• Anonym (lurven)

Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?

Hej på er alla kvinnor!

Blev lite inspirerad av en tråd där en uttråkad människa tyckte illa om att se äckligt könshår på badhus...

Jag simmar flera ggr per vecka och tycker det känns onödigt att duscha hemma innan, för att raka ben osv. Är det ok att raka i duschen på badhuset?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 11:09
    Tusen tack för alla svar!! Jag har bara haft tanken på att raka stubbet i armhålor och på ben men skulle det är inget jag någonsin skulle göra då jag anser att det är dels privat och dels snuskigt med rester i offentliga duschar. Var mest nyfiken på era reaktioner. Det är ju inget man diskuterar med sina kompisar direkt...

Men, vilka otroligt äckliga erfarenheter ni har delat med er av. Vet inte om jag ska tacka eller kräkas... Vilket folk det finns!!

• Svar på tråden Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?
  • Anonym (Om jag är själv)
    Anonym ("Rakad kvinna") skrev 2022-12-17 16:15:50 följande:
    Gör du så hemma?
    Ja, tycker set är svårt att se vad jag gör annars och är rädd att skära mig. Så vill ha spegel att huksitta över eller "stå på huvudet" Fram till kan jag se nästan allt genom att böja mig lite pressa fram höften och titta ner. Är ganska rörlig/böjlig..
  • Anonym (Inte okej)

Det är inte okej så jag rakar underlivet hemma 

• Anonym ("Rakad kvinna")

Låt folk göra som de vill. Vill man raka fittan i badhusets dusch så ok för mig.

• Anonym (Lena)

Självklart så är det inte okej 

• Anonym (...)

Nej, det gör man verkligen inte!

• Anonym (Q)

Gymmet jag går till tillhandahåller engångshyvlar så jag antar att det anses helt ok att raka sig där. Det finns dock gott om mer avskilda duschbås om man inte vill vara i det större duschutrymmet.

• Anonym ("Rakad kvinna")
    Anonym (Q) skrev 2023-12-23 15:22:40 följande:

Gymmet jag går till tillhandahåller engångshyvlar så jag antar att det anses helt ok att raka sig där. Det finns dock gott om mer avskilda duschbås om man inte vill vara i det större duschutrymmet.

Ja, helt naturligt. Ganska självklart vad man ska använda de rakhyvlarna till.
  • Anonym (uppenbart)
    Anonym ("Rakad kvinna") skrev 2023-12-23 15:36:37 följande:
    Ganska självklart vad man ska använda de rakhyvlarna till.
    Verkligen! Ben och armhålor, eventuellt riktigt håriga tår - det är väl uppenbart, om än väldigt, väldigt fånigt. För du tror väl inte att det är okej att raka könsdelarna i en allmän dusch hoppas jag?
  • Anonym (aldrig)

Jag har aldrig tänkt på att detta skulle vara ett problem. Man tycker ju att det är lite äckligt när det är hår när vattnet rinner ner, men när någon rakat sig har jag aldrig tänkt på det. Känns väl självklart att man vill passa på? Man duschar ju? Men kanske inte raka sig mellan benen men på de andra ställena..

• Anonym (Petra)

Hög tid att avdramatisera rakning i allmänna duschar.

Om den som rakar sig plockar upp efter sig - som man t ex gör om ens shampoo flaska tar slut - är det HELT ok att raka sig.

Inte svårare än så.

Svar på tråden Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?