• varmland

    40+ med missfall i bagaget men vägrar ge upp, ska vi följas åt till + och en fullgången graviditet

    Som rubriken säjer.

    Har nu haft två MA ,det är ju oerhört jobbigt men vägrar ge upp.
    Tänkte att det måste ju finnas fler än jag och kan va skönt att kunna srötta och hejja på varandra.   
  • Svar på tråden 40+ med missfall i bagaget men vägrar ge upp, ska vi följas åt till + och en fullgången graviditet
  • Blingbling

    Anneleea: Grattis! När du blev gravid och har gått så långt som du har, fick ni hjälp på något sätt, tar/tog du några vitaminer/tillskott/mediciner etc eller sköter kroppen graviditeten helt på egen hand?

  • che71

    Jag fick mitt 6:e missfall för lite mer än 1 månad sen i v 9 (ofostrig graviditet)
    hade immunobehandling via Aten då (intralipid dropp, Fragminsprutor, prednisolon o babyaspirin)
    var på utredning i Mars efter 5:e missfallet o blev sen plötsligt gravid igen direkt efter missfall.
    Men det gick alltså inte bra.
    Nu är vi igång igen med samma behandling o hoppas på ett bra ägg o att vi ska lyckas snart!

    Grattis anneleea!!

  • Mestis
    che71 skrev 2013-06-01 07:10:35 följande:
    o Grattis till plus Mestis!



    Tack!

    Så himla jobbigt fram tills jag är i v15-16.

    Bara att stå ut!
  • smultronoga

    Jag fööljer gärna med. Blev gravid för 1 år sen men fick ett tidigt missfall. sen pga olika anledningar så börjar vi om först i höstas att försöka. Anv CB ägglossningstest och får blinkade gubbar och glada gubbar varje gång., mys. Sen får jag alla konstiga symtom men är ändå neg. I november tror jag nog att jag var skengravid. alla symtom som man kan ha hade jag men testade ändå neg.


    Min man har en son som nu är 20. Använder ni kosttillskott?. Ända jag äter är folsyra, tänkte man kan ju börja tidigare.

  • M39

    Jag hänger gärna på... Efter ett MA på nyårsaftonsnatten så hoppas vi snart på plus igen.

  • Maggis01

    Hej!

    Hur har det gått för alla? Verkar som om tråden stannat av, men kanske kan vi dra igång den igen?
    Är själv 41 år, träffade min man när jag var 37 och ingen av oss hade barn innan. Efter två knäckande MA fick vi vår fina dotter och nu funderar vi på att ta sista chansen för ett syskon till henne.

    Har inte så mycket hopp tyvärr efter tidigare missfall, men vi har tänkt ge det en chans över sommaren och se hur det går.

  • M39
    Maggis01 skrev 2014-03-20 09:25:46 följande:
    Hej! Hur har det gått för alla? Verkar som om tråden stannat av, men kanske kan vi dra igång den igen? Är själv 41 år, träffade min man när jag var 37 och ingen av oss hade barn innan. Efter två knäckande MA fick vi vår fina dotter och nu funderar vi på att ta sista chansen för ett syskon till henne. Har inte så mycket hopp tyvärr efter tidigare missfall, men vi har tänkt ge det en chans över sommaren och se hur det går.

    Jag har plussat igen efter ett MA på nyårsafton. Så nu vill vi att den stannar kvar denna gång :)
  • Maggis01

    Grattis! Hoppas det går bra denna gång! Men efter missfall är det svårt att känna någon riktig glädje innan RUL.

    Är det första barnet eller har du flera förut?

  • M39
    Maggis01 skrev 2014-03-22 07:43:30 följande:
    Grattis! Hoppas det går bra denna gång! Men efter missfall är det svårt att känna någon riktig glädje innan RUL. Är det första barnet eller har du flera förut?

    Jag har 3 st sen förut, 23,20 och 13 år :))
  • Mestis
    varmland skrev 2013-01-05 13:21:04 följande:

    Som rubriken säjer.

    Har nu haft två MA ,det är ju oerhört jobbigt men vägrar ge upp.
    Tänkte att det måste ju finnas fler än jag och kan va skönt att kunna srötta och hejja på varandra.   


    Är 43 plussade igår. Tre barn sen tidigare och mer än 7 mf mellan v. 9-18.
Svar på tråden 40+ med missfall i bagaget men vägrar ge upp, ska vi följas åt till + och en fullgången graviditet