• Acinorev

Inget namn känns rätt

Har en dotter på fem veckor som ännu inte fått något namn och jag känner mig så hemsk! Vi har ända sedan födseln provat olika namn i hopp om att hitta det klockrena namnet men inget känns bra. Någon med samma erfarenhet? Hur gick det för er? Hittade ni det där namnet som bara var så rätt?

Vi har fyra namn nu som vi tycker är fina och passar på en mörkhårig flicka med blå ögon; Thea, Elin, Leah och Tove. Vad tycker ni om dessa namn? De duger, men de kommer aldrig vara klockrena...

Vi behöver all hjälp vi kan få för nu är det dags att lilltösen får ett namn!!:D:D

• Svar på tråden Inget namn känns rätt
  • Maggimou

Har inte heller känt mig jättenöjd med något namn. Men ungarna växer i dem. Nu känns det så rätt så!

• Acinorev

Tack för alla svar! Jag tror att ett problem är att vi letat bland allt för många namn. Nu har vi kommit till den punkt att jag inte vet vad jag tycker samtidigt som jag är så förtvivlad för det känns som om inget namn passar på flickan!?

Jag hoppas verkligen på att vilket namn det än blir så växer hon in i det. Vill över allt i världen inte ångra mitt älskade barns namn senare..

• Acinorev

Vi har pratat en del och vill bara att hon ska få ett namn. Viväljer nu mellan Elin eller Leah. Inget känns klockrent men jag hoppas hon växer in i sitt namn. Frågan är nu, vilket av dessa? Vad tycker ni? Elin eller Leah.

• sina

Prova båda! Kalla henne Elin en vecka, och sen Leah en vecka, och se vilket som kommer naturligast.

• Maggimou

Lika fina! Elin är mer klassiskt och känns mjukare. Leah har mer karaktär. Känns också mer som ett inne-namn.

Välj båda då, så får ni tid.

• cosinus

Vårt fjärde barn har ett namn som inte alls kändes klockrent i början och nu 2.5 år senare är jag fortfarande inte överförtjust men nu börjar jag iaf vänja mig mer och mer. Men jag hade lätt ångest när vi skickat in papprena och bestämt oss.

För oss handlade det om att vi var helt oense och det enda namn vi ö h t kunde enas om var ett namn som ingen av oss eg tyckte var bra men iaf ok. Och det blev det.

• micksaan

Leah röstar jag på.

Vi hade samma problem med vår andra dotter som dag är 10 mån. Hon var namnlös mellan 1-2 mån. Vi hade inte diskuterat namn före hon föddes, antagligen för vi visste hur olika smak vi hade. När hon kom så fick vi börja fundera. Första dagen hemma gjorde vi varsin lista och gick igenom. Det enda namn gemensamt var Tuva. Tog dock ändå flera veckor innan vi bestämde oss för det.

• Rosenöga

Har ni bestämt er? Annars välj det som passar bäst tillsammans med efternamnet.

Svar på tråden Inget namn känns rätt