Hemma träning
Hej!
Jag har själv en relativt stor kunskap om träning, men skulle behöva en utomståendes syn på det hela, Jag är ensam med min son 7 dagar pga att min sambo jobbar varannan vecka (på annan ort), och har pga att träning är viktigt skaffat hem bänk,hantlar,skivstång och ska idag köpa en motionscykel. Jag har med andra ord inte någon tid att ta mig till gymmet utan min träning består av hemmaträning med fria vikter,promenader och nu kommer jag även köra en del cardio iform av tabata på cykel. Jag tränar ca 4 ggr i veckan (styrka),sedan en del promenader... så rör på mig i princip dagligen. Mitt mål är att forma kroppen och eventuellt gå ner i vikt (cm).
Så min fråga:
*Är hemma träningen jag beskriver tillräckligt eller blir det för enformigt?
Min tanke kring det hela är att man kan variera en del med repetitioner och vikt på de fria vikterna så de ska funka att utvecklas med hemma träning.
- Finns de många övningar för friavikter? vet du isf ngn bra sida där man kan hitta inspiration?
Och sist, har du något tips för hur jag kan få min träning mer rolig hemma..? ibland känns de som jag gör de bara för att lixom.. jag vill ju känna att hemma träningen är tillräckligt då jag och min sambo inom en snar framtid även vill ha fler barn. och då kommer jag inte kunna ta mig till något gym, utan träna på morgon el kvällar.
Mvh/Malin