Inlägg från: che71 |Visa alla inlägg
  • che71

    40+ med missfall i bagaget men vägrar ge upp, ska vi följas åt till + och en fullgången graviditet

    Hej!
    Hänger på här.
    41 år
    4 missfall
    vi har försökt i 2½ år nu

    Pimpinellan - vi känner ju varann!

    Varmland - hur länge har ni försökt?
    Har du inte heller barn sen innan?

  • che71

    Ja det blev missfallsutredning i slutet av sommaren efter det 3:e missfallet.
    De hittade heterozygot APC resistens hos mig så jag fick Fragminsprutor nu sist, som jag bara hann ta i 1 vecka, det hjälpte inte...nu skyller läkaren bara på åldern.
    Första graviditeten var naturlig o de andra 3 med Pergotime.
    Det längsta vi kommit är i Mars till v 11 o då hade vi sett hjärtat slå på VUL några veckor innan dess.
    Med Pergotime blir jag i alla fall gravid, fick det eftersom det tagit nästan 1 år efter första missfallet.
    Väntar nu spänt på att våga testa till helgen, ÄL+9 idag efter Pergotime.

  • che71
    Mestis skrev 2013-01-18 07:27:34 följande:
    Hej hoppar in här!
    Anna heter jag, 41 år och sambon 32.

    3 barn sen tidigare. 20, 18, 1 år gammla.

    7 st missfall från v 11-18. Varav 1 med nuvarande sambon.
    Utredd men inga uppenbarliga fel. Dock lite olika anledningar så som urnvägs infektion, proppar i moderkakan, moderkaka som lossna mm.

    Nu försöker vi med hjälp av pergotime då jag känner mig stressad av åldern och oregelbunden cykel.
    Vid plus måste jag ta trombyl varje dag. Detta hjälpte i sista graviditeten.

    Bim -2 idag.
    Välkommen!!
    Oj 7 missfall!  Men då har du alltså fått flera barn emellan också, så inte 7 på rad eller?
    Vi är lika gamla. Jag har inga barn, 4 missfall.
    BIM-2 el.-3 idag (efter Pergotime)
    Håller tummarna för oss!!
  • che71

    svagt streck på gravstickan imorsePlus
    ÄL+12 el+13 , BIM-2
    Hoppas på 5:e gången gillt!!Glad

  • che71
    varmland skrev 2013-01-22 08:59:26 följande:
    Stort grattis Che71   nu håller jag tummar och tår allt vad jag kan :)
    Tar du trombyl och progesteron nu?

    Själv ska jag på återbesök till gyn idag igen, 8e läkarbesöket på 3,5 vecka nu. Men ska få träffa vår vanliga läkare idag. Har träffat 7 olika läkare nu och blivit otroligt dåligt bemött av vissa, så man tappar verkligen tron på kvinnosjukvården ibland.
    Är ju 3,5 vecka sedan första skrapningen nu och pga komplikationer så blöder jag fortfarande förfullt och har av o till ont. Är så fruktansvärt less på det nu. Vill bara sluta blöda så kroppen kan försöka ställa rätt sej igen.

    Nä nu låter jag bara allt sur och grinig :)
    Jätte kul att det kommit flera nya till tråden.
    Skönt att vara flera som kan stöttas och nu jäklar ska vi lyckas i år :)

    Kram på er alla.           
    Va jobbigt att du fortfarande blöder!! Vad var det för komplikationer?

    Nej jag har inte fått progesteron, läkaren "tror" inte på det, hon verkar inte vilja prova något alls,,,men 1/4 tabl barnalbyl tar jag på eget bevåg o snart Fragmin också (pga APC resistensen).
  • che71

    Första Fragminsprutan igår kväll. Inte roligt att sticka sig själv o det gjorde mer ont än jag mindes.
    Men hoppas att det hjälper så gör jag vad som helst för bebis!Drömmer

  • che71

    Gravid 2-3 veckor på digitalt idag
    så det går framåt Glad
    illamående igår o i förrgår också

  • che71

    Orolig...
    tog ett digitalt test idag v5+6 el v6+0 men det visar samma som för 1 vecka sen
    Gravid 2-3 veckor Obestämd
    Det borde väl stå Gravid + 3 nu...det är ju 4 veckor sen ÄL ??!!

    Sen har jag haft jätteont i magen 2 kvällar i rad, helt uppblåst o spänd o ont till höger som jag hade för någon vecka sen också. Kan det vara den stora paraovarialcysta jag har där som blir tilltryckt av tarmarna?

  • che71
    Blingbling skrev 2013-02-04 09:18:00 följande:

    Hur går det che71? Känns det fortfarande i magen? Har du fått kollat upp vad det är? Märkligt med testet som inte räknat på som det ska... :-s
    Det är bättre nu, men hade rätt ont hela dagen igår.
    Ringde KK igår o pratade med ssk där o hon sa att det kan kännas så, att vissa känner av gulkroppen!
    Men om det blir värre eller börjar blöda ska jag förstås få komma dit.
    2 veckor till VUL
    v6+0 (eller 6+1)
  • che71
    varmland skrev 2013-02-04 08:50:16 följande:
    Kunde inte låtabli att testa i morse -3 BIM och tok negativt  = misslyckande IGEN :(
    Det är inte kört än. BIM-3 är tidigt.
    Hoppas!!!
    kram
  • che71
    ljusa skrev 2013-02-05 23:58:30 följande:
    De flesta av oss har nu försökt i 6 månader och mer.Men vi ger inte upp! En vacker dag kommer vi ha våra mirakel i famnen.  Här inne finns vi till för att stötta och peppa varandra i vått och torrt! Välkommen in du också!!
    Vem är du?
    För detta är ditt första inlägg här eller hur?

    Ja, i mitt fall är det 2½ års försök o 4 missfall.
    6 månader är helt normalt- upp till 1 år också.
  • che71
    Blingbling skrev 2013-02-06 11:25:35 följande:

    Hehe Che71....tror väl inte att det är det första inlägget precis... * host *  
    Nej jag tror också att hon byter namn hela tiden o bara vill störa i så många trådar som möjligt!!
  • che71

    7+3
    lite blod när jag var o kissade för 1 timme sen
    o nu lite ljusbrunt på trosskyddet
    är så räddGråter
    De andra missfallen började så här, med ytterst lite blodblandade flytningar i någon/några dagar innan det satte igång.
    Vill inte vara med om detta....det kan bara inte vara sant.

  • che71

    Jag fick mitt 6:e missfall för lite mer än 1 månad sen i v 9 (ofostrig graviditet)
    hade immunobehandling via Aten då (intralipid dropp, Fragminsprutor, prednisolon o babyaspirin)
    var på utredning i Mars efter 5:e missfallet o blev sen plötsligt gravid igen direkt efter missfall.
    Men det gick alltså inte bra.
    Nu är vi igång igen med samma behandling o hoppas på ett bra ägg o att vi ska lyckas snart!

    Grattis anneleea!!

Svar på tråden 40+ med missfall i bagaget men vägrar ge upp, ska vi följas åt till + och en fullgången graviditet