de sångerna sjung för glatta livet här hemma sen.

    Har köpt söta julförkläden till alla i familjen och så en bagaremössa till sonen.Så med nya recept för stor och liten hade varit perfekt..

  • Marsipan

    I år är det första gången i mitt liv, och i min sambos liv och framförallt i våran dotters liv som vi ska fira tillsammans! Vår lilla tjej är 9månader och jag längtar! Att få skapa traditioner, pynta och pyssla.
    Mitt bästa tips inför advent är att ta vara på tiden, man behöver inte ha det så himla stylat med ljusstakar osv. Bara känslan finns där! Hur än kaotiskt den här adventen kommer bli för oss kommer jag alltid att minnas den :) 
    Så stanna upp och ta in lite av vad ni gör..Ha en härlig advent alla! 

    Jag skulle jätte gärna vilja ha dessa böcker för jag brukar alltid titta i bokhandeln efter böcker. Men jag har sällan pengar att unna mig själv en bok. Och eftersom det är väldigt många böcker så skulle jag skänkt två av böckerna till min mamma och syster som är så underbara och fina människor!
     

  • Anton Chigurh

    Sådana här värmeljus brukar skapa väldigt fin stämning när jag bjuder hem damer på en kopp eftermiddags-kaffe med pepparkakor...

     


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • vetvadjagvill

    En mysig och minnesvärd advent  har vi varje år genom att barnen ( 11,8,7 och  5) får träffa sina yngre älskade kusiner ( 4 och  2 år)  och baka lussekatter och pepparkakor ihop.

     

  • Redaktör

    Tack för alla inspirerande tävlingsbidrag! Hoppas ni alla haft en stämningsfull 1:a advent.

    Det var inte lätt att utse en vinnare, men priset går till:

    k girl med inlägg #7!

    Grattis! Tomte

    Inboxa mig din adress inom en vecka så kommer vinsten med posten.

    Och till alla er andra - ni har väl inte missat att Familjelivs julkalender startar idag? Varje vardag fram till jul har ni chans att vinna leksaker i våra roliga tävlingar!
    Ni hittar alla tävlingar här:
    www.familjeliv.se/Forum-20-453/

    Glada hälsningar
    Redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Anton Chigurh
    Redaktör skrev 2012-12-03 10:46:00 följande:

    Tack för alla inspirerande tävlingsbidrag

    !
    Hoppas ni alla haft en stämningsfull 1:a advent.

    Det var inte lätt att utse en vinnare, 

    Glada hälsningar
    Redaktionen
    Jag förmodar att ni på REDAKTIONEN fann mitt bidrag synnerligen inspirerande. Även om jag inte vann denna gången. 

    Vill ni har mer tips av samma kaliber är det bara å höra av er, så skall jag nog fixa fram lite matnyttigt.

     
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh

    Å grattis då, girl.....................congrats.gif


    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Vinn julens härligaste bokpaket!