• Anonym

    Min fliickvän har lurat till sig en graviditet.

    Min flickvän åt p-piller och sa att hon inte kan ha kondom för allergi och att hennes p-piller räckte som skydd Dum som jag är svalde jag det, jag vet att hon har ätit p-piller då jag sett henne ta dom. Nu är hon gravid och har utan att säga något slutat med sina p-piller. Jag konfronterade henne och hon sade att hon skulle byta till p-stav och då måste man sluta med sina p-piller en månad innan men att skyddet finns kvar. Är det sant? Och vad ska jag säga till min familj som kommer bli arga och säga hur oansvarig jag är?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-05 17:19
    Jag glömde att skriva ålder, vi är 16 och 17

  • Svar på tråden Min fliickvän har lurat till sig en graviditet.
  • Anonym

    usch vilken situation ts. 
    Ser att du är tveksam på om hon älskar dig. ja det är ju omöjligt att svara på. Det är ett svinigt beteende, om det nu är så att hon medvetet lurat dig, och man sårar inte dom man älskar så mycket. Men nu ska vi komma ihåg att din tjej inte är vuxen och tom vuxna gör värre saker trots att dom påstår att dom älskar en annan människa. Med det sagt så tycker jag verkligen inte att hennes beteende är ok. Men jag tror ts, att hon varit så insnöad på att hon ville ha barn att hon inte riktigt funderat över konsekvenserna. Många människor har inte ett fullt utvecklat konsekvenstänk innan dom når 25 års åldern.

    Hoppas ni får ett bra stöd från kanske en kurator och era föräldrar när väl chocken för alla lagt sig lite. 

  • Jellybeanbaby
    Froststar skrev 2013-01-08 15:15:39 följande:

    Tycker du att hon verkar som en människa som kan älska någon? Narcissistiska, lögnaktiga människor älskar bara en person. Sig själv. Alla andra finns till för att vara dem till lags.

    Hur kan du ens bry dig om det nu för guds skull? Frågan är inte om hon älskar dig, frågan är om du tycker att det är rätt att en ny människa ska bli till hos så omogna föräldrar?
    My other avatar is a Toyota
  • Björnmossa

    Försök få enskild vårdnad kanske? Borde bli lättare om den verklighetsfrånvända tjejen inte har så mycket att säga till om. Dina chanser borde vara lika goda som hennes eftersom du är frisk, något äldre och har stöd från dina föräldrar. Eller, nån som vet exakt hur det funkar?

  • nevermind
    Björnmossa skrev 2013-01-08 16:51:25 följande:
    Försök få enskild vårdnad kanske? Borde bli lättare om den verklighetsfrånvända tjejen inte har så mycket att säga till om. Dina chanser borde vara lika goda som hennes eftersom du är frisk, något äldre och har stöd från dina föräldrar. Eller, nån som vet exakt hur det funkar?
  • Anonym (Momentum Vivere)
    Björnmossa skrev 2013-01-08 16:51:25 följande:
    Försök få enskild vårdnad kanske? Borde bli lättare om den verklighetsfrånvända tjejen inte har så mycket att säga till om. Dina chanser borde vara lika goda som hennes eftersom du är frisk, något äldre och har stöd från dina föräldrar. Eller, nån som vet exakt hur det funkar?
  • Sandraa L
    Björnmossa skrev 2013-01-08 16:51:25 följande:
    Försök få enskild vårdnad kanske? Borde bli lättare om den verklighetsfrånvända tjejen inte har så mycket att säga till om. Dina chanser borde vara lika goda som hennes eftersom du är frisk, något äldre och har stöd från dina föräldrar. Eller, nån som vet exakt hur det funkar?
    Det krävs väldigt mycket för att en pappa ska få ensam vårdnad idag, då räcker det inte med att hon lider av en psykisk sjukdom och lever på socialbidrag så länge som hon sköter sig. Då ska hon i stort sett misshandla barnet, inte ge det mat och bebisen ska ligga i bajsblöjor i en vecka. Då kommer hon aldrig mer få se den lilla, så ensam vårdnad kan ju pappan glömma så länge som hon inte gör något av det som jag nämnt. 
  • Iam
    Sandraa L skrev 2013-01-08 20:37:54 följande:
    Det krävs väldigt mycket för att en pappa ska få ensam vårdnad idag, då räcker det inte med att hon lider av en psykisk sjukdom och lever på socialbidrag så länge som hon sköter sig. Då ska hon i stort sett misshandla barnet, inte ge det mat och bebisen ska ligga i bajsblöjor i en vecka. Då kommer hon aldrig mer få se den lilla, så ensam vårdnad kan ju pappan glömma så länge som hon inte gör något av det som jag nämnt. 
    Du blandar ihop umgänge och vårdnad. Vårdnaden kan man bli av med av många olika anledningar. 
    Umgänget är det däremot näst intill omöjligt att bli berövad på. 
  • Sandraa L
    Iam skrev 2013-01-08 20:41:52 följande:
    Du blandar ihop umgänge och vårdnad. Vårdnaden kan man bli av med av många olika anledningar. 
    Umgänget är det däremot näst intill omöjligt att bli berövad på. 
    Jag har själv varit i en vårdnadstvist med dotterns pappa, så jag vet. Det krävs VÄLDIGT mycket för en pappa idag att få hela vårdnaden. Vad ska han komma med - hon ljög för mig, behöll barnet och har bordeline? Hur många lider inte att psykisk sjukdom men trots det klarar av en vardag och ett liv med barn. Däremot kan hon komma att behöva stödinsatser från socialtjänsten men först görs en utredning. Så du har väldigt fel.  
  • EnAnonumius
    Iam skrev 2013-01-08 16:13:22 följande:
    Håller med. 
    HAr däremot inte haft något bra ord för det innan, så jag kommer i fortsättningen att låna ditt om det går bra :)

    Det borde för övrigt gälla varje gång en kvinna lurar till sig ett barn.  
    Ingen ska behöva bli förälder mot sin vilja..
    Och egentligen ska inget barn behöva födas som oönskad heller..

    Man kunde ju önska att dumhet inte vore en folksjukdom.. men men.. man kan inte få allt.  
    Självklart får du sno det ordet..
    Bra uttryck är till för att spridas.

    Jag snodde det själv för ett par år sedan från en annan site, där vi satt och diskuterade b.la att det skulle vara tillåtet med "juridisk abort" i de lägen det går att bevisa att kvinna lurat till sig ungen.
    Satt och diskuterade andra lägen med men det är inte läge att ta här för då går man OT.
    Thaleya1 skrev 2013-01-08 16:08:27 följande:
    håller med, i ett sånt här fall tycker jag också att mannen inte ska behöva betala underhåll, jag tycker tillochmed att han ska få skadestånd från kvinnan.
    Precis.. Det skulle det också var aktuellt med skadestånd. Då jag anser att det är i allra högsta grad kan vara likställt med ekonomiskt bedrägeri på sätt och vis, förutom då bedrägeri i allmänhet.



    Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Ladymarina
    Anonym skrev 2013-01-05 17:10:33 följande:
    Preventivmedel är väl lika mycket hans ansvar om han nu inte vill ha barn.
    Varför ha sex öht om det är så fruktansvärt att bli gravid? Gravid kan man bli trots att man både använder p-piller och kondom.

    Jag är så less på att kvinnor utmålas som onda och män som offer när det krävs 2 för att göra ett barn.
    Men då måste jag fråga här.
    Hur menar du att det även är killens ansvar om man ej vill få någon gravid? Framförallt när hon sagt att hon är allergisk och ej kan använda kondom?
    Ska han tvinga i henne piller? Eller ska han köra ut den "i tid"? 

    Visst krävs det två för att göra barn, MEN man ska samtidigt vara ärlig och säga att man slutat ta sina p-piller!  
  • molly50
    Anonym skrev 2013-01-05 17:10:33 följande:
    Preventivmedel är väl lika mycket hans ansvar om han nu inte vill ha barn.
    Varför ha sex öht om det är så fruktansvärt att bli gravid? Gravid kan man bli trots att man både använder p-piller och kondom.

    Jag är så less på att kvinnor utmålas som onda och män som offer när det krävs 2 för att göra ett barn.

    Visst har båda lika stort ansvar. Något även TS verkar medveten om. Men är man i TS ålder så tror jag,ärligt talat,inte att man tänker så mycket på att ta reda på fakta om p-medel. Dessutom,om man har ett fast förhållande så finns det väl oftast ingen anledning att tro att man ska bli lurad.
    Att lura någon att man använder skydd är inte på något sätt ok. Varesig man är 16 år eller vuxen.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Min fliickvän har lurat till sig en graviditet.