• Anonym (bebissjuk)

Någon som använt progesteronkräm - ProgesterAll

Hej
    Jag har köpt hem progesteronkräm då min (vår) längtan efter bebis är stor. Jag undrar om det finns någon som använt ProgesterAll och lyckats bli gravida?
    Hur använder/använde ni krämen? Hela cykeln/ev graviditeten eller hur funkar det?

• Svar på tråden Någon som använt progesteronkräm - ProgesterAll
  • Adina15

underbart att få ta del av denna positiva anda. jag testar ProgesterAll för första gången och har en kämpig historia bakom med misslyckade inseminationer, ivf:er och missfall i väntan och längtan efter ett barn. har testat många olika metoder men förstår inte varför jag inte stött på detta med bioidentisk progesteronsalva tidigare...!?! verkar bra för så mycket annat också.

www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php

• Adina15
    Anonym (bebissjuk) skrev 2013-01-01 21:39:29 följande:
    Hej
    Jag har köpt hem progesteronkräm då min (vår) längtan efter bebis är stor. Jag undrar om det finns någon som använt ProgesterAll och lyckats bli gravida?
    Hur använder/använde ni krämen? Hela cykeln/ev graviditeten eller hur funkar det?
    det är ju ett tag sedan du köpte krämen, hur har det gått för dig?
  • Singoallaa

Jag har en tub som jag kan sälja. Jag köpte hela tre tuber! Efter tub ett och påbörjad tub två blev jag gravid. Vi hade försökt i fem år!!! Så nu har jag en helt ny och oanvänd kräm tub som jag gärna säljer för billig peng! PMa vid intresse!

• Adina15
    Singoallaa skrev 2013-04-04 10:04:06 följande:
    Jag har en tub som jag kan sälja. Jag köpte hela tre tuber! Efter tub ett och påbörjad tub två blev jag gravid. Vi hade försökt i fem år!!! Så nu har jag en helt ny och oanvänd kräm tub som jag gärna säljer för billig peng! PMa vid intresse!
    tack igen :) kanske kan vara av intresse, har just börjat behandling och med ny tub men återkommer ev om några veckor för att se om min kropp fixar detta 
  • Anonym
    Singoallaa skrev 2013-04-04 10:04:06 följande:

Började du smörja efter ÄL ? Grattis !!
  • Singoallaa
    Anonym skrev 2013-04-04 19:43:33 följande:
    Började du smörja efter ÄL ? Grattis !!

Adina låter bra! Jag smörjde helt enligt anvisningen, tog två rejäla klickar och smörjde på olika ställen hela tiden! Började smörja på dag 13, 14 fram tills någon dag innan mens. När jag blev gravid fortsatte jag i flera veckor tills jag fick progesteron vagitorier utskrivna av min gyn var då i vecka nio, fick för en månad. Nu är även de slut och efter vecka tolv behövs inget extra tillskott av progesteron säger läkarna, så nu kör vi utan något! Lycka till!
  • gosnosen

Åh, nu börjar jag noja! Är gravid i v 5 smörjt mig sen plusset. Men igår kväll glömde jag! Vaknade med ett ryck sju i morse och smörjde direkt. Usch, va jobbigt. Blir inte bättre av att det känns som magen är mindre svullen och brösten mindre ömma idag. Efter två missfall är man ett nervvrak! Hade ni oroat er?

• Adina15
    Singoallaa skrev 2013-04-04 22:29:04 följande:

Adina låter bra! Jag smörjde helt enligt anvisningen, tog två rejäla klickar och smörjde på olika ställen hela tiden! Började smörja på dag 13, 14 fram tills någon dag innan mens. När jag blev gravid fortsatte jag i flera veckor tills jag fick progesteron vagitorier utskrivna av min gyn var då i vecka nio, fick för en månad. Nu är även de slut och efter vecka tolv behövs inget extra tillskott av progesteron säger läkarna, så nu kör vi utan något! Lycka till!
    tack för info. väldigt intressant detta, jag tror stenhårt på det. fortsatt lycka till och p återhörande! :)

gosnosen- försök släpp ångest och oro, det är nog hellugnt att glömma någon gång då. lättare sagt än gjort jag vet, men det finns ingen som helst anledning till att klandra dig själv för detta. däremot om man gör uppehåll under ett par dagar/någon vecka kan jag tänka mig man märker av det.  
    fortsatt lycka till med graviditeten! 
  • gosnosen
    Adina15 skrev 2013-04-07 22:13:10 följande:
    tack för info. väldigt intressant detta, jag tror stenhårt på det. fortsatt lycka till och p återhörande! :)

gosnosen- försök släpp ångest och oro, det är nog hellugnt att glömma någon gång då. lättare sagt än gjort jag vet, men det finns ingen som helst anledning till att klandra dig själv för detta. däremot om man gör uppehåll under ett par dagar/någon vecka kan jag tänka mig man märker av det.  
    fortsatt lycka till med graviditeten! 
    Tack för lugnande ord :)
  • Juronjaure

Finns det nån risk att smörja med krämen? Om man inte har för låg progesteron-halt? (För det vet jag ju inte om jag har...)

• Hanna26

Gammal tråd men jag undrar också över risker? Har inte haft missfall men är gravid nu efter försök med kort lutealfas (8 dagar) så är väldigt nojig över Missfall och vill börja med krämen..

• Lexiie

Funderar på att själv köpa krämen, men jag vet inte ens om jag har äl eller inte... hur ska jag smörja då?

• alice85
    Lexiie skrev 2016-09-25 20:05:29 följande:

Funderar på att själv köpa krämen, men jag vet inte ens om jag har äl eller inte... hur ska jag smörja då?

Kolla med äl-sticka? Varför vill du använda den, är det för att förlänga lutealfasen?
  • Lexiie
    alice85 skrev 2016-09-25 20:38:19 följande:
    Kolla med äl-sticka? Varför vill du använda den, är det för att förlänga lutealfasen?
    Får aldrig riktigt positivt... vill helst använda för att bli gravid..
  • alice85
    Lexiie skrev 2016-09-25 21:11:22 följande:

Får aldrig riktigt positivt... vill helst använda för att bli gravid..

Ok men det kan ju bero på andra saker än progesteronbrist... Alltså, om du tex har kort lutealfas, under 2 v mellan ägglossning och mens, kan progesteron förlänga den. En för kort lutealfas gör att ägget inte hinner fästs innan mensen sköljer bort det, så därför vill man ha en längre lutealfas så ägget fäster, och man kan fortsätta med progesteronet en bit in i graviditeten för att försäkra sig. Men om detta är ditt problem så måste du veta när ägglossningen är, och det är ju enkelt att kolla med stickor.
  • Lexiie

Går det att lita på "basaltemp" mer än på stickor? Tänkte om jag inte ritkigt får helt positivt på stickorna jag kanske kunde utgå efter det ist..?

• Anonym (Mamma)

Efter år av barnlöshet blev jag gravid 2 ggr med denna kräm. Graviditet 1 slutade i mf i v 9
    Ett år senare så fick jag en liten tös månaden innan jag fyllde 40 år. 🙂

Svar på tråden Någon som använt progesteronkräm - ProgesterAll