• Krusenberg

    Zonterapi

    Är det någon som har erfarenhet av zonterapi som behandling för barnlöshet?

    Vi har försökt sen april och är därför inte välkomna på utredning på ett tag. Har kontaktat en zonterapeut som har hjälpt många barnlösa på vägen. Ska dit på måndag och vill därför veta om någon har erfarenhet av zonterapeut när det gäller detta?
    Har använt mig av zonterapi innan och det fungerade väl för mig. Hoppas det fungerar nu också!


  • Svar på tråden Zonterapi
  • Krusenberg
    Andrers skrev 2014-01-04 00:29:11 följande:
    Man måste vara idiot för att kunna tro på sådan humbug som homeopati och zonterapi eftersom det är så lätt att inse att det är bluff och båg.

    Det är samma sak med Nigeriabreven och Scientologi.

    En sak som du borde förstå är att man inte själv kan avgöra om man blivit botad av medicinen. Att du inbillar dig att du blivit botad är  bevisar inte något. Och om du vore intelligent så borde du inse det. 

    Det funkar inte att bara testa och se. Tror man det så blir man lurad. 

    Du kan ge vad som helst till 100 personer och kalla det för medicin. Några kommer alltid att ro att de blev botade. 

    Det är korkat att inte förstå det.

    Zonterapi och homeopati är bluff och det är tråkigt att dessa bluffmakare kan utnyttja idioter.



    Vilken underhållande människa du är!

    Jag kan inte själv avgöra om jag blir botad, det håller jag med dig om. Däremot är man mer eller mindre mottaglig för saker och ting/medicin.

    Att du jämför homeopati och zonterapi med nigeriabrev och scientologi visar bara på din okunskap.

    Jag är ledsen men du får ingen mer uppmärksamhet från mig. Gissar att du är ute efter uppmärksamhet och att skriva massa blaha är det enda du kan. När du kommer med något konkret kan jag svara dig, men när du är på varför/därför nivå ger det lika mycket som fem öre.

    Ha en bra dag!
  • Andrers
    Krusenberg skrev 2014-01-04 08:26:40 följande:


    Vilken underhållande människa du är!

    Jag kan inte själv avgöra om jag blir botad, det håller jag med dig om. Däremot är man mer eller mindre mottaglig för saker och ting/medicin.

    Att du jämför homeopati och zonterapi med nigeriabrev och scientologi visar bara på din okunskap.

    Jag är ledsen men du får ingen mer uppmärksamhet från mig. Gissar att du är ute efter uppmärksamhet och att skriva massa blaha är det enda du kan. När du kommer med något konkret kan jag svara dig, men när du är på varför/därför nivå ger det lika mycket som fem öre.

    Ha en bra dag!
    Anledningen till att jag skriver här är att jag inte vill att idioter skall propagera för denna humbug och hjälpa bluffmakarna att lura andra.

    Det är sjukt att det är tillåtet att bluffa på det sätt som dessa skojare gör. 

    Folk måste inse att de inte bara kan testa och se om det funkar. Det fungerar inte. Man måste också tar reda på vad det är. Gör man det så förstår man att det är bluff.

    Dessa skojare lever på att några människor inbillar sig att  kvacksalveriet funkar och lurar andra att pröva. Det händer dessutom ofta att homeopater och zonterapeuter skriver anonymt på olika forum med uppdiktade sjukdomshistorier. 

    Detta är faktiskt bluff, båg och rent bedrägeri som lättlurade idioter propagerar för

    Är man någorlunda intelligent så genomskådar man detta, men idioterna stirrar sig blinda på "jag prövade och det fungerade för mig". De låser sig och vägrar ta reda på fakta. Det är idiotiskt.
  • Adina15
    Längtar efter barn skrev 2014-01-06 17:09:15 följande:
    Grattis till graviditeten Krusenberg
    verkligen, riktigt stort Grattis Krusenberg!
  • Längtar efter barn

    Jag vill gärna berätta om min erfarenhet av zonterapi. Jag har haft korta cykler (3 veckor) men när jag började stimulera punkten för hypofysen, äggstock, äggledare och livmoder fick jag äntligen längre cykel, tydligare ägglossning och mera sekret. Jag struntar i om det är inbillning (1 vecka längre cykel är ju knappast inbillning) eller om det är placebo effekten. Jag är ju bara ute efter resultatet och är nöjd med det. Jag har inte blivitgravid men hoppas att min normaliserade cykel ska hjälpa mig med det. Detta är något jag gör själv hemma framför TV på kvällarna. punkterna har jag googlat fram. Tar ca 10 min var och varannan kväll. Helt klart värt att testa för de som längtar men inte kommit fram till annan medicinsk hjälp ännu. Krusenberg kommer du ihåg vilka punkter du fick stimulerade?

  • Andrers
    Längtar efter barn skrev 2014-01-16 18:43:46 följande:
    Jag vill gärna berätta om min erfarenhet av zonterapi. Jag har haft korta cykler (3 veckor) men när jag började stimulera punkten för hypofysen, äggstock, äggledare och livmoder fick jag äntligen längre cykel, tydligare ägglossning och mera sekret. Jag struntar i om det är inbillning (1 vecka längre cykel är ju knappast inbillning) eller om det är placebo effekten. Jag är ju bara ute efter resultatet och är nöjd med det. Jag har inte blivitgravid men hoppas att min normaliserade cykel ska hjälpa mig med det. Detta är något jag gör själv hemma framför TV på kvällarna. punkterna har jag googlat fram. Tar ca 10 min var och varannan kväll. Helt klart värt att testa för de som längtar men inte kommit fram till annan medicinsk hjälp ännu. Krusenberg kommer du ihåg vilka punkter du fick stimulerade?
    Det är faktiskt ganska vanligt att folk inbillar sig allt möjligt. Det går inte att "bevisa" att zonterapi eller någon annan metod verkligen fungerar på det sättet. 

    Om det hade varit en metod som kunde fungera så skulle man kunna tro på dig men nu vet man att zonterapi är humbug och då är den naturliga slutsatsen att du bara inbillar dig.

    Du måste förstå att det inte alls är något konstigt med att du kan inbillar dig sådana saker. Det är faktiskt ganska normalt.

    Är man intelligent så analyserar man situationen tar in alla fakta och drar rätt slutsats. Men om man är okunnig och lättlurad så tror man på sina "sinnen" och blir lurad.

    Zonterapeuterna är kvackare och deras metod är humbug. Släng inte ut pengar på detta kvacksalveri.

    Vill du verkligen bli lurad?
  • Adina15
    Andrers skrev 2014-01-16 22:47:55 följande:
    Det är faktiskt ganska vanligt att folk inbillar sig allt möjligt. Det går inte att "bevisa" att zonterapi eller någon annan metod verkligen fungerar på det sättet. 

    Om det hade varit en metod som kunde fungera så skulle man kunna tro på dig men nu vet man att zonterapi är humbug och då är den naturliga slutsatsen att du bara inbillar dig.

    Du måste förstå att det inte alls är något konstigt med att du kan inbillar dig sådana saker. Det är faktiskt ganska normalt.

    Är man intelligent så analyserar man situationen tar in alla fakta och drar rätt slutsats. Men om man är okunnig och lättlurad så tror man på sina "sinnen" och blir lurad.

    Zonterapeuterna är kvackare och deras metod är humbug. Släng inte ut pengar på detta kvacksalveri.

    Vill du verkligen bli lurad?
    hah! antar du får betalt för att sitta och försöka få igång diskussionerna här på familjeliv med dina uttalanden.. blir liksom lite väl mycket provokation att det lyser igenom. det är en sak att man är av olika åsikter men du drar det liksom lite av ett steg längre, såsom man sett även i vissa andra trådar. trist.
  • Andrers
    Adina15 skrev 2014-01-20 12:21:11 följande:
    hah! antar du får betalt för att sitta och försöka få igång diskussionerna här på familjeliv med dina uttalanden.. blir liksom lite väl mycket provokation att det lyser igenom. det är en sak att man är av olika åsikter men du drar det liksom lite av ett steg längre, såsom man sett även i vissa andra trådar. trist.
    Jag tycker faktiskt att det är lite sjukt att okunniga människor propagerar för humbug och bluff och båg på familjelivs sidor, Dessa kvackare har egna forum där de kan påstå vad som helst utan att bli kritiserade. 

    Du försvarar faktiskt bedrägeri och det är knappast försvarbart och hur vet jag att du inte är kvackare själv? Dessa ohederliga skurkar brukar skriva anonymt och  påstå att de blivit botade. De är faktiskt väldigt aktiva och organiserade och propagerar medvetet på detta ohederliga sätt. 

    Du borde anstränga dig och ta reda på mera fakta och inte försöka lura på andra människor denna bluff.
  • Hedwigg

    Har inte läst igenom alla som har skrivit. Man behöver ju inte lägga ut pengar på det utan man kan göra det på sig själv el be mannen att han ska göra det. www.zonterapibarnloshet.se/ jag gick in på denna sida så mailade hon över en broschyr. Helt grattis. Kan vara värt att testa och inte lagt ut några pengar.

  • Joholina

    Men nu är det ju faktiskt så, kvacksalveri eller inte, att när man gått över tiden och bara vill att bebben ska komma ut så testar iallafall jag allt jag får reda på, som jag kan göra för att fart på det. Sedan är det faktiskt så att kroppen består av delar som hänger samman på olika sätt, så zonterapi i sig kan faktiskt inte kallas kvacksalveri- det är ju punkter kopplade till olika delar i kroppen- vilket även utbildade sjukgymnaster av.

  • sandishhh
    Andrers skrev 2014-01-16 22:47:55 följande:
    Det är faktiskt ganska vanligt att folk inbillar sig allt möjligt. Det går inte att "bevisa" att zonterapi eller någon annan metod verkligen fungerar på det sättet. 

    Om det hade varit en metod som kunde fungera så skulle man kunna tro på dig men nu vet man att zonterapi är humbug och då är den naturliga slutsatsen att du bara inbillar dig.

    Du måste förstå att det inte alls är något konstigt med att du kan inbillar dig sådana saker. Det är faktiskt ganska normalt.

    Är man intelligent så analyserar man situationen tar in alla fakta och drar rätt slutsats. Men om man är okunnig och lättlurad så tror man på sina "sinnen" och blir lurad.

    Zonterapeuterna är kvackare och deras metod är humbug. Släng inte ut pengar på detta kvacksalveri.

    Vill du verkligen bli lurad?
    Antar du är en kille va? Om nu man vill tro på denna metod, för att man inte kan bli gravid med mediciner, vad gör det då? Skadar det dig? Du vet tydligen inte vad ödmjukhet är. 
Svar på tråden Zonterapi