• 2 barnsmamma ett på väg

Ni som har samma kön på era barn..

Väntar nu mitt fjärde barn och vet att det är en pojke..igen=)
    Vi har tre pojkar innan, varav en av dem gick bort väldigt tidigt. Jag fick en sån lättnad när de berättade att allt såg normalt ut och att bebisen mår bra. Jag blev så lycklig eftersom det enda jag tänker på är vad som kan gå fel..
    Men nu vet jag att många väntar på en tjej och jag orkade inte ringa och berätta för alla vad det blev för jag visste hur de skulle reagera. Att det är så synd om mig som inte får nån dotter osv..så jag valde att ringa de två personer i mitt liv som vet hur jag kämpar på med min sorg. Och det blev lika lättade och glada som jag.
    Läser här på FL om blivande mammor som gråter när de får reda på att de ska få en son.
    Jag känner sån enorm lycka, att få ett BARN till.

Hur känner ni andra som har samma kön på era barn? Är det "synd" om er som bara fick flickor eller pojkar?

• Svar på tråden Ni som har samma kön på era barn..
  • velo

Jag har två pojkar och jag är jätte glad för det!! Hade varit precis lika glad för om det varit två tjejer eller en kille och en tjej! Har syskonbarn som är tjejer i samma ålder som mina och som står mig väldigt nära, så man kan säga att jag har tjejer också!!:) är såå glad bara att alla barn mår bra och är friska!!:)

• Emf79

Har fått en massa kommentarer med :/ hade tre pojkar och blev gravid mes nr 4 alla sa hela tiden men nu är de väl en flicka ! Fanns inte på världskartan att vi skulle få en flicka och tänkte inte ena tanken, men ut kom en flicka och alla runt omkring gick på moln. Vi med över Vårat barn inte pga könet. Sen kom de snabbt att nu är ni väl klara. Nu blir de väl inga fler barn. Dock blev det fler barn :) efter dottern fick vi tre grabbar till och sen efter dom en dotter
    Har aldrig önskat ett visst kön ! Omgivningen har haft de bekymret

• Mickan76

Jag har tre flickor och har faktiskt aldrig fått nån dum kommentar. Har önskat en dotter vid varje graviditet och känner mig så lyckligt lottad som har tre döttrar!

• idab84

Har 2 flickor är gravid och ska på rul imorgon bitti,, hoppas då få reda på kön :) jag och min sambo är glada för en bebis och könet är inte viktigt, vet dock att sambon i hemlighet hoppas på pojke... Allmänheten har dock stora problem med vad bebisen har för kön och "att det är på tiden med en pojke" eller "att de skulle vra så roligt för sambon" (som att det är därför ja skaffar barn för att han ska ha roligt?)
    Så i vårat fall är de dom anhöriga som tycker att vi borde önska en pojke... Sjukt!

• nozpa

Jag har alltid sagt att jag vill ha av bägge könen. Vi vill ha 3 barn och vår önskan var att få 2 av samma efter varandra och sedan den 1:a eller 3:e av annat kön. Har 2 flickor nu, och skulle (om vi blir gravida igen) den 3:e också vara en tjej så skulle vi bli lika jäkla glada som om det skulle vara en pojke. För mig spelar det ingen som helst roll.
    Det var sådant som man tänkte innan man fick barn. Efter att min första föddes så bryr jag mig faktiskt inte ett dyft om hur det blir.
    Bara barnet är friskt så är jag mer än nöjd.  

• ladysoul77

Vi har två tjejer. Funderar på en 3:a och det spelar verkligen ingen som helst roll vad det skulle bli. Huvudsaken hen är frisk!

• Trebarnsmamman13

Tre barn av samma kön. Väldigt glad tredje gången också, hade inte önskat mig något särskilt kön utan en frisk bebis. Men visst är det många som tror att man väljer ett tredje barn för att man har av samma kön innan. Superfånigt..!

• Alma1993

jag fick tvillingpojkar 2010 och fick trillingpojkar  2013 jag har längtat efter en flicka länge och försöker bli gravid igen

• yodi

har tre flickor, och för min del så känner jag ingen sorg över att dom har samma kön, huvudsaken är att allt har gått bra och att dom är friska.

skaffar vi någon gång en fjärde så visst vore det roligt med en pojke men en liten flicka vore precis lika välkomen  

Svar på tråden Ni som har samma kön på era barn..