• glenda

Engelsk/svensk tjej med blandat etnicitet (vit/svensk svart/jamaican)

-Ett namn som funkar pa bade engelska och svenska.
    -Efternamnet ar dubbelt: svenska forst och sen engelska (sa i sverige ar det "riktiga"efternamnet det engelska eftersom man inte kan ha dubbelnamn dar
    -2a namnet blir nog Ruth
    -Storebror heter Winston

....men vilket av dessa namn blir bast for en liten syster?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Engelsk/svensk tjej med blandat etnicitet (vit/svensk svart/jamaican)
  • glenda

Min kompis skrev precis "they all horrible names and she will hate u for it. Good luck." Lite hart kanner jag!

• elles mamma

Evangeline röstade jag på men gillar även de andra namnen (Dorothy på sista plats).

• YokohamaNr2

Jag gillar Dorothy med smeknamnet Dot Millicent är fint också, det trodde jag dock var ett killnamn men det kanske är unisex. Min son har en tjej i klassen med Jamaicanska föräldrar och hon heter Goldie, tycker det är skitcoolt

• glenda

Det var mest Dot / Dotty som gjorde att jag tog med Dorothy faktiskt Nu borjade jag tanka lite pa Hettie / Hetty.... ar det ett namn eller kort for Henrietta.... ganska fint ocksa.

• tahira
    YokohamaNr2 skrev 2013-02-11 12:22:19 följande:
    Jag gillar Dorothy med smeknamnet Dot Millicent är fint också, det trodde jag dock var ett killnamn men det kanske är unisex. Min son har en tjej i klassen med Jamaicanska föräldrar och hon heter Goldie, tycker det är skitcoolt
    Jag har aldrig hört att det skulle vara ett pojknamn eller unisexnamn? Har du träffat en pojke som heter det?
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • tahira
    glenda skrev 2013-02-11 15:06:27 följande:
    Det var mest Dot / Dotty som gjorde att jag tog med Dorothy faktiskt Nu borjade jag tanka lite pa Hettie / Hetty.... ar det ett namn eller kort for Henrietta.... ganska fint ocksa.
    Jag har en kompis som heter Harriet och kallas för Hattie. Fint tycker jag
    Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • YokohamaNr2
    tahira skrev 2013-02-11 15:20:36 följande:
    Jag har aldrig hört att det skulle vara ett pojknamn eller unisexnamn? Har du träffat en pojke som heter det?
    Nej det har jag inte, nog jag som hade fel där men blandade nog ihop det med ett annat namn, har aldrig träffat varken tjej eller kille som heter Millicent fint är det i vilket fall som helst
  • Mrs Moneybags

Evangeline är det enda som inte låter som en gammal tant

Jag skulle kalla henne Lina eller Eva!  

• Seven Costanza

Millicent! Jag vet en tjej på elva år som heter det och kallas Millie, mkt lättförståeligt och gulligt smeknamn samtidigt som man ju har ett riktigt namn. Jag är inte förtjust i smeknamn som tilltalsnamn.

Svar på tråden Engelsk/svensk tjej med blandat etnicitet (vit/svensk svart/jamaican)