Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm
Ja just nu kan jag tänka mig båda allternativen.... Har en dotter på snart 10 månader född 14/4-2012. Hon ska jämt vakna 1-3 ggr per natt gärna ha bröstet men jag försöker sluta amma hon sover bättre på ersättning/välling. Men ibland går de inte! Som i natt. Vaknade ca 2 tog lite välling somnade, lades i sin säng och vaknade. Göra om allt somnar lades bredvid mamma tillslut då ja hon vakna å leta bröst fick bröst och sov gott mamma tog bröst liten TROR DWT ELLER EJ HON VAKNa!!! Efter många om och men somnade hon Och sov oroligt! Andra nätter vaknar hon på och brukar somna om relativt fort men ska gärna nu igen vakna någon gång mellan 2-4 å vara vaken 1-3 timmar:/ Hon får inte leka utan det är mörkt å hon ligger i famnen å får slappna av eller ja streta gosa mysa streta..... Blir tokig fåf inte sova är jätte trött!! Sonen har varit mycket dålig så har han hemma från dagis nu efter att han avslutat penicillin å vart sjuk sedan 30/12..... En natt bröt jag ihop orkar inte dessas nätter! Vill bara ge bort henne ibland. Skulle klara Max 2 dagar å 2 nätter haha!! Ville bara skriva av mig. Hoppas man fattar något ur denna röriga text.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 11:32
Tack för bra tips=)
har fått ordning på allt hemma nu=) dottern har slutat amma, mina bröst mår bättre, jag sover bättre men bäst av allt! Dottern sover bättre på både kvällar och nätter! hon vaknar en gång mellan 22-00 å äter och en gång mellab 3-5 å äter.
ibland gnäller hon lite på kvällen men du vyssar jag på sängen som nu har vyssanlulltassar på sig=) och då somnar hon om!
dock försöker jag få mannen att inte plocka upp henne på lvällen utan först vyssa lite på sängen. men han är såå snabb på att plocka upp henne å då vaknar hon! när jag vyssar sängen somnar hon oftast om med en gång=)