Får era barn sova i eran säng?
Min dotter som är 2,5 år somnar i sin säng på kvällen i sitt rum. En del nätter vaknar hon och kommer till oss för att sova i vår säng. Får era barn sova i sina föräldrars säng?
Min dotter som är 2,5 år somnar i sin säng på kvällen i sitt rum. En del nätter vaknar hon och kommer till oss för att sova i vår säng. Får era barn sova i sina föräldrars säng?
har inga egna barn än, men vi kommer köra så att man får komma in om man drömt mardrömmar, annars så sover man i sin egen säng. jag skulle bli hemskt störd av att samsova, och jag behöver verkligen min sömn. när jag var liten så var det så.
Elin 885. Hur vet du att du kommer bli störd? Samsover du inte med din man?
Jepps har en 2,5 åring som knallar in till oss varje natt.
Jag har haft alla 3 i sängen en natt, ingen höjjdarnatt dock. Men annars brukar min son på 2 år komma in till mig. Grymt mysigt att sova med barnen :P
Min 3-åring brukar komma in till mig någon gång under natten, de flesta nätter.
När han var mindre o ammade så var det bekvämast att ha honom bredvid sig hela nätterna tyckte jag.
Ibland kan båda sönerna (3 o 8 år) få sova hela nätterna i min säng, men oftast är det som sagt bara 3-åringen som traskar in någon gång under natten.
våra får självklart sova hos oss när de vill, fast de somnar alltid i sina sängar i sina rum, men vill nästan alltid in till oss på natten, jag sover nästan sämre om de sover hela natten i sina rum för då undrar jag om de lever... Men eftersom jag har svårt att sova för trångt så har vi anpassat sängbredden så att alla får plats och kan sova gott, 180+105 cm säng.
Vår tvååring sover ofta hos oss. vi nattar henne ibland i vår säng bara för att det är bekvämare, iaf för mig som är gravid och knappt kan röra mig efter att ha legat nedklämd i en barnsäng och läst saga :P vi gör ingen stor sak av det, hon får sova där hon känner för (i vilken säng hon vill alltså, inte vart som helst i hemmet :P) och jag kommer aldrig tvinga henne att sova i eget rum eller säng eftersom det sista jag vill är att hon ska känna sig orolig och ensam eller att hon inte får vara hos oss. Vi har en riktig gosunge som alltid tyckt om att vara nära, kramas och mysa så vi går på det spåret. Blir nästa barn en sån som behöver utrymme och vill sova själv så kommer den självklart få det. Jag är inte så mycket för att lära barnen saker "bara för att" så vi har inte så mycket speciella regler kring sömn, mat osv, men det är såklart olika för alla vad som funkar :)
Mina två tjejer kommer in till oss ibland, tycker inte det gör något. Men det blir trångt så man får väl ingen jätte bra sömn.