• kissecat

När träffades dina och din partners föräldrar?

Jag har varit tillsammans med min kille i över två år nu och våra föräldrar har inte träffats än. Vi har inga barn ihop (än) och är inte riktiga sambos heller, även fast jag i princip bor hemma hos honom. När tycker ni att svärföräldrarna ska träffa varandra? Och hur? Känns ju sjukt stelt att bara ha en middag och bjuda bådas föräldrar t.ex.. Man vill ju inte vänta till barn/giftermål kommer in i bilden heller.

Jag känner av en viss "svartsjuka" från min mors sida när jag pratar om min kille föräldrar, till exempel att vi ska dit på middag. Vet inte om det är för att hon känner att hon borde få träffa dom snart eller vad det är.. Jag känner bara så tydligt att det är något när jag pratar om dom och hon byter snabbt samtalsämne. Kan även ha att göra med att hon säkert tycker att jag gärna åker till dom så fort tillfälle ges men sällan tar hem min kille hem till mina föräldrar. Någon som känner igen det här? Herregud ens föräldrar kan väl inte vara svartsjuka på ens svärföräldrar. De ska väl vara glada att jag har så trevliga svärföräldrar. 

• Svar på tråden När träffades dina och din partners föräldrar?
  • Ankankamon
    kissecat skrev 2012-12-05 22:11:23 följande:
    Haha kom på det sen att det säkert kunde missförstås.. ;)
    Ja uppenbarligen ;) Men det är nog mest min hjärna det är fel på.
  • kissecat
    Minion skrev 2012-12-05 22:07:38 följande:
    Mammorna var väl inte på så god fot med varann (dom hade haft kontakt per telefon) när dom väl träffades, eftersom vi blev gravida när vi var 17 och jag bodde en sväng hemma hos sambon som då bodde hemma hos sin mamma då. Och diverse annat tjafs som kom sig av att vi skulle få barn så unga.
    Dom är nu fortfarande, 12 år senare, något svala och strama när dom träffas. Tur att det händer så sällan Tungan ute

Men, ja deras relation fick väl ingen vanlig start, så att säga.

Ingen av våra pappor är med i bilden längre sen flera år tillbaka nu.

Varför inte fira jul eller nyår eller nån annan högtid eller helg alla tillsammans? Då är det ju inget som planerats bara för att liksom.
    Ah det blir väl kanske lite andra omständigheter när deras barn får barn när de är så unga. 

Mina familj är väldigt noga med att julen ska vara med familjen och de skulle säkert tycka att det var konstigt om vi skulle fira jul med dom om vi inte har barn ihop, även fast vi har ett seriöst förhållande. Sen så har de lite olika syn på julen. Mina föräldrar älskar julen och lagar en massa mat och står i medan min killes familj inte bryr sig så mycket om julen. De är väl tillsammans men kan typ strunta i julmaten och käka hämtpizza istället.. Nja isf blir det väl kanske någon fika när någon utav oss fyller år istället. 
  • Minion
    kissecat skrev 2012-12-05 22:17:11 följande:
    Ah det blir väl kanske lite andra omständigheter när deras barn får barn när de är så unga. 

Mina familj är väldigt noga med att julen ska vara med familjen och de skulle säkert tycka att det var konstigt om vi skulle fira jul med dom om vi inte har barn ihop, även fast vi har ett seriöst förhållande. Sen så har de lite olika syn på julen. Mina föräldrar älskar julen och lagar en massa mat och står i medan min killes familj inte bryr sig så mycket om julen. De är väl tillsammans men kan typ strunta i julmaten och käka hämtpizza istället.. Nja isf blir det väl kanske någon fika när någon utav oss fyller år istället. 
    Jo, så är det nog.

Ja, födelsedagsfirande är väl en utmärkt ursäkt till att samla ihop båda familjerna :)
    Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Coruscant

Våra föräldrar träffades första - och hittills enda gången - på vårt bröllop. Vi har varit tillsammans i 12 år, men våra föräldrar har liksom inget med varandra att "göra" och bor tacksamt nog 60 mil ifrån varandra

• nozpa

Efter 6 månader. Vi flyttade ihop och alla hjälpte till med flytten. Smidigt som tusan, blev lixom inte sådär stelt heller.

• Schack73

Bjud in de middag eller gå ut ta en drink om ni tycker att det är dags att alla träffas. Våra träffades efter ca 1 1/2 år.

• Vinterankan

Våra föräldrar träffades första gången på dotterns dop. Då hade vi varit tillsammans i ca 3 år. Sedan träffades de på hennes ettårskalas. Farmor har jobbat när två- och treårskalasen varit så fyraårskalaset blir väl nästa gång. Men det finns ingen konkurrens eller så mellan dem. Är mest bara att vi inte ser någon anledning att sammanföra dem. Vi är inte så mycket för att bjuda på middag utan mer spontana och de har ju sina egna umgängen.

• SandvikenMamma

Mina föräldrar & hans föräldrar har aldrig träffats, och vi har varit tillsammans i över 5 år.

Känner ingen panik och skulle inte gråta om det inte blir av heller

Dom bor inte i samna stad heller, om nu det har någon betydelse.

• Tezz01

Våra föräldrar träffades en vecka efter att jag och maken träffades. Kan tillägga att han flyttade in till mig dagen efter att vi träffades och då blev det en naturlig träff mellan föräldrarna snabbt. Båda våra föräldrar är skilda men har ändå en bra relation och träffas alla högtider och födelsedagar ihop med bonus barn, barnbarn och nya respektive. Vet inte om det underlättade att vi var 19 och 21 när vi träffades och har varit tillsammans i 12 år och har nu snart 2 barn tillsammans och makens bonus son

• saris 83

ett par veckor efter att vi blev ihop - dock var vi 16 år och bodde 6 mil ifrån varandra så vi behövde ju skjuts till varandra då och då när inte bussarna gick ;)
    Nu har vi varit tillsammans i snart 13 år och har en son så nu blir väl vid födelsedagar och sånt.

Godingen Lucas 080424
  • Sixxty

Våra mammor träffades för första gången när vi varit tillsammans i ett år i samband med att en av våra pappor dött och en varit med om en svår olycka. Inte riktigt som det var tänkt men man styr inte alltid över hur saker blir. Sen har de bara träffats på barnens dop (då har min pappa också varit med) och vid några av barnens födelsedagar annars träffas de aldrig. Vi har varit tillsammans i 10 år.

• adiscobloodbath

Mina föräldrar träffade min svärmor på makens studentfest, då hade vi varit tillsammans i tre år. De har träffats några gånger till efter det, bland annat på vår bröllopsmiddag, bröllopsfesten och när vi flyttstädade vår lägenhet. Men de går inte ihop så bra verkar det som, tyvärr. Så det blir inga gemensamma släktmiddagar och sånt :P

Svar på tråden När träffades dina och din partners föräldrar?