familjha skrev 2013-01-16 09:16:49 följande:
Pausa pågrund av jobb? Ska du ut och resa med jobbet eller varför behövs det paus?
Min man säger också att det löser sig och tänker inte på samma sätt som jag, han blir inte avundsjuk på andra som får barn och tänker inte som jag "varför får hon men inte jag".
Näst intill negativt på gravidetetstesten!? menas de att du är gravid då eller har jag missuppfattat det?
Vi ska väl börja snart med sprutorna och komma igång med allt men vi inväntade min mens som är hur konstig som helst.
Den kom trodde jag måndags men de va så ljust ljust rosa att de knappt syntes i bara en halvtimme eller nått.
sen i tisdags så trodde jag att det kom på riktigt eftersom de va rikligt, men de varade bara i ca. en timme om ens de sen va de slut.
och idag har jag fått lite till men ja vet inte hur länge de tänker hålla i sig.
Så här konstig mens har jag aldrig haft. jag har bara fått den och sen så har den tagit slut men den här kommer och går som bara den.
Så ska höra med läkarn sen om han anser att de e mens eller bara något annat vajs.
Får se vilken som räknas som första mensdag också innan vi kan börja med några sprutor.
men sen ska de va på gång iallafall.
Nej, jag är inte gravid. hCG finns ju kvar ett tag i blodet efter ett missfall, så det är på väg nedåt. Nu är testerna helt negativa. Det är 3,5 veckor sedan jag skrapades nu.
Vi måste pausa då min nuvarande anställning tar slut i februari 2015, och nio månader innan det så bör jag ju inte bli gravid. Efter det är jag arbetslös till januari 2016 då jag börjar på en utblidning som är 1,5 år lång. Efter det måste jag söka nytt jobb. Så det är därför vi måste lägga försöken på hyllan till förmodligen 2017-2018. Känns lagomt roligt som framtidsvision. Visst, vi skulle säkert få det att funka om jag blir gravid som arbetslös också, men jag vill helst ha ett fast jobb om jag blir gravid.
Jag hade önskat att jag kunde vara lika positiv som min sambo. Det hade varit skönt att ha hopp. Men han tycker också det är jobbigt. Han sa här om dagen att han tyckte det var så jobbigt att se alla som var gravida och går omkring med barnvagnar. Så han känner självklart av det jobbiga också.
Vad störande att det ska strula med mensen då man för en gångs skull vill att den ska fungera. Hoppas det löser sig och att ni får köra igång protokollet.