• Redaktör

    Familjelivs julkalender 11/12: Berätta om barnens önskelistor och vinn rolig leksak!



    Var med och öppna luckan den 11 december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en bondgård med talande djur från Fisher Price. Barnen kan känna sig fram och lyssna på djurens läten och ta hand om djuren. Värde cirka 549 kronor.
    Här kan du läsa mer om leksaken.

    För att vinna vill vi att du delar med dig av ett barns önskelista till tomten! Det kan vara ditt eget barn eller ett barn du känner. Ladda gärna upp ett foto på önskelistan, så ökar du dina vinstchanser.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna bondgården med talande djur.

    Tävlingen öppnar idag och pågår fram till midnatt 11/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 12/12.

    Vinnaren måste svara inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Tomte
    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Familjelivs julkalender 11/12: Berätta om barnens önskelistor och vinn rolig leksak!
  • Toke

    Leo 3 1/2 år längtar tokigt mycket efter tomten...(som alla andra barn förstås)
    Högst upp på Leos önskelista är paket och i paketen skall det vara lådor och i lådorna skall hans rum vara... Och kanske en liten pötteliten leksak... Hahahaha. Vad säger man då liksom... underbara barn!!!

    Leo har en liten utvecklings "försening" på grund av att han är och har varit allvarligt sjuk de senaste 2åren och detta är en jättebra pedagogisk och stimulerande leksak till honom.

  • Zinjulu
    Zinjulu skrev 2012-12-10 21:24:20 följande:
    Jag frågade min yngsta dotter vad hon önskar sig av tomten och fick de här svaren:

    Önskar mig paket!

    Då frågade jag vad som skulle vara i paketen.

    Köttbullar, svarade min lilla 2,5-åriga dotter

    Ha ha ha! Jag nästan dog av skratt! Dessutom frågade jag flera gånger efter om det verkligen var köttbullar hon önskade sig. Hon svarade jag VARJE gång.  
    Glömde visst motiveringen:
    Lillfisen älskar allt med djur! Hon härmar djur hela dagarna och vill pussa alla djur hon träffar  
    ♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Karolina 318

    4-åringen önskar sig en storebror i julklapp, Efter ett samtal om hur barn blir till förstod hon till slut att det var biologiskt omöjligt...Okej då - men då vill jag ha en lillasyster. Hmm - jag var inte riktigt tydlig i min biologilektion och fick därför lägga till att man inte kan välja och att det kan bli en kille eller tjej i så fall. Hon funderade en stund över detta och sa sedan "nej, då vill jag inte önska mig en lillasyster!". Nu vill hon ha en gitarr istället...

    Motivering till presenten; Familjen har en kasse här hemma med julklappar vi ska lämna till Frälsningsarmén - denna paket skulle perfekt i denna kasse!  

  • augustisten

    En sida ur femåringens sex A4 långa önskelista.



    Först är det "Radiostyrd robot" och "Den hemlighetsfulla trädgården" och sedan kommer - mellan "Tintinböcker" och "BenTen-pussel" - "Pengar så min familj kan bli rik"...

    Och en av anledningarna till att han önskar sig det är att han vill ge riktigt fina saker till sin 16-månaders lillasyster (medan vi föräldrar tycker att hon klarar sig ganska bra med det hon ärvt av brorsan). Så om han fick ge henne den där fina bondgården skulle han troligen bli ännu lyckligare än hon. Och då älskar hon ändå djur och att plocka in och ut figurer i små hus. 

  • Kojbe


    Skulle gärna vinna bondgården då  barnen fått 3 nya kusiner detta året och de har skänkt bort sina leksaker för mindre barn till sjukhuset tidigare och till dagiset så vi kan behöva lite småbarnssaker som de kan leka med när de kommer på besök.
  • Kojbe


    Sonen skulle nog gärna leka med sina kusiner när de blir lite större om vi vinner bondgården.
    Han är så blygsam och otroligt duktig och har lärt sig både läsa och skriva på under en månad så han förtjänar en uppmuntran tycker jag.
  • 111202

    Jag frågade min lillasyster på 5 år vad hon önskade sig och sa tvärsäkert "röda gardiner", ha ha ha. Frågade om hon VERKLIGEN ville ja gardiner i julklapp, men det ville hon absolut! ;)

    Motiveringen är att min son på 1 år skulle bli precis tokig om han fick denna -han äääälskar djur!

    Och vem vill inte göra sin son lycklig? :)

  • Nevadita
    Nevadita skrev 2012-12-11 13:56:45 följande:
    Min flicka på nästan tre och jag hjälptes åt att skriva.... 
    Mest av allt önskar hon sig en sparkcykel i plast, och den ska vara BLÅ.  


    Eftersom jag missade att motivera är jag väl utom tävlan... men skriver ändå:
    vore himla kul nu när treåringen fått en lillasyster, att öva på de där djurlätena  
    ..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Powderpuff
    Powderpuff skrev 2012-12-11 20:16:26 följande:
    Dottern 3 år svarade följande när jag frågade vad hon önskade sig:

    - En vuxentelefon. Får jag det får tomtenissarna mina blöjor.... 
    Motiveringen: Dottern fick en liknande bondgård, som tyvärr inte överlevde kalaset förra året... hon hade blivit jätteglad för en ny mycket finare.
  • Redaktör

    Tack för alla tävlingsbidrag! Tomten får att göra i år Skrattande

    Idag säger vi grattis till Jordnöten för inlägg #9! Hoppas ni får glädje av bondgården!
    Inboxa mig din adress, epost samt mobilnummer så snart som möjligt, men senast inom en vecka (annars går vinsten vidare).

    Missa inte dagens tävling: Berätta om din mest minnesvärda jul och vinn Skylander Giants-paket
    www.familjeliv.se/Forum-20-453/m67888633.html

    Glada hälsningar
    Redaktionen


    Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
Svar på tråden Familjelivs julkalender 11/12: Berätta om barnens önskelistor och vinn rolig leksak!