• Benone

    af Almroth / Almroth

    Hej, jag undrar om någon hört talas om det här efternamnet eller bara Almroth? :)

  • Svar på tråden af Almroth / Almroth
  • Benone

    Nej, det är det inte :) Min mormor hette det som ogift så jag undrade om någon kände till någon mer som hette/heter så :)

  • bastardized

    Almroth var förekommande bland dem man kallade tattare förr i världen. Vet detta då jag som liten bodde i närheten av en familj med det namnet.

  • Benone
    bastardized skrev 2013-01-12 03:37:59 följande:
    Almroth var förekommande bland dem man kallade tattare förr i världen. Vet detta då jag som liten bodde i närheten av en familj med det namnet.
    Vad spännande, tack för infon! Glad hade ingen aning om det!
  • bastardized
    Benone skrev 2013-01-15 19:10:10 följande:
    Vad spännande, tack för infon! Glad hade ingen aning om det!
    Det är förmodligen bara tillfälligheter. Hoppas du får klarhet i det hela.
  • Benone
    bastardized skrev 2013-01-16 00:35:59 följande:
    Det är förmodligen bara tillfälligheter. Hoppas du får klarhet i det hela.
    mmm me too. älskar hennes namn, dessutom var hon den sista med af före sa hon alltid, lite trist tycker jag...
  • Radhuspinglan

    Jag vet en medelålders man i Värmland med det efternamnet.

  • Dixie
    Benone skrev 2013-01-12 03:28:57 följande:
    Nej, det är det inte :) Min mormor hette det som ogift så jag undrade om någon kände till någon mer som hette/heter så :)

    Är du säker på det? För när jag söker på "Sverige, födelseuppgifter för personer som avled mellan 1901 och 2006" finns det ingen med det efternamnet...
  • Radhuspinglan
    Dixie skrev 2014-05-16 00:00:11 följande:
    Är du säker på det? För när jag söker på "Sverige, födelseuppgifter för personer som avled mellan 1901 och 2006" finns det ingen med det efternamnet...

    Är det en CD-rom skiva du använder dig av?
  • Dixie
    Radhuspinglan skrev 2014-05-16 00:01:51 följande:
    Är det en CD-rom skiva du använder dig av?

    Nä, jag söker på ancestry.se men den finns som cd skriva också!
  • Radhuspinglan
    Dixie skrev 2014-05-16 00:07:11 följande:
    Nä, jag söker på ancestry.se men den finns som cd skriva också!

    Ja, precis. Inte det mest tillförlitliga. Alla finns inte registrerade. Dels pga att alla inte registrerades, men också pga att vissa böcker försvunnit, varit otydligt skrivna, osv.
  • Engstrom

    Kände ett par Almroth:ar från Sunne för flera år sedan. Avslutade också kontakten med dessa unga killar för några år sedan, vet just inget om vad de gör/gjort sedan dess. Antar att det finns några till i Värmland eftersom Radhuspinglan kände till någon mer med det namnet. Sök runt lite mer, och lycka till att hitta gammelsläkten! (Antar att det är vad du är ute efter :) )

  • Radhuspinglan
    Engstrom skrev 2014-05-16 04:25:13 följande:
    Kände ett par Almroth:ar från Sunne för flera år sedan. Avslutade också kontakten med dessa unga killar för några år sedan, vet just inget om vad de gör/gjort sedan dess. Antar att det finns några till i Värmland eftersom Radhuspinglan kände till någon mer med det namnet. Sök runt lite mer, och lycka till att hitta gammelsläkten! (Antar att det är vad du är ute efter :) )

    www.birthday.se/sok/&match=on
  • Radhuspinglan
    Dixie skrev 2014-05-16 10:33:04 följande:
    fast det finns ju ingen där heller som heter af Almroth!?

    Nej, men hon ville ju veta om Almroth också?
Svar på tråden af Almroth / Almroth