När träffades dina och din partners föräldrar?
Jag har varit tillsammans med min kille i över två år nu och våra föräldrar har inte träffats än. Vi har inga barn ihop (än) och är inte riktiga sambos heller, även fast jag i princip bor hemma hos honom. När tycker ni att svärföräldrarna ska träffa varandra? Och hur? Känns ju sjukt stelt att bara ha en middag och bjuda bådas föräldrar t.ex.. Man vill ju inte vänta till barn/giftermål kommer in i bilden heller.
Jag känner av en viss "svartsjuka" från min mors sida när jag pratar om min kille föräldrar, till exempel att vi ska dit på middag. Vet inte om det är för att hon känner att hon borde få träffa dom snart eller vad det är.. Jag känner bara så tydligt att det är något när jag pratar om dom och hon byter snabbt samtalsämne. Kan även ha att göra med att hon säkert tycker att jag gärna åker till dom så fort tillfälle ges men sällan tar hem min kille hem till mina föräldrar. Någon som känner igen det här? Herregud ens föräldrar kan väl inte vara svartsjuka på ens svärföräldrar. De ska väl vara glada att jag har så trevliga svärföräldrar.