Gravida i Oslo
Hej! Jag är 79:a och har BF 21/7. Fler som bor i Oslo? Hänger inte så mycket på norska gravidforum :)
Hej! Jag är 79:a och har BF 21/7. Fler som bor i Oslo? Hänger inte så mycket på norska gravidforum :)
Halloj tjejer :)
Jag har termin 3/7 så jag är ju redan i vecka 26 :) och nu rör han på sig som bara den hela dagarna ... jätte mysigt..
Känner av lite foglossningar om jag är ute och går mycket, men annars går det bra :)
Jag bor själv i Nydalen och tycker det är super mysigt område, vi har precis köpt en tomannsbolig här och ska flytta in 31/5 :)
Isolde79 - Svangerskapskurs på sjukhuset ? eller någon annanstans ?
Jag har precis anmält mig och min man till sån där förberedande kurs... får bara hålla tummarna att vi får plats , tror vi var lite sent ute :)
Men ska börja på mamayoga i April, får se om det kommer vara nå roligt :)
Vart ifrån i Sverige är ni ? Jobbar ni i Oslo ?
Vad tror ni om att ses för en fika nån dag ?
Jag var precis i Sverige i helgen och har nu inhandlat säng och vagn :)
Det blev en Emmaljuna Edge duo :) blir nog toppen, svårt att veta när jag aldrig ägt någon tidigare ;)
Hej.. Bor i oslo och är gravid, vill gärna umgås med andra gravida och prata osv.. Skriv ett mail isf :)
Hej! PCederlof: Ses gärna nån dag, har vart en del bortrest och har därför inte hängt så mkt här! Ska gå på "Annas profylax" i Göteborg, bara en månad innan BF... Vi går ingen "vanlig" kurs utöver den. Bor vid adamstuen och är från Stockholm. Hur är formen? Jag har lite ont i ryggen ibland, men är annars pigg som vanligt, skönt så länge det fortsätter så :) Nydalen är så fint, perfekta "trillevägar" ;)
Har termin 28/7 förresten :)
Hej isolde och sofia!
Här är en till, har inte heller så mycket folk runt mig med barn i planerna :)
Vad sägs om en lunch i stan tillsammans ? :)
En lunch skulle vara trevligt, jobbar dock vardagar .. :)
Jag är med på lunsj jag med :)
/Pernilla
Vi hittar en tid som passar alla vettja :) jag jobbar dag varannan vecka å kväll varannan :) vad passar er bäst, en helg lunch eller en matbit efter jobbet ? :)
En helg passar bäst för min del. :)
Åh kul! Jag kommer hem om en vecka, ses gärna söndag 26:e! Men är flexibel :)
26:e funkar för mig :)
Hej alla,
Vet inte om jag skrivit om det tidigare här men vill gärna tipsa om en mammagrupp för svenskar i Oslo på Facebook.
Svenskar i Oslo - Mammgrupp heter den :)
En del av oss från den gruppen ska ses på Torsdag 13.00 på STORO storsenter för en fika. Café Jordbærpikene.
Varmt Välkomna :)
Tack för tipset! Önskar jag kunde vara med!
Kan inte den 26, får besök av familjen då :) men vill jätte gärna få ny a vänner som förstår vad jag går igenom.. :)
Nu har jag blivit medlem i fb gruppen :)
Jag såg det :D kul !!
/Pernilla
Jag kan nog 26e , men det vore kul om vi kunde hitta en dag som sofia kan :)
Nikan ju ses då så kan vi bara planera in något mer som jag kan vara med på :)