• pernilla78

    Om jag nu skulle vara gravid...

    ...så är min kropp helskum!
    Jag som älskar mat och sötsaker i vanliga fall. Känner mig nästan äcklad när det är dags att äta.(Bara skönt att slippa sötsuget nu oxå*L*)
    Sedan flera år tillbaks äter jag Citalopram mot panikångest/ångest. Det brukar förvärras veckan innan mens eller då jag ska göra oväntade saker.
    Nu är det veckan innan mens, och jag känner ingenting! Jag bytte tom jobb i måndags, en sån sak kan göra mig till ett nervvrak-nu nada! Till saken hör det också att jag brukar sköta magen dagligen. Vid oro blir det diarré-nu nada! Tom stopp i magen!

    Har inga spända bröst men magen känns stram och i tjejmagen/ljumskarna värker det till och från. Illamående av lättare variant vid få tillfällen, mer vid/strax innan intag av föda. Kissa väl lite mer än vanligt.
    Har tagit gravtest som tyvärr inte visar nåt.
    BIM nu på onsdag 16/1.
    *jag blir knäpp....*
    Nån som känner igen sig????


  • Svar på tråden Om jag nu skulle vara gravid...
  • karasef

    mitt illamående har ökat, va jätte hungrig när ja va ute o köpte cheeseburgare men mådde bara värre efter de. har stickningar på höger sida av magen :( nyss fick jag reda på att makens kusins fru är gravid. jääätte glad för hennes skull!! men önskar det blev plus för mig också idag :( så d gjorde lite ont att ja inte fick känna den lyckan :(

  • karasef

    kan förstå dig!! har sj varit gråtfärdig hela dagen. men ja hoppas fortfarande!! de senaste dagarna har ja märkt att ja som alltid har tyckt om olivolja. kan inte äta ngt som har me d o göra nu. klarar inte av lukten!! om ja inte e gravid är ja så skengravid man kan vara haha

  • pernilla78

    Jag gjorde abort för 9 år sedan. Minns bara den fruktansvärda magsmärtan och att vattenstrålarna i duschen gjorde ont på brösten och kraftig hunger och sötsug. Vet att jag trodde värken berodde på kommande mens. Vilken vecka jag var i kom vi aldrig fram till då jag ändå skulle göra abort.

  • karasef

    jag hoppas verkligen januari är vår månad och vi istället får diskutera om våra bebisars utveckling, ul o förlossning än den här långa jobbiga väntan som bara gör oss ledsna :(

  • sannisen04

    Pernilla 78, en fråga bara! Du skriver, "ska jag äntligen få bli mamma". Låter som ni kämpat ett tag, men du har ju spiral, eller missar jag något?! Håller såklart tummarna ändå

  • pernilla78

    Jag fyller 35 år i år. Flera av mina kompisar har redan barn sen länge. Jag är 'gammal' och har åldern emot mig. Sen har jag inte velat skaffa barn med första bästa kille, de ska ju kännas rätt

  • sannisen04

    Men du skriver ju att du har spiral..? Borde du inte ta ut den? Bra tänkt att inte skaffa barn med första bästa

  • Lijkan

    ingen mens i sikte... mensvärken jag hade igår morse försvann också. Har dock sovit skitdåligt under natten, vaknade vid 2 och var klarvaken och somnade om igen efter 3. Det ser ut som mina bröst blivit lite större, men det kan ju vara en synvilla också.. men jag har små hallonknoppar i vanliga fall så det märks ju rätt bra om de ändrar storlek eller form, haha :) BIM+1 eller BIM-4... vet inte riktigt vad jag ska gå efter.. :P

  • pernilla78

    Hade inget skydd när jag träffade killen, använde kondom. När de blev mer seriöst valde jag spiral och även avbrutet samlag. Innan jul slutade vi med avbrutet, blir de barn trots spiral så behåller vi, sa vi då.

    Fortfarande ingen mens. Igår började jag grina för absolut ingenting! Knepigt!!!

  • floppan2008

    [quote=68376288][quote-nick]pernilla78 skrev 2013-01-15 09:20:15 följande:[/quote-nick]Hade inget skydd när jag träffade killen, använde kondom. När de blev mer seriöst valde jag spiral och även avbrutet samlag. Innan jul slutade vi med avbrutet, blir de barn trots spiral så behåller vi, sa vi då. Men du kan ju inte bli gravid med spiral!!! Eller visst någon blir väl det men spiral är ju ett extremt säkert preventivmedel. Vill du bli gravid måste du ju ta ut spiralen! Man behöver inte köra avbrutet samlag när man har spiral eftersom den ger ett bättre skydd än p-piller! Mitt förslag är att du går till en gynekolog och plockar ut spiralen och gör en undersökning där hon kollar äggstockar och livmoder. Efter 35 går fertiliteten ner också. Vill inte vara elak nu utan jag blir bara nervös för din skull. Om du så gärna vill ha barn och har spiralen kvar. Tar du ut den ska du se att du får ett plus inom 6 månader men vänta inte med tanke på åldern!

  • Annelie 76

    Kopparspiral förhindrar ju inte befruktning utan att ägget fäster. Så teoretiskt skulle du kunna påbörja en graviditet varje månad men spiralen hindrar att det fäster, precis som den ska.

    Vill du ha barn så ska du ta ut spiralen. Det är väldigt få som blir gravida OCH FÅR BEHÅLLA BARNET när de har spiral. Enligt statistiken är spiral säkrare än kondom! Det är i stort sett bara de som får problem med spiralen (hamnar snett eller flyttar på sig) som får behålla barnet om de blir gravida...  

  • floppan2008
    pernilla78 skrev 2013-01-15 09:57:37 följande:
    Har flera kompisar som blivit gravida trots spiral.

    Ja det händer ju men du ska inte räkna med att bli gravid med spiral. Som sagt är det ett av de säkraste preventivmedlen. Får jag fråga varför du inte tar ut den om ni försöker få barn?
  • pernilla78

    Vi är fortfarande särbos, blir sambo till våren. Vi tänkte barn efter det. Dessutom har jag nyligen bytt jobb.

  • floppan2008
    pernilla78 skrev 2013-01-15 10:25:29 följande:
    Vi är fortfarande särbos, blir sambo till våren. Vi tänkte barn efter det. Dessutom har jag nyligen bytt jobb.

    Okej. Men har du hormonspiral kan det ta ett tag innan allt kommer igång så du vet! Har man kopparspiral funkar väl allt direkt skulle jag tro.
  • sannisen04

    Men du vill vara gravid på riktigt, och höll på att börja gråta på toaletten när du såg provsvaret..? Men ni ska vänta till våren, när ni blir sambo. Och du har nytt jobb. Men du hoppas på att äntligen få bli mamma. Men du har spiral! Tror jag är med...! Lycka tillð???

  • floppan2008

    TS jag tror tyvärr inte du är gravid med tanke på spiralen. Önskar dig lycka till när du tar ut den och ni börjar försöka "på riktigt".

Svar på tråden Om jag nu skulle vara gravid...