Att börja arbeta sonen som asp/adhd men inte blivit utredd än.
Hej jag är till 95% säker att sonen har adhd och troligen asperger så en utredning kommer gå igång inom snar framtid. nu till min fundering: jag har jobbat på särskola och de eleverna använde vi bilder och schema till, det fungerade mkt bra. på sonen fick jag använda bilder för att visa honom ansiktsuttryck och lära honom det(han hörde oerhört lite så stödtecken har jag alltid använt därav förstod han när jag visade bilder och visade glad mun och pekade på munnen. han funkar bra med bilder, ännu bättre med bildsaga! frågan är bara om det är dumt att börja med detta?! att gå på detta spår innan diagnosen är på papper menar jag, kan jag på nåt sätt förstöra honom eller provocera fram ett autistiskt beteende? Som det är nu så orkar jag inte mer, han är en gudomligt snäll och fin pojke men så kommer hans utbrott och hans problematik stora delar av dagarna (överkänsliga sinnen). Jag är enkelt rädd att jag ska bli klassad som dum i huvvet när han inte har diagnosen satt.. hur gör ni med era barn när de ska till dagis? minsta jag pressar eller vissar stress då slår det slint för honom(i alla situationer men det är morgonen jag snart inte klarar längre..) synpunkter mvh Lisa