Bejjan87 skrev 2013-03-22 17:27:23 följande:
PCO är mycket vanligt nuförtiden. Lider med dig. Man blir jätte ostabil med provera. Tog en ny provera dos och åt min sista tablett i förrgår, väntar på mensen. Har tagit en kur med pergo och jag reagerade tydligen inte? MEN, det var inte att det var fel på mig, utan fel information angående vilken dag man påbörjar av ena barnmorskan, fick däremot ny information nu och påbörjar en DUBBELdos när det är dags. Absolut! Det är alltid kul! :) Skoj att du skrev! :) Lycka till själv. :)
Ja, efter att jag har läst mycket här nu så inser man att det är många. Så det är ju skönt för det leder ju till att de oftast finns bra lösningar. :)
Ja dessa humörsvängingarna är ju inte att leka med.. Jag är glad o positiv annars men när fel saker kommer som ifrån min karl då speciellt så ändrar man ju attityd på 2sek. :)
Blir det likadant med Pergotime? El bättre?
Hur länge äter du Provera för att starta igång mensen? Och får du den då inte inom 12dagar tex så väntar du bara på att den ska komma igång el?
Jag äter mellan 9-12tabletter beroende på när mensen börjar då, (då slutar man ju) 12 dagar har jag som max.
Längtar lite tills man ska få börja men Pergo så att man kan få starta igång allt. Efter det jag läst så verkar det inte så vanligt att det tar första gången. Utan att dubbelkurer verkar vara de vanligaste. Vet du hur många gånger man försöker med dessa piller innan man går vidare till nästa steg?