• Analoga

    Ska det kännas som tandvärk efter en utdragen tand?

    Drog ut en tand för snart 2 dygn sedan; måndag eftermiddag. Det småblödde lite fram till igår middag. Tittade på "hålet" igår kväll och det har nu bildats någon slags propp/skorpa med lite vitt runt om över "hålet". 

    Har läst att det tydligen ska vara så.

    Har oxå informerats om att man kan ha ont några dagar efteråt; men det onda jag känner av nu är att det känns liksom en molande tandvärk liksom....ska det kännas så?   Jag har tagit en Ipren.

    Det är inte konstant värk, utan kommer då och då.

         

  • Svar på tråden Ska det kännas som tandvärk efter en utdragen tand?
  • Fagerlund

    Här kan du få förstahandsinformation!

    Jag hade tandvärk i en visdomstand i flera veckor, men det syntes inget direkt fel på tanden vid en underökning, Jag drog ut den, men tandvärken fortsatte faktiskt i nästan två veckor till, men sakta avtagande. Efter ungefär en månad var "hålet" läkt och tandvärken borta.

    Kanske var det en infektion i käken som behöver läka ut efter att tanden var borta?

     

  • Fagerlund

    För övrigt kändes det exakt som du beskriver, molande värk som kommer och går. Det var också svårt att placera var det värkte nånstans.
     

  • Analoga

    Ja, enligt tandläkaren såg hon en infektion/inflammation på röntgen, vid tandroten tror jag det var. För övrigt var den rotfylld.

    Kanske är det som spökar då?

    Var du tillbaka till tandläkaren nånting p g a dina smärtor?   

  • Fagerlund
    Analoga skrev 2013-01-30 13:12:49 följande:

    Ja, enligt tandläkaren såg hon en infektion/inflammation på röntgen, vid tandroten tror jag det var. För övrigt var den rotfylld.

    Kanske är det som spökar då?

    Var du tillbaka till tandläkaren nånting p g a dina smärtor?   


    Jag hade som sagt ingen synlig infektion, men det kan ju varit så ändå. Det var nära att jag skulle gå tillbaka till tandläkaren efter en dryg vecka med fortfarande ont, men när det började gå tillbaka så struntade jag i det.

     
  • Elin 885

    jag hade ont i några dagar efter att jag dragit ut en visdomstand, dagen efter står jag ut som en hamster ungefär ;).

  • DLN112

    Gammalt inlägg men drog ut tanden idag har samma smärta som jag hade när jag åkte in till juoren

Svar på tråden Ska det kännas som tandvärk efter en utdragen tand?