• Oförglömlig

Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm

Ja just nu kan jag tänka mig båda allternativen.... Har en dotter på snart 10 månader född 14/4-2012. Hon ska jämt vakna 1-3 ggr per natt gärna ha bröstet men jag försöker sluta amma hon sover bättre på ersättning/välling. Men ibland går de inte! Som i natt. Vaknade ca 2 tog lite välling somnade, lades i sin säng och vaknade. Göra om allt somnar lades bredvid mamma tillslut då ja hon vakna å leta bröst fick bröst och sov gott mamma tog bröst liten TROR DWT ELLER EJ HON VAKNa!!! Efter många om och men somnade hon Och sov oroligt! Andra nätter vaknar hon på och brukar somna om relativt fort men ska gärna nu igen vakna någon gång mellan 2-4 å vara vaken 1-3 timmar:/ Hon får inte leka utan det är mörkt å hon ligger i famnen å får slappna av eller ja streta gosa mysa streta..... Blir tokig fåf inte sova är jätte trött!! Sonen har varit mycket dålig så har han hemma från dagis nu efter att han avslutat penicillin å vart sjuk sedan 30/12..... En natt bröt jag ihop orkar inte dessas nätter! Vill bara ge bort henne ibland. Skulle klara Max 2 dagar å 2 nätter haha!! Ville bara skriva av mig. Hoppas man fattar något ur denna röriga text.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 11:32
    Tack för bra tips=)

har fått ordning på allt hemma nu=) dottern har slutat amma, mina bröst mår bättre, jag sover bättre men bäst av allt! Dottern sover bättre på både kvällar och nätter! hon vaknar en gång mellan 22-00 å äter och en gång mellab 3-5 å äter.

ibland gnäller hon lite på kvällen men du vyssar jag på sängen som nu har vyssanlulltassar på sig=) och då somnar hon om!

dock försöker jag få mannen att inte plocka upp henne på lvällen utan först vyssa lite på sängen. men han är såå snabb på att plocka upp henne å då vaknar hon! när jag vyssar sängen somnar hon oftast om med en gång=)

• Svar på tråden Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm
  • Oförglömlig

Värt att testa:) tack för tipset:) hon sover väl bra tillslut hihi:) Dick är det nÅgot med magen nu:/

lnflrmn skrev 2013-02-04 21:23:54 följande:
    Jag fick tipset att ge vatten på natten, tredje natten sov han över ett mål.. Kan tillägga att han åt bra dagtid, och fick i sig allt han behövde.

• Maximusen

Barn i den åldern har ju seperationsångest i olika stora doser och hon känner väl en stor trygghet i dig som mamma,.såklart! Då är ju bröstet mysigt för henne, och det är värt några tuffa nätter för att vänja henne av vid det.

Anvönder hon riktig napp eller snutte?

• Oförglömlig

Hon tar varken napp eller tunne. Har att mycket snutte men inte så mycket nu. I snart 1 vecka har jag sovit i sonens rum å mannen har tagit dottern. Va jobbigt ett tag men går bättre nu. Hon vaknar inte längre på kvällen som hon gjort innan å i natt vaknade hon 1 gång för mat vid 3-4. Hon äter nu vid 10-12 lite välling å en gång vid 3-5. Sedan tar hon vatten några sugatag å somnar sedan igen:) Bara det att nu har jag jobbigt dagtid då hon letar bröstet hela tiden. Men vu satte på gungtassar på sängen så jag kan vagga sängen då somnar hon:) Tack för alla tips har verkligen fungerat fint hittills:)

• Malinison

Din överskrift säger det jag åxå känner just nu :/ Har en dotter på 10 månader som vaknar 5-8 ggr/natt och 3ggr en bra natt *suck* Jag har börjat sova i ett annat rum (vardagsrummet) och då jäklar har hon börjat sova någelunda :-O
    Hur har det gått för dig? Har ni gjort någon förändring för att försöka få henne att sova bättre?

• Oförglömlig
    Malinison skrev 2013-03-12 20:46:48 följande:
    Din överskrift säger det jag åxå känner just nu :/ Har en dotter på 10 månader som vaknar 5-8 ggr/natt och 3ggr en bra natt *suck* Jag har börjat sova i ett annat rum (vardagsrummet) och då jäklar har hon börjat sova någelunda :-O Hur har det gått för dig? Har ni gjort någon förändring för att försöka få henne att sova bättre?

Malinison skrev 2013-03-12 20:46:48 följande:
    Din överskrift säger det jag åxå känner just nu :/ Har en dotter på 10 månader som vaknar 5-8 ggr/natt och 3ggr en bra natt *suck* Jag har börjat sova i ett annat rum (vardagsrummet) och då jäklar har hon börjat sova någelunda :-O Hur har det gått för dig? Har ni gjort någon förändring för att försöka få henne att sova bättre?

Hej! Har nu slutat Amma helt å sovit i ett anat rum så har mannen tagit henne nu sover hon mycket bättre på kvällen å natten:) Vi ger henne vatten om hon vaknar på natten å välling 1 gång per natt ca 5 på morgonen. Jag har vyssanlull tassar på sängen så när hon rör sig vaggar jag sängen å hon somnar oftast om. Nu vaknar hon oftast 1 gång på natten får vatten somnar med en gång igen sedan vakar hon ca 5 å äter å somnar OFTAST om igen:) Ammar du ännu? När hon vaknar vad gör ni då?
  • Jkpg Deluxe

erbjud lite vatten i nappflaska som 1:a alternativ, om inte det duger...prova att vyssa lite? Vår dotter höll på som er...ammade henne sista gången på natten då hon var 11 mån, då hade hon "hoppat" över amningen några nätter då och då, och vattenflaskan hade vi nog hållit på att erbjuda henne i säkert 1 mån ungefär...men som sagt, nattamningen avslutades väl med "nedtrappning" kan man säga...även i "hur länge" hon ammade de nätter amningen var det enda som hjälpte för att somna om!
    Men i alla fall....vid 11 mån så var det färdigammat på natten!!! Förstår att du vill sova bättre nu!!! kram

• Oförglömlig
    Jkpg Deluxe skrev 2013-03-13 19:56:33 följande:
    erbjud lite vatten i nappflaska som 1:a alternativ, om inte det duger...prova att vyssa lite? Vår dotter höll på som er...ammade henne sista gången på natten då hon var 11 mån, då hade hon "hoppat" över amningen några nätter då och då, och vattenflaskan hade vi nog hållit på att erbjuda henne i säkert 1 mån ungefär...men som sagt, nattamningen avslutades väl med "nedtrappning" kan man säga...även i "hur länge" hon ammade de nätter amningen var det enda som hjälpte för att somna om!
    Men i alla fall....vid 11 mån så var det färdigammat på natten!!! Förstår att du vill sova bättre nu!!! kram
    jag bröt helt med bröstet då hon inte fick det dagtid så sov jag i ett annat rum en vecka. 
    hon har blivit erbjuden vatten som första alternativ. nu sover hon faktiskt mycket bättre vaknar 1 gång ca 3-4 å äter. hon sover bättre på kvällarna och letar inte längre efter bröstet så skönt=) 
  • Oförglömlig

JÄTTE STORT TACK FÖR ALLA BRA TIPS! 

vi har det så mycket bättre hemma nu på kvällarna och nätterna även dagtid=)
    lättare att få dottern att somna nu och hon sover bättre=)

nu utreder vi dock hennes gasiga mage....  

• elinaehn

Men det är en fas runt tio mån, kolla med BVC. Kan du sova middag? Du behöver helst både det o lite egen tid för att orka. Tänker på dig

• Oförglömlig
    elinaehn skrev 2013-03-18 11:22:44 följande:
    Men det är en fas runt tio mån, kolla med BVC. Kan du sova middag? Du behöver helst både det o lite egen tid för att orka. Tänker på dig
    tack men läs senaste inlägget från mig=) fick massa bra tips här i från och nu ärdet såååå mycket bättre=) är så glad=)
  • Lilia

Är du ensamstående? Om inte så får barnets pappa ta sitt ansvar!

• Oförglömlig
    Lilia skrev 2013-03-18 11:33:48 följande:
    Är du ensamstående? Om inte så får barnets pappa ta sitt ansvar!
    läs tillägskommentarern i ts:D

har fått ordning på det hemma nu. vilket är såå skönt. sov i ett annat rum medan min man fick ta henne i 1 vecka ungefär. nu letar hon inte efter bröstet alls längre och sover sååå mycket bättre:) skönt med alla bra tips man fått här.

sedan vi fått ordning påp hennes förstoppning så sover hon också bättre! 
Svar på tråden Skänka bort ungen? Eller kanske ge sömn medicin? Humm