• Svar på tråden Vad är meningen med ditt liv?
  • Elin 885
    MerTe skrev 2012-12-07 16:32:52 följande:
    Att vara så lycklig som möjligt, så stor del av tiden som möjligt. (Utan att göra det på andras bekostnad...)

    Någon har sagt: "Människan är det enda djur som inte har förstått att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
    kunde inte sagt det bättre själv, samt att leva mitt liv så som jag vill =).
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Inpius
    Momat skrev 2012-12-07 19:10:39 följande:
    Att överleva tills jag dör.

    Nä men på allvar, så försöker jag lämna så bra spår som möjligt efter mig i världen. Jag försöker göra gott, hjälpa andra, göra allt för att mina barn ska få en bra och trygg uppväxt, påverka samhället i rätt riktning där jag kan påverka.

    Min egen lycka/prestationer sätter jag inte så högt, jag är ändå sjuk och eländig så det går liksom inte att skapa "det perfekta livet" nu längre. Drömmer Dessutom mår jag som bäst när jag känner att jag uträttat något bra eller kunnat hjälpa någon, så det går ju hand i hand på nåt sätt - hjälper jag andra så mår jag själv bättre samtidigt.
    Tänk inte så! Om du är "sjuk och eländig" - ge inte upp! Gör det bästa av din situation, ta vara på livet, se till din egen lycka nu mer än någonsin! Självklart är det ju bra att du blir glad av att hjälpa andra, men jag tycker verkligen att du borde prioritera din egen lycka mycket högre än du för tillfället verkar göra. Du lever bara en gång så gör det bästa av det under omständigheterna!

    Jag önskar dig ett lyckligt liv!
  • Rikard
    troddeduja skrev 2013-11-21 16:34:51 följande:
    Att aldrig sluta utvecklas och växa som människa och att inte dö nyfiken.
    Jag vill nog dö nyfiken. Det kommer alltid finnas mycket som jag inte kommer hinna med och jag hoppas att min upptäckarlusta kommer vara tills jag kolar vippen.
  • MiniEgo

    Att försöka förstå så mycket som möjligt. lära mig nya saker, som att spela piano, lära andra mig språk.
    Jag ska försöka vara närvarande, hjälpa andra. och leva med största hänsyn till omgivningen, djur och natur. :)

  • Hannisens

    Precis som någon skrev ovan, att vara så lycklig som möjligt under så stor del av tiden som möjligt!

    Att känna mig stolt över vad jag ha åstadkommit i mitt liv.

    Lära mig så mycket som möjligt om andra kulturer och länder.

    Aldrig sluta lära mig nya saker och aldrig sluta utvecklas.

  • Aniiee

    Livet är meningen med livet. Eller möjligtvis reproduktion.....

    På ett mer personligt plan så.... Livet...... och nyfikenheten. Och mat. Mat är nog fan meningen med livet......


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • EnLitenSvamp

    Mitt liv med livet i stora drag är att resa, det finns inget jag gillar mer om vi bortser från att flyga i över 8 timmar, vänta på flygplatser eller att åka i trånga inhemska bussar. 


    Sorry im not perfect but im not fake either....
Svar på tråden Vad är meningen med ditt liv?