• Nuit

    BF september -tidiga symptom Kissnödighet!

    Hej på er, hoppas det finns andra här som precis förstått att ni är gravida!

    Har precis förstått utan att ha tagit ett test att jag är gravid, Glasklara symptom, brösten spänner och jag vill nästan  klia eller  riva på dem hela tiden. Konstig nog redan illamående som kommer och går (kan ju giochförsig vara att jag har en mild maginfluensa). Men det är också en känsla av aktivitet i därnere.

    Men något som förbrylllar mig mest är denna kissnödighet. Jag har haft det förut när jag var gravid men inte så extremt som nu, jag var och fick mitt urin provat idag för urinvägsinfektion men det fanns inga bakterier.
    Jag kissar hela tiden nästan, helt otroligt.

    Alla dessa symptom är ju väldigt tidiga, enligt beräkningen ska ägget ha befrukats 15 december. Sista mens kan jag inte räkna på, jag hade ett missfall den 1 december i vecka 6, det beytder en BF att en bebis kan komma att födas den 6 september om allt går bra. Och jag beräknas vara i gravidvecka 3.

    Finns det någon annan som har tidiga symptom, onormal kissnödighet etc.. Väldigt nyfiken.

  • Svar på tråden BF september -tidiga symptom Kissnödighet!
  • Emhsie
    Cina83 skrev 2013-01-01 08:25:10 följande:
    Hej!
    Hoppar in jag med  =)
    Plussade igår och enligt beräkningar här på FL så e BF 9/7
    Har försökt i ca 1 år nu så e riktigt glad =)
    Enda symptomen jag har är kissnödighet  =)
    Grattis grattis! :)
  • Elilia
    Cina83 skrev 2013-01-01 08:25:10 följande:
    Hej! Hoppar in jag med  =) Plussade igår och enligt beräkningar här på FL så e BF 9/7 Har försökt i ca 1 år nu så e riktigt glad =) Enda symptomen jag har är kissnödighet  =)

    Grattis!!
  • Cina83

    Tackar.. Hur mår ni alla idag?
    Emhsie: Såg att du bor i Falkenberg.. Jag bor själv i Halmstad :)

  • Emhsie
    Cina83 skrev 2013-01-01 18:45:27 följande:
    Tackar.. Hur mår ni alla idag?
    Emhsie: Såg att du bor i Falkenberg.. Jag bor själv i Halmstad :)
    Idag mår jag sådär, trött som tusan, mår illa i svängar och lite bubblig i magen xD haha.
    Åh! det är rätt nära ju :D Jag är dock bara 20, gissar på att du är närmare 30? 
  • Cina83

    Ja...å det fick en å låta lastgammal  *hehehe*
    Bubblig i magen och trött håller jag med dig om  =)

  • Elilia

    Jag mår finfint. Humöret mest. Liite ont i brösten. Ska bli spännande att se hur denna graviditet skiljer sig från förra! Hoppas på lika eftersom den var väldigt behaglig med en lagom mängd illamående och krämpor!

  • Cina83
    Elilia skrev 2013-01-01 22:06:07 följande:
    Jag mår finfint. Humöret mest. Liite ont i brösten. Ska bli spännande att se hur denna graviditet skiljer sig från förra! Hoppas på lika eftersom den var väldigt behaglig med en lagom mängd illamående och krämpor!
    Håller med dig...Förra gången va det hur bra som...=)
    Idag känner man sig mest bubblig imagen
  • Serafine 84
    Hannapannagalenpanna skrev 2013-01-02 00:36:15 följande:
    Just nu känns det som mina symptom försvann? hur skumt som helst??
    Jag hade som mest symtom dagarna runt bim faktiskt... Värk i ryggen, varmare än normalt och en del illamående. Det försvann efter ett par dagar och nu känner jag inte av graviditeten alls nästan. Men testerna blir starkare och starkare så det är nog inget att oroa sig för! Bara tacka och ta emot att man mår bra :)
  • isadora07

    Hallå!
    Jag har vart borta härifrån lite, kul med så många! Jag plussade dagen innan julafton o har bf ca 3e sept, enligt FL då :P

    Jag har sååå ont i brösten, som även blivit ganska mkt större.. sen är jag ganska sur och väääldigt trött! känner inte alls för att gå till jobbet idag hehe :P är det normalt med alla dessa symtom såhär tidigt?

    Har ju hört att man kan bli jäääätte trött, hehe jag hoppas ja inte blir så mkt tröttare än såhär. :) :) 

  • Elilia
    isadora07 skrev 2013-01-02 08:57:59 följande:
    Hallå!
    Jag har vart borta härifrån lite, kul med så många! Jag plussade dagen innan julafton o har bf ca 3e sept, enligt FL då :P

    Jag har sååå ont i brösten, som även blivit ganska mkt större.. sen är jag ganska sur och väääldigt trött! känner inte alls för att gå till jobbet idag hehe :P är det normalt med alla dessa symtom såhär tidigt?

    Har ju hört att man kan bli jäääätte trött, hehe jag hoppas ja inte blir så mkt tröttare än såhär. :) :) 

    Det är lite olika med tröttheten, min första graviditet var jag inte märkvärdigt trött, lite kanske. Men inte så att jag var tvungen att sova varje dag efter jobbet. Innan jag plussade denna gång var jag sjukt trött några dagar, men det har gått över nu, så det kan ha berott på en förkylning också! Tidiga symptom är inte heller ovanligt. Antingen har man det eller så känner man inget. Tror inget är ovanligt, utan man får ta det som det kommer! Mysigt med ett litet pyre i magen!
  • AnnaTr

    Hej! Visste inte att det fanns en septembertråd redan men jag hänger gärna med här. Jag är i vecka 5. BF 11e sept enl sådan där uträknare. :) När ska ni boka tid hos barnmorska? 

  • käärlek
    AnnaTr skrev 2013-01-07 20:47:11 följande:
    Hej! Visste inte att det fanns en septembertråd redan men jag hänger gärna med här. Jag är i vecka 5. BF 11e sept enl sådan där uträknare. :) När ska ni boka tid hos barnmorska? 
    Det är inte direkt någon aktivitet i denna tråd längre, så tipsar om att gå med i gruppen "septemberbebis" där finns en snacktråd och lite annat smått och gott.

    Länk:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/septemberbebis-2013-123387
Svar på tråden BF september -tidiga symptom Kissnödighet!