• Ängel mamma

    Nån fler som förlorat tvillingar ?

    Hej !
    Undrar om det finns nån mer som förlorat sina tvillingar ?
    Den 16 maj 2012, brast min livmoder och jag fick åka med ambulans in till Sös, när jag vaknade ett par dagar senare, fick jag beskedet att tvillingarna Moa och Casper gått bort.
    Dom drunknade av blodet i magen och jag höll på att dö pga av blod chock.
    Finns det fler där ute som fått ängla tvillingar ?
    Känner mig så galet ensam i allt jag går igenom, vetskapen att jag aldrig kan bli gravid igen, då dom var tvungna att ta bort livmodern för att stoppa blödningen, livet känns så galet orättvist och fel.
    Är så otroligt tacksam att jag har 2 underbart fina barn i ålern 8 och 10, men det lindrar inte sorgen.    
    / Ängla Mamma 
       

  • Svar på tråden Nån fler som förlorat tvillingar ?
  • Ängel mamma

    Tack snälla, har många i min närhet som finns där, men dock ingen som kan riktigt förstå.{#emotions_dlg.flower}

  • Teza73

    Åhh jag beklagar å de djupaste det du går igenom och råkat ut för.

    Känner så igen mej i dina känslor. Jag och min man förlorade våra tvillingar Johannes och Gabriella för 2 och ett halvt år sedan. Dom kom till via IVF, i vecka 19 gick vattnet hos Johannes, men båda levde och verkade må bra. Vi avvaktade att vattnet skulle fyllas på, men det gjorde de aldrig, en vecka senare hade Gabriella lämnat oss, vi vet inte än idag vad som hände henne, ännu en gång ville vi avvakta för att se om Johannes vatten kom tillbaka och han gick att rädda, men i vecka 23 ville min kropp inte längre, Så förlossningen satte igång, 

    Långsamt på ultraljudet fick jag se hur Johannes lilla hjärta inte orkade längre, förlossningen var för tuff för hans lilla kropp och outvecklade lungor. Hans hjärta slog några sista slag på mitt bröst innan han oxå lämnade oss. 

    De va de värsta som hänt mej i mitt liv, kan endast säga att man långsamt kommer tillbaka, sorgen finns alltid där dock, men man lär sej leva med den.

    10 månader senare, blev jag spontant gravid med vår lilla guldklimp Leon, som idag är lite drygt 10 månader, vårt lilla mirakel,stor kram till dej 

  • Trinny

    Beklagar verkligen det hemska du gått igenom.Vet verkligen inte vad jag ska skriva.Jag hoppas du hittar tillbaka till livet och att du får så mycket stöd du behöver.Hjärta

  • IdaVasterflo

    Jag är så ledsen över att du måsta gå igenom detta

  • Sajsa

    Jag förlorade mina tvillingar förra året i augusti. 
    Födde dem i V.24. Den ena levde tre dagar men hennes ena hjärnhalva var "död" så fick stänga av.
    Den andra hann inte ut, dog i min mage under förlossningen och låg där ett dygn..

    Fruktansvärd händelse. Var katastrof från början då jag fick tvillingtransfusionssyndrom som vi såg i V.16 :(

    Nu har det gått ett halvår ungefär och såret är djupt! Flickrna är begravda ihop och ska faktiskt få ett syskon i oktobeer om allt går vägen.. är i vecka sju bara..

    Hur mår du nu?

    Tråkigt det som hände :( känns så ruttet att man ska behöva gå igenom något sånthär :(  

Svar på tråden Nån fler som förlorat tvillingar ?