• Vattenmelon

Missfall efter år av försök att bli gravida :'(

Jag har PCOs och vi hade försökt i 1 år och 10 månader innan vi lyckades (på egen hand, ingen behandling). Har varit i sjunde himlen sedan dess. Men igår var vi inne på kvinnokliniken för att jag haft ont i ena ljumsken och de ville kolla upp det. Det visade sig vara en ofarlig gulkroppscysta. Men de såg också ett embryo, som hade dött i vecka 7. Det fanns också ett annat som hade dött två veckor innan. Det skulle alltså varit tvillingar om de fått leva. Kroppen har ännu inte fattat att de är döda så nu går jag omkring och väntar på att de ska stötas ut. God jävla jul.
    Jag är så ofantligt ledsen och uppgiven. Tänk om det ska ta två år till till nästa gång? Finns det någon här med liknande historia? Hur lång tid tog det att "få till" den första, och hur långt efter missfallet lyckades ni igen? Behöver solskenshistorier och positiva ord.

• Svar på tråden Missfall efter år av försök att bli gravida :'(
  • Vattenmelon
    Snosan12 skrev 2013-01-08 10:50:38 följande:
    Hej på er alla, Blir så ledsen att läsa era berättelser - hur mycket kan en människa ta sig igenom. Vår resa ser ut så här; Oktober Jag blev spontat gravid okt 2010, efter två års försök och utredning i väntan på IVF. Vid UL i vecka 11 visades avstannad fosterutveckling i v 6 (dec 2010). Fick tabletter och blev hemskickad. Det var ett sånt misstag av mig att välja dessa tabletter istället för en snabb operation. Det var ett sådant trauma för mig och jag har gått i terapi sedan dess och inte ens vågat försöka bli gravid igen. Har haft sådan ångest för det mesta och en oerhörd sorg för vår barnlöshet. Som sagt efter terapi där fokus varit att "våga igen", var jag mogen men livrädd vid ÄL i december igen. Vilken lycka att våga igen! Men mensen kom... Hoppas vi alla kan få glädjas åt lyckade graviditeter i år!
    Usch så hemskt med en sådan upplevelse. Hoppas att du aldrig hamnar i den situationen igen. Men så skönt att du tagit dig ett steg på vägen! Jag håller tummarna att det blir ett litet friskt pyre som klänger sig kvar hela vägen till slut!
  • familjha
    Vattenmelon skrev 2013-01-08 04:37:22 följande:
    Det är så tråkigt att höra från folk med liknande problem samtidigt som det är skönt att veta att någon förstår vad man går igenom. Jag beklagar ert missfall och negativa försök. Hoppas det funkar hela vägen ut för er snart, jag håller tummarna för er.

Tack för ditt stöd i dessa tider.
    Hur går det för er då med allt?
  • familjha
    kattm skrev 2013-01-07 15:09:08 följande:
    Tack så mycket. Ja, vi har gått igenom en hel del vid det här laget och hoppas att det kan få räcka snart och att det äntligen blir vår tur att få ett levande barn. MA är verkligen skitjobbigt, men på sätt och vis hade jag nog tagit vårt MA mycket hårdare om jag inte hade förlorat vår dotter först. I förhållande till att förlora ett barn är MA lättare att ta sig igenom (när man har det att jämföra med - om man inte har förlorat ett barn är ett MA i sig ändå otroligt jobbigt, speciellt om man har kämpat flera år för att få den där graviditeten). Hellre att det sker i vecka 8 än 42. Men MA:t förstärkte sorgen efter vår dotter, eller det kanske handlar om en blandning av sorg, både över vår dotter och över syskonet som inte blev. Jag försöker se det positiva med att jag faktiskt blev gravid en gång till - andra gången på fyra år. Men jag är som sagt väldigt orolig över att det ska dröja länge till nästa gång (för en nästa gång ska det bara bli, även om jag innerst inne är rädd även för att vi aldrig ska lyckas igen). Nu kretsar vårt liv helt och hållet kring att få ett syskon till vår dotter, på ett helt annat sätt än innan, när vi "bara" var ofrivilligt barnlösa.

Hoppas att ni snart får komma igång med er andra IVF och att det tar sig då! {#emotions_dlg.flower}
    Förstår precis vad du menar med släktingar som får barn, för övrigt. Mitt syskon och två närstående kusiner har också fått barn inom ett år, och de får gosa med sina bebisar medan vi går till kyrkogården... Livet är inte rättvist.

Jag hoppas att alla här i tråden snart är gravida och att det håller hela vägen till levande barn i våra armar!
    Du e klok du kvinna!
    Ja känner bara en positiv känsla i kroppen när jag läser hur stark du är trotts att du är rädd och fundersam.
    Ja ska verkligen kämpa för att vara lika positiv som du även om de e svårt för mig.
    Och dåligt självförtroende tycker inte min man är till så stor hjälp heller. Men men..

Jag hoppas också av hela mitt hjärta att vi alla i tråden ska få våra levande barn att hålla i famnen.
    Att vi också ska kunna säga att vi har "världens" finaste barn som man så många gånger hör. Glad

Lycka till Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Vattenmelon
    familjha skrev 2013-01-15 10:41:48 följande:

Tack för ditt stöd i dessa tider.
    Hur går det för er då med allt?
    Kroppsligen är jag återställd. Smärtfri och utan blödningar, och näst intill negativt på graviditetstesterna. Uppe i skaftet är det en annan femma. Är deppad och apatisk på samma gång. Om jag trycker undan tankar på framtiden så kan jag fungera i alla fall, men när de tankarna kommer så dyker jag ner igen. Vi har dessutom tidspress på oss, "måste" lyckas igen innan nästa sommar på grund av min arbetssituation annars måste vi pausa försöken i 4 år. Min sambo försöker se ljust på framtiden, men jag ser bara mörker än så länge. Det kanske blir bättre med tiden. Hoppas på det iaf.

Hur går det för er? När ska ni börja nästa IVF-försök?
  • familjha
    Vattenmelon skrev 2013-01-15 23:22:20 följande:
    Kroppsligen är jag återställd. Smärtfri och utan blödningar, och näst intill negativt på graviditetstesterna. Uppe i skaftet är det en annan femma. Är deppad och apatisk på samma gång. Om jag trycker undan tankar på framtiden så kan jag fungera i alla fall, men när de tankarna kommer så dyker jag ner igen. Vi har dessutom tidspress på oss, "måste" lyckas igen innan nästa sommar på grund av min arbetssituation annars måste vi pausa försöken i 4 år. Min sambo försöker se ljust på framtiden, men jag ser bara mörker än så länge. Det kanske blir bättre med tiden. Hoppas på det iaf.

Hur går det för er? När ska ni börja nästa IVF-försök?

Pausa pågrund av jobb? Ska du ut och resa med jobbet eller varför behövs det paus?
    Min man säger också att det löser sig och tänker inte på samma sätt som jag, han blir inte avundsjuk på andra som får barn och tänker inte som jag "varför får hon men inte jag".

Näst intill negativt på gravidetetstesten!? menas de att du är gravid då eller har jag missuppfattat det?

Vi ska väl börja snart med sprutorna och komma igång med allt men vi inväntade min mens som är hur konstig som helst.
    Den kom trodde jag måndags men de va så ljust ljust rosa att de knappt syntes i bara en halvtimme eller nått.
    sen i tisdags så trodde jag att det kom på riktigt eftersom de va rikligt, men de varade bara i ca. en timme om ens de sen va de slut.
    och idag har jag fått lite till men ja vet inte hur länge de tänker hålla i sig.
    Så här konstig mens har jag aldrig haft. jag har bara fått den och sen så har den tagit slut men den här kommer och går som bara den.

Så ska höra med läkarn sen om han anser att de e mens eller bara något annat vajs.
    Får se vilken som räknas som första mensdag också innan vi kan börja med några sprutor.
    men sen ska de va på gång iallafall.
  • Vattenmelon
    familjha skrev 2013-01-16 09:16:49 följande:

Pausa pågrund av jobb? Ska du ut och resa med jobbet eller varför behövs det paus?
    Min man säger också att det löser sig och tänker inte på samma sätt som jag, han blir inte avundsjuk på andra som får barn och tänker inte som jag "varför får hon men inte jag".

Näst intill negativt på gravidetetstesten!? menas de att du är gravid då eller har jag missuppfattat det?

Vi ska väl börja snart med sprutorna och komma igång med allt men vi inväntade min mens som är hur konstig som helst.
    Den kom trodde jag måndags men de va så ljust ljust rosa att de knappt syntes i bara en halvtimme eller nått.
    sen i tisdags så trodde jag att det kom på riktigt eftersom de va rikligt, men de varade bara i ca. en timme om ens de sen va de slut.
    och idag har jag fått lite till men ja vet inte hur länge de tänker hålla i sig.
    Så här konstig mens har jag aldrig haft. jag har bara fått den och sen så har den tagit slut men den här kommer och går som bara den.

Så ska höra med läkarn sen om han anser att de e mens eller bara något annat vajs.
    Får se vilken som räknas som första mensdag också innan vi kan börja med några sprutor.
    men sen ska de va på gång iallafall.
    Nej, jag är inte gravid. hCG finns ju kvar ett tag i blodet efter ett missfall, så det är på väg nedåt. Nu är testerna helt negativa. Det är 3,5 veckor sedan jag skrapades nu.

Vi måste pausa då min nuvarande anställning tar slut i februari 2015, och nio månader innan det så bör jag ju inte bli gravid. Efter det är jag arbetslös till januari 2016 då jag börjar på en utblidning som är 1,5 år lång. Efter det måste jag söka nytt jobb. Så det är därför vi måste lägga försöken på hyllan till förmodligen 2017-2018. Känns lagomt roligt som framtidsvision. Visst, vi skulle säkert få det att funka om jag blir gravid som arbetslös också, men jag vill helst ha ett fast jobb om jag blir gravid.

Jag hade önskat att jag kunde vara lika positiv som min sambo. Det hade varit skönt att ha hopp. Men han tycker också det är jobbigt. Han sa här om dagen att han tyckte det var så jobbigt att se alla som var gravida och går omkring med barnvagnar. Så han känner självklart av det jobbiga också.

Vad störande att det ska strula med mensen då man för en gångs skull vill att den ska fungera. Hoppas det löser sig och att ni får köra igång protokollet.
  • tystlängtan

Är gärna med här i tråden om det är ok? Vore skönt att prata med några så att vi kan peppa varandra.

Vi hade försökt i två år när jag blev gravid. Var så lycklig att det inte går att beskriva. Det slutade dessvärre i ett tidigt missfall (v.6) och detta var i oktober. Kroppen återhämtade sig bra och jag har haft både mens och ägglossning som vanligt sedan dess.

Håller tummarna för mig och alla andra här i tråden att det ska ta sig snart och gå hela vägen den här gången!

• Vattenmelon
    tystlängtan skrev 2013-01-20 20:40:32 följande:
    Är gärna med här i tråden om det är ok? Vore skönt att prata med några så att vi kan peppa varandra.

Vi hade försökt i två år när jag blev gravid. Var så lycklig att det inte går att beskriva. Det slutade dessvärre i ett tidigt missfall (v.6) och detta var i oktober. Kroppen återhämtade sig bra och jag har haft både mens och ägglossning som vanligt sedan dess.

Håller tummarna för mig och alla andra här i tråden att det ska ta sig snart och gå hela vägen den här gången!
    Självklart är det ok, du är (tyvärr) välkommen! Man skulle ju önska att det inte behövdes, men nu när det är som det är är det ovärderligt att ha ett forum där man kan ventilera sorg, frustration och tankar.
    Beklagar förlusten, men vad bra att kroppen återhämtat sig som den ska i alla fall. Jag håller tummarna för dig också!

Själv väntar jag på den första mensen efter missfallet. Skrapningen var för 3,5 veckor sedan och jag har börjat ta ägglossningstester men är inte så hoppfull. Har PCOs så det finns en stor möjlighet att det inte blir ägglossning alls. Innan missfallet hade jag 10 månader av regelbunden ägglossning, men man vet ju inte vad den avbrutna graviditeten har haft för effekt på min redan störda hormonbalans.
  • tystlängtan
    Vattenmelon skrev 2013-01-21 16:41:42 följande:
    Självklart är det ok, du är (tyvärr) välkommen! Man skulle ju önska att det inte behövdes, men nu när det är som det är är det ovärderligt att ha ett forum där man kan ventilera sorg, frustration och tankar.
    Beklagar förlusten, men vad bra att kroppen återhämtat sig som den ska i alla fall. Jag håller tummarna för dig också!

Själv väntar jag på den första mensen efter missfallet. Skrapningen var för 3,5 veckor sedan och jag har börjat ta ägglossningstester men är inte så hoppfull. Har PCOs så det finns en stor möjlighet att det inte blir ägglossning alls. Innan missfallet hade jag 10 månader av regelbunden ägglossning, men man vet ju inte vad den avbrutna graviditeten har haft för effekt på min redan störda hormonbalans.
    Tack! :) Ja, det är skönt att kunna älta eländet någonstans där andra vet vad man går igenom.

Jag är inte helt insatt i PCOs, innebär det fler komplikationer än att det kan störa ägglossningen? Det finns väl bra mediciner som hjälper sådant, använde du något sådant innan när du hade regelbunden ägglossning eller fungerade det av sig självt då? Håller tummarna för att din kropp återhämtar sig lika bra som min. Nu har de iofs inte hittat något fel på mig (oss) när vi utredde oss, men uppenbarligen är inte allt som det ska ändå (då hade det väl inte tagit så lång tid för oss att bli gravida menar jag).
  • Anonym

Tog 3 år att lyckas med första, missfall v 7 och det är 2 år sedan, har inte lyckats än... Så inga solskenshistorier.. ännu ;)

• familjha
    Vattenmelon skrev 2013-01-20 12:38:01 följande:
    Nej, jag är inte gravid. hCG finns ju kvar ett tag i blodet efter ett missfall, så det är på väg nedåt. Nu är testerna helt negativa. Det är 3,5 veckor sedan jag skrapades nu.

Vi måste pausa då min nuvarande anställning tar slut i februari 2015, och nio månader innan det så bör jag ju inte bli gravid. Efter det är jag arbetslös till januari 2016 då jag börjar på en utblidning som är 1,5 år lång. Efter det måste jag söka nytt jobb. Så det är därför vi måste lägga försöken på hyllan till förmodligen 2017-2018. Känns lagomt roligt som framtidsvision. Visst, vi skulle säkert få det att funka om jag blir gravid som arbetslös också, men jag vill helst ha ett fast jobb om jag blir gravid.

Jag hade önskat att jag kunde vara lika positiv som min sambo. Det hade varit skönt att ha hopp. Men han tycker också det är jobbigt. Han sa här om dagen att han tyckte det var så jobbigt att se alla som var gravida och går omkring med barnvagnar. Så han känner självklart av det jobbiga också.

Vad störande att det ska strula med mensen då man för en gångs skull vill att den ska fungera. Hoppas det löser sig och att ni får köra igång protokollet.

Okej då förstår jag.
    Tyvärr så blir det inget IVF för oss än, förhoppningsvis till sommaren men inte säkert med det heller eftersom jag fått cellförändringar som har tagits bort nu. Avvaktar 2-3 mån innan vi ska kolla så det inte finns några cellförändringar kvar. Finns de kvar är det nytt borttag och ytterligare 2-3 mån av väntan. Därefter får vi påbörja ett nytt IVF försök.

Det kom som en chock för oss det här med cellfärndringen eftersom jag tog det provet tidigt i höstas och de sa att har du inte hört något inom några veckor är det ingen och så kom det ett brev dagen innan vi skulle påbörja våra sprutor för ett IVF försök.
    Och där efter har jag inte orkat tänka på något.
    Blev så knäckt av ytterligare väntan så jag bryt ihop.
    Återbygger mig nu igen men känns som att jag hänger på en lös tråd hela tiden.
  • Vattenmelon
    tystlängtan skrev 2013-01-21 21:46:49 följande:
    Tack! :) Ja, det är skönt att kunna älta eländet någonstans där andra vet vad man går igenom.

Jag är inte helt insatt i PCOs, innebär det fler komplikationer än att det kan störa ägglossningen? Det finns väl bra mediciner som hjälper sådant, använde du något sådant innan när du hade regelbunden ägglossning eller fungerade det av sig självt då? Håller tummarna för att din kropp återhämtar sig lika bra som min. Nu har de iofs inte hittat något fel på mig (oss) när vi utredde oss, men uppenbarligen är inte allt som det ska ändå (då hade det väl inte tagit så lång tid för oss att bli gravida menar jag).
    Nä, det är ägglossningen som är det största problemet när man har PCOs. Det är ju en hormonstörning som man tror ligger i grunden, många har för höga testosteronvärden vilket kan ge ökad kroppsbehåring och en minskad känslighet för insulin vilket kan ge ökat sötsug och viktuppgång. Jag har "bara" för höga testosteronvärden. Sen har jag en teori om att det kan vara större risk att få tvillingar om man har PCOs då man har så många äggblåsor. Större risk att två skulle mogna samtidigt, även utan fertilitetsbehandling. Och vid en tvillinggraviditet är det ju större risk för missfall :/
    Något positivt med PCOs är att klimakteriet ofta kommer senare än för andra. Eftersom man inte släpper lika många ägg per år så får man fler år på sig liksom.
    Jag får inte utskrivet några mediciner då jag är överviktig. Måste gå ner många kilo innan det kan bli aktuellt med behandling hos landstinget. Jag skulle kunna göra det privat, men det kommer kosta ca  5000 per månad som vi håller på med mediciner och undersökningar. Och eftersom jag ägglossar på egen hand så känns inte det aktuellt.
    Jag fick äntligen ägglossning i veckan som var! 33 dagar efter skrapningen och 12 dagar efter att graviditetshormonerna gått ur kroppen. Så nu är jag inne i två-veckors-väntan igen...

Det måste vara jobbigt att inte veta vad som är fel på kroppen. Sjukt frustrerande. Jag vet att jag tyckte det innan jag fick diagnosen. Även nu efteråt då det trots regelbunden äl tar väldigt lång tid så börjar man ju tro att det kan vara något utöver PCOs som är galet.

• Vattenmelon
    Anonym skrev 2013-01-26 19:19:00 följande:
    Tog 3 år att lyckas med första, missfall v 7 och det är 2 år sedan, har inte lyckats än... Så inga solskenshistorier.. ännu ;)
    Beklagar :(
    Skickar en kram och håller alla mina tummar för er!
  • Vattenmelon
    familjha skrev 2013-01-28 12:44:03 följande:

Okej då förstår jag.
    Tyvärr så blir det inget IVF för oss än, förhoppningsvis till sommaren men inte säkert med det heller eftersom jag fått cellförändringar som har tagits bort nu. Avvaktar 2-3 mån innan vi ska kolla så det inte finns några cellförändringar kvar. Finns de kvar är det nytt borttag och ytterligare 2-3 mån av väntan. Därefter får vi påbörja ett nytt IVF försök.

Det kom som en chock för oss det här med cellfärndringen eftersom jag tog det provet tidigt i höstas och de sa att har du inte hört något inom några veckor är det ingen och så kom det ett brev dagen innan vi skulle påbörja våra sprutor för ett IVF försök.
    Nej men vad fan. Ska man aldrig få nog med skit? Det räcker väl att ha fertilitetsproblem, man behöver inget extra utöver det.
    Hoppas att de fått bort allt och att det ser bra ut vid nästa kontroll så ni kan köra igång!
    Jag förstår att det trycker ner en, att ha den starka längtan och inte ens få försöka göra något. Skit är vad det är. Skickar en kram i alla fall, vad nu det kan vara värt.
  • tystlängtan
    Vattenmelon skrev 2013-02-03 09:00:22 följande:
    Nä, det är ägglossningen som är det största problemet när man har PCOs. Det är ju en hormonstörning som man tror ligger i grunden, många har för höga testosteronvärden vilket kan ge ökad kroppsbehåring och en minskad känslighet för insulin vilket kan ge ökat sötsug och viktuppgång. Jag har "bara" för höga testosteronvärden. Sen har jag en teori om att det kan vara större risk att få tvillingar om man har PCOs då man har så många äggblåsor. Större risk att två skulle mogna samtidigt, även utan fertilitetsbehandling. Och vid en tvillinggraviditet är det ju större risk för missfall :/
    Något positivt med PCOs är att klimakteriet ofta kommer senare än för andra. Eftersom man inte släpper lika många ägg per år så får man fler år på sig liksom.
    Jag får inte utskrivet några mediciner då jag är överviktig. Måste gå ner många kilo innan det kan bli aktuellt med behandling hos landstinget. Jag skulle kunna göra det privat, men det kommer kosta ca  5000 per månad som vi håller på med mediciner och undersökningar. Och eftersom jag ägglossar på egen hand så känns inte det aktuellt.
    Jag fick äntligen ägglossning i veckan som var! 33 dagar efter skrapningen och 12 dagar efter att graviditetshormonerna gått ur kroppen. Så nu är jag inne i två-veckors-väntan igen...

Det måste vara jobbigt att inte veta vad som är fel på kroppen. Sjukt frustrerande. Jag vet att jag tyckte det innan jag fick diagnosen. Även nu efteråt då det trots regelbunden äl tar väldigt lång tid så börjar man ju tro att det kan vara något utöver PCOs som är galet.

Ah, ok. Då är jag med.  Skönt att du har fått tillbaka din ägglossning igen iaf!

Jag har gett mig på att testa Pergotime igen, även om det inte borde göra någon skillnad eftersom jag har ägglossning av mig själv, men de verkar ju inte helt säkra på om det kan hjälpa till och "förstärka" den eller så. Är väl lika bra att testa. När jag blev gravid har jag inte ätit pergo i den cykeln, däremot i cykeln innan och de tror ju att det kan sitta i i mer än bara en cykel, så det kan ju ha varit det som hjälpte till...

Vore skönt om man fick höra någon solskenshistoria från någon här i tråden snart, det skulle inbringa lite hopp och det känner jag att jag behöver. 
  • intetnyttpåplusfronten
    familjha skrev 2013-01-28 12:44:03 följande:

Okej då förstår jag.

Nej men fy... jag väntar också på att få påbörja IVF, tog mina cellförändringar i mitten av dec. ungefär. Jag som har trott att det är lugnt, men det kan alltså vara så försenat.. fasen, varför frågade jag inte när jag var hos gyn för två veckor sedan.. :s
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum. varedu.blogg.se
  • familjha
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-02-03 17:59:12 följande:
    Nej men fy... jag väntar också på att få påbörja IVF, tog mina cellförändringar i mitten av dec. ungefär. Jag som har trott att det är lugnt, men det kan alltså vara så försenat.. fasen, varför frågade jag inte när jag var hos gyn för två veckor sedan.. :s

Ja alltså jag hoppas för guds skull att det inte är så för någon annan, men ja det var väldigt mycket försenat och han sa det Ove också att han tyckte det var ytterst märkligt att jag fick det svaret nu.
    Det var ju ändå några månader för sent enligt honom.
    Men just nu är det inte så mycket att göra något åt, men när Ove tog bort förändringarna på mig så tog han
    bedövning som han sa de flesta inte kände av när det stack till.. Men för de flesta gäller alltså INTE mig.
    Kände de som tusan kan ja säga.
    Så när människor säger till mig att det inte brukar kännas vad det än är så känner jag det 1000 000 ggr mer.
    så jag hade jätte ont där jätte länge.

Men nu börjar de kännas bättre och jag hoppas också att han fick bort allt vilket jag inte tror att han fick eftersom han brände lite också.
    Han trodde han hade fått bort allt men man vet ju inte säkert sa han. Så vi räknar med ett borttag till så kan det inte bli så mycket sämre iallafall.

Hoppas på bättre tider vet jag inte om jag ska sluta tro på just nu, men jag ska iallafall se till att vara glad för stunden, så får vi se hur länge det håller.
  • familjha
    Vattenmelon skrev 2013-02-03 09:05:15 följande:
    Nej men vad fan. Ska man aldrig få nog med skit? Det räcker väl att ha fertilitetsproblem, man behöver inget extra utöver det.
    Hoppas att de fått bort allt och att det ser bra ut vid nästa kontroll så ni kan köra igång!
    Jag förstår att det trycker ner en, att ha den starka längtan och inte ens få försöka göra något. Skit är vad det är. Skickar en kram i alla fall, vad nu det kan vara värt.

Tack för ditt stöd Vattenmelon, det värmer.
  • Anonym (*\*)

Beklagar sorgen! {#emotions_dlg.flower}

Vi har gått igenom liknande.
    Vi hade precis påbörjat en utredning då lyckan var total. Vi var gravida! Missfall i vecka 12 (11+1) och en total tomhet. Missfallet skedde i höstas och vi är fortfarande inte gravida igen, så det där med att det är lätt att bli gravid direkt efter missfall tar jag med en nypa salt. Min cykel var lite ur spel direkt efter missfallet också, Dock verkar den biten ha återhämtat sig då förra cykeln var ungefär så lång som innan graviditeten.

Nu har jag några dagar kvar till ÄL. Hoppas att det går denna cykel. Solig

Jag har också bokat in en tid hos en gynekolog i slutet av februari. Jag vill kolla att jag inte har några konstiga bakterier...

Hoppas det går vägen för oss båda inom kort! *KRAM* 

• familjha

Tack för stödet!
    Ojämn menscykel efter ms det hade jag också. Och den blev ojämn efter vårt första IVF också så att det där med att det skulle vara lättare att bli gravid direkt efter ms eller något liknande det tror jag inte alls på.
    Möjligtvis för andra men inte för oss.

Önskar dig lycka till nu inför äl, hoppas det verkligen lyckas nu.Glad

Svar på tråden Missfall efter år av försök att bli gravida :'(