• Beirut

    Har era barn kläder gjorda av bomull?

    Beskriv gärna hur ni tvättar dom och vilka färger kläderna har?

    Mina flickor har kläder gjorda av bomull i många olika färger Tvättar dom i 40 grader celcius. Vita för sig och mörka för sig

    Ni busiga familjelivare, hur gör ni? Är så glad att jag hittat hit och kan få livsviktiga tips ifrån andra i samma situation

  • Svar på tråden Har era barn kläder gjorda av bomull?
  • Lilia

    Men herregud, bomull ska man absolut inte ha på små barn. Det ökar risken för allergier. Vill du verkligen att ditt barn ska bli allergiskt bara för att du ska få det lite lättare och kan handla kläder i en vanlig affär. Hoppas någon i din omgivning anmäler dig till soc. :P

  • Beirut
    Lilia skrev 2013-01-15 05:31:28 följande:
    Men herregud, bomull ska man absolut inte ha på små barn. Det ökar risken för allergier. Vill du verkligen att ditt barn ska bli allergiskt bara för att du ska få det lite lättare och kan handla kläder i en vanlig affär. Hoppas någon i din omgivning anmäler dig till soc. :P
    Ja, jag diskuterade nyss den organiserade brottsligheten på flashback och alla dödsskjutningar som nu sveper som en våg över Sverige tack vare den utomeuropeiska massinvandringen.

    Bryr mig givetvis inte Tyst Thihi!

    Vände mig hit till FL enkom för bomullsfrågan Skäms Thi hi! Men om man nu använder bomull på barn, vilka grader kan man tvätta i och är det ok att blanda färger om man tvättat några gånger?

    Fniss, thi hi
  • Servilia

    Jag gör precis som du. Men om något är extra fläckigt och smutsigt kör jag det i 60 grader. Det klarar ju bomull.

  • Servilia
    Beirut skrev 2013-01-15 05:37:20 följande:
    Ja, jag diskuterade nyss den organiserade brottsligheten på flashback och alla dödsskjutningar som nu sveper som en våg över Sverige tack vare den utomeuropeiska massinvandringen.

    Bryr mig givetvis inte Tyst Thihi!

    Vände mig hit till FL enkom för bomullsfrågan Skäms Thi hi! Men om man nu använder bomull på barn, vilka grader kan man tvätta i och är det ok att blanda färger om man tvättat några gånger?

    Fniss, thi hi
    Nu förstår jag inte riktigt varför du fnissar..? Självklart kan man tvätta olika färger tillsammans, när plaggen har slutat fälla. Vittvätt brukar jag dock alltid hålla helt separat - vill minimera risken att den blir missfärgad, grå och dassig.
  • Beirut
    Servilia skrev 2013-01-15 06:21:18 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt varför du fnissar..? Självklart kan man tvätta olika färger tillsammans, när plaggen har slutat fälla. Vittvätt brukar jag dock alltid hålla helt separat - vill minimera risken att den blir missfärgad, grå och dassig.
    Du håller alttså med om att det är en ruskigt svår fråga? Finns det några smarta moderatorer här som kan hjälpa mig nu?
  • The Fugly
    Servilia skrev 2013-01-15 06:21:18 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt varför du fnissar..? Självklart kan man tvätta olika färger tillsammans, när plaggen har slutat fälla. Vittvätt brukar jag dock alltid hålla helt separat - vill minimera risken att den blir missfärgad, grå och dassig.
    Om du läser vad TS skrivit igen så ser du kanske att TS inte är överdrivet seriös.
    Ever stop to think, and forget to start again?
  • Servilia
    The Fugly skrev 2013-01-15 06:32:33 följande:
    Om du läser vad TS skrivit igen så ser du kanske att TS inte är överdrivet seriös.

    Jaha - nu såg jag att det var en lektråd. Men det är tamejfan inte lätt att veta på det här stället! Skrattande
Svar på tråden Har era barn kläder gjorda av bomull?