• LillAurora

    Mammavänner i Örebro

    Nyinflyttad till Örebro och har en liten grabb född 12.04.21.
    Börjar bli ensamt om dagarna och vore kul att lära känna lite andra mammor för fika och barnvagnspromenader.
    Själv är jag 27, nygift och matte till 2 katter och 1 hund.

  • Svar på tråden Mammavänner i Örebro
  • jEnNiK

    Bor i Örebro, 31 år i juni, sambo och 2 barn (3,5 år och 10 mån).. Har även en katt;)
    Fika och sällskap är alltid trevligt dessa långtråkiga mammadagar..
    Varifrån har ni flyttat?;)

  • Piano

    En till örebroare här! Mamma till en kille på 6,5 månad, 31 år och sambo. Är själv inflyttad från Hudiksvall för 5,5 år sen. :)

  • jEnNiK

    Kul! Bar i Örebro bor ni? Vi bor mitt inne i city, på bondegatan. Nästan vid sveaparken.. (om ni känner till?)
    I juli flyttar vi till adolfsberg, känns bättre att ha småbarn där. Inte så mycket trafik..;)

  • jEnNiK

    Jag va med där tidigare, men är inte så värst passande i den gruppen. Använder inte tygblöjor, ammade inte, har barnen på dagis.. Kändes mest som en "jämför-alla-barn-och-vem-är-bästa-mamman-grupp. Har ingen energi till sånt...

  • Piano

    Vi bor i stjärnhusen, Rosta i en alldeles för liten 2:a men håller för fullt på att hitta något större.

  • mrsplupp
    jEnNiK skrev 2013-02-05 21:04:59 följande:
    Jag va med där tidigare, men är inte så värst passande i den gruppen. Använder inte tygblöjor, ammade inte, har barnen på dagis.. Kändes mest som en "jämför-alla-barn-och-vem-är-bästa-mamman-grupp. Har ingen energi till sånt...
    heheh jag är med där i den grupen

     men anväbder libero, flaskatade från dag 1 och ääälskar barnvagnen hahaha
     men jag förstår lte vad du menade =)

    jag bor i nya hjärsta och har en liten 1 åring =)
  • helena2401

    Hej ja fick våran andra son i september och denna gång fick man ingen fg och jag känner inte alls många som är mamma lediga. Så om de e nån som vill hitta på nått nån dag så finns ja här:)

  • pedestrian

    Hej! Hoppar in här lite sent Känner inte heller så många föräldralediga, så vill gärna träffa fler. Har en son på snart 7 månader, född 24 september 2012. Själv har jag precis fyllt 30.. Bor i Adolfsberg. Såg att det var en här som skulle flytta till Adolfsberg, var nånstans?

  • helena2401

    Alexandra : ja jag vet känner inte heller så många som e lediga nu:(vad kul din son e lika gammal som min äldsta :)vart bor ni?

  • nalg

    Hejsan! 
    Söker också mammavänner i Örebro, nyinflyttad sedan 2 månader men en liten pojke på 7 månader. Bor på väster.  Hänger gärna med och gör saker! :D

  • ccaammii

    Nyinflyttad i Kumla, väntar mitt första barn i september, vore trevligt om någon/några ville ses :)

    MVH Camilla

  • LillAurora

    Halloj.
    Hade ju helt glömt bort att jag skrivit här och inte kollat mailen på evigheter bevisligen.
    Jag går fortfarande hemma med liten som är hela 14 månader redan.
    Vi bor i baronbackarna och flyttade hit från Lindesberg. =) 

  • Bubbelbebis

    Hej på er!

    Pluggar på distans så jag är hemma hela dagarna och söker jobb utöver det. Har en liten tjej född 120403 och en lite större 060502.

    Har bott i Örebro ett halvår ca men känner ingen ännu :/

    Hojta till om promenad eller tjattersällskap...ja eller bara sällskap :) önskas. Jag finns på väster.

    // Linda 

Svar på tråden Mammavänner i Örebro