• MalinEddie

Äter ni middag framför tvn i er familj?

Berätta gärna hur gamla barnen är i familjen och varför ni väljer att göra som ni gör.

Avskyr CIO-metoder.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter ni middag framför tvn i er familj?
  • Ollibolli

Nej, aldrig svarade jag. Nu har vi visserligen bara ett barn och han är bara 3,5 år, så det är möjligt att vi kanske hamnar där, men jag tror faktiskt inte det. Vi gjorde aldrig det hemma hos mina föräldrar, inte en enda gång faktiskt... Och inte min man heller. Sen så tycker jag att när man äter så umgås man också. Ofta har man ju inte träffats på nästan hela dagen och då är det ett bra sätt att prata om vad som hänt under dagen och så. Tycker egentligen att det blir ännu viktigare när barnen blir större.

• yodi

vid speciella undantag, har väl hänt en eller två gånger

• Liselurvan

Röstade ibland. Har en liten tv i köket och den är ju såklart på ibland Alla sitter dock samlade (två vuxna, två barn på 1 o 6år) vid matbordet så ofta vi är hemma tillsammans och tv är liksom på i bakgrunden..

• Liselurvan

och tv till frukost blir det om vi inte har bråttom till dagis...sonen "glömmer" lätt bort att äta om den är på, på morgonen

• daimstrut

Nej aldrig middag då sitter familjen samlad, men kvällsmat och välling händer att de får framför tvn. 4 och 1,5 år.

• Lejonfamilj

Fredagsmys med plockmat framför TVn men inte annars. Ett barn på 4,5 år samt tvillingar på 2,5 år

• Gladskit

Frukost ibland för den fajten orkar jag inte ta varenda morgon. Övriga måltider till vardags - i princip aldrig.
    Det som kan hända är att vi köper hem mat på helgen och har någon rolig film som vi alla vill se (underbart när ens barn börjar bli större och tittar på filmer som man själv också har behållning av!) och då kan vi äta i vardagsrummet. Men inte annars. 

• elinvd

Vid enstaka tillfällen bara. Innan vi fick barn åt vi alltid middag i soffan framför tvn, men det känns viktigt för mig för mig att ha den familjestunden vid middagen där man kan sitta tillsammans och prata om dagen som gått. Det är det jag är uppväxt med och vill att min dotter också ska växa upp med.

Bella 19/3 2012 <3
  • LinnyUK

Bara "snacks" typ sonen får en torr riskaka, en banan eller annat litet som han får lov att lämna köket med. Ibland kommer i och för sig jag in med den mat han lämnat för att kolla så han är mätt och inte vill ha lite till, vilket han oftast vill! 

• Hoppy

Nej aldrig middag eller lunch framför TV:n, men däremot kan det bli fika i vardagsrummet medan vi tittar på en film eller nåt. När vi äter mat vill vi sitta vid bordet, dels för att inte spilla men också för att få in den rutinen att vid måltider sitter man och pratar och umgås med varandra.

Svar på tråden Äter ni middag framför tvn i er familj?