• Loretta

    Nyligen fått pluss ?? Första barnet.

    Hej alla nyblivna gravida ! Tungan ute
     
    Tog mitt test den 3 feb. Visade pluss. OFATTBART!! Skrattande Vi ska på vår första undersökning om en vecka för att få reda på hur långt jag är kommen. Barnmorskan tippar på att jag är i vecka 7 då nästa vecka. SPÄNNANDE !!! Någon annan som nygligen har plussat ?

    Ha det bäst !!!

  • Svar på tråden Nyligen fått pluss ?? Första barnet.
  • StinaK

    Millan89: Hur gick allt?!!! :D

    Mysan: Välkommen hit och grattis till din graviditet! :) hittade du någt bra om gravidförsäkringar? när borde man skaffa det? :S jag är i v. 14+4 och mår ändå helt ok, ganska trött och illamående men inte så man inte klarar av det :)  Är det första barnet för er?

  • Millan89

    Mysan:

    Grattis! Klart det kommer att gå bra :)

    Jag själv är i v 12+3 och mår illa på kvällarna och ibland även under dagtid. Tröttheten har inte gått över än, men hoppas att det släpper snart.

    StinaK:

    Allt har gått bra. Va på UL igår (torsdag) och allt såg bra ut. Den lilla va super aktiv och jag skrattade så grät. Men ska tillbaka på måndag och göra nytt UL ochgöra KUB test. Den lille ville inte ligga i rätt ställning. Så jag håller tummarna att den är mer sammarbetsvillig på måndag. Hur går det med din graviditet?       

  • StinaK

    Mysigt :) Då får du ju se honom/henne igen! fusk ;) Det går bra med mig, det har börjat synas lite mer nu om man vet om det:) kan knappt vänta tills nästa UL :)

  • Millan89

    Hehe ja lite fusk är det allt. Hade inte räknat med ett UL till, men hon frågade om vi fortfarande va intresserad av att veta hur det såg ut, och självklart tar man emot ett UL till. Och hoppas på att vi kan få någon bra bild med oss hem på den lilla. :) Men snacka om att allt gick upp när man fick se det lilla livet. Då förstod man verkligen att man väntar barn och att den faktiskt ligger där inne och växer sig stor för att komma ut och möta omvärlden :D

  • StinaK

    Ja klart man vill ha så många UL man kan få ;) Ja det var helt sanslöst, det rörde sig och allt och man blev helt paff! nu tycker jag et känns läskigt igen dock, man känner ju ingert och tänk om allt inte är bra :S ska på andra den 23 maj, vill att tiden ska gå fort :) 

  • Millan89

    Ja, men snart så kommer du ju säkert känna bebisen i magen. Och magen växer ju bara mer och mer, så då kommer nog oron att lägga sig. Jag känner mig inte orolig alls (kanske är fel på migFlört ) men har redan börja tänka på hur förlossningen och allt kommer bli. Oki, vad kul. Vi fick ny tid 5/6, så ska bli kul att se hur mycket den har vuxit då  Skrattande

  • StinaK

    ja du har ju rätt, och jag vet att jag är överdrivet nojig :P tur att veckorna går fort och att det redan börjat synas lite :) Ja det ska bli helt fantastiskt :)

  • Millan89

    Hej!

    Nu har det gått några månader. Jag hoppas att ni och era bebisar i magen mår bra?

    Hur känns allt nu när det inte alls är lång tid kvar till dess att våra små hjärtan är beräknade?Skrattande  

  • StinaK
    Millan89 skrev 2013-08-16 12:50:17 följande:
    Hej!

    Nu har det gått några månader. Jag hoppas att ni och era bebisar i magen mår bra?

    Hur känns allt nu när det inte alls är lång tid kvar till dess att våra små hjärtan är beräknade?Skrattande  
    Hej! det har ju det och vad fort det har gått :O jag mår bra och bebis växer som han/hon ska :) jag är i v.33 nu och vill bara att det ska bli oktober :P Fast jag måste erkänna att jag börjat bli lite nervös inför förlossningen... men det är väl normalt antar jag^^ har ni börjat på era föräldragrupper än? 
  • Millan89

    Ja visst har tiden gått fort? Hoppas att även sista tiden går fort den med.
    Vad skönt att höra att allt är bra med dig och bebis. Jag mår själv toppen förutom lite illamående ibland vissa kvällar. Men bebisen i magen växer som den ska (dock ä jag själv inte så sto om magen vilket känns  sköntFoten i munnen)
    Ja jag hr ock börjat tänka mer på förlossningen nu senaste tiden. Fick väl något stolle-ryck en dag och fick för mig att jag minsann aldrig skulle föda vaginalt. Men det släppte fort tack och lov. Jag är i v.30 nu och börjar föräldragruppen 1/10. Har du börjat din än? 

  • StinaK
    Millan89 skrev 2013-08-19 23:26:26 följande:

    Ja visst har tiden gått fort? Hoppas att även sista tiden går fort den med.
    Vad skönt att höra att allt är bra med dig och bebis. Jag mår själv toppen förutom lite illamående ibland vissa kvällar. Men bebisen i magen växer som den ska (dock ä jag själv inte så sto om magen vilket känns  sköntFoten i munnen)
    Ja jag hr ock börjat tänka mer på förlossningen nu senaste tiden. Fick väl något stolle-ryck en dag och fick för mig att jag minsann aldrig skulle föda vaginalt. Men det släppte fort tack och lov. Jag är i v.30 nu och börjar föräldragruppen 1/10. Har du börjat din än? 


    men hjälp, insåg nu att jag glömt bort att svara, sorry :S
    jag är inte heller så stor och det är ju grymt skönt, folk blir förvånade när jag säger att jag bara har 5 veckor kvar :P men men det säger väl bara pang nu^^ vi började vår grupp för några månader sedan kommer inte ihåg när, var även på förlossningsinfo häromdagen på BB som var givande :) själva gruppen i sig har inte varit sådär jätte bra tycker jag, vi får mest lyssna och sen är det kontroll inga diskussioner eller så men men det är ju bra med info iaf :) 
  • Millan89

    Haha, ingen fara :D Vi har annat att tänka på än att svara här ;)
    Åh vad spännande att du inte har längre kvar. Jag har idag 60 dagar kvar. Är ofattbart vad tiden springer iväg.
    Men som sagt. Jag märker stor skillnad från vecka 30 till 32 som jag är i nu. Så ja, antagligen säger det bara poff så är man väl betydligt större. Aha, får se hur jag upplever det sen då. Jag hoppas iaf att det ger något :) Men det bör det ju göra. :) Har du någon känsla av vad det är för kön på den lilla i magen eller vet du vad det blir? :)  

  • StinaK
    Millan89 skrev 2013-09-02 21:29:12 följande:

    Haha, ingen fara :D Vi har annat att tänka på än att svara här ;)
    Åh vad spännande att du inte har längre kvar. Jag har idag 60 dagar kvar. Är ofattbart vad tiden springer iväg.
    Men som sagt. Jag märker stor skillnad från vecka 30 till 32 som jag är i nu. Så ja, antagligen säger det bara poff så är man väl betydligt större. Aha, får se hur jag upplever det sen då. Jag hoppas iaf att det ger något :) Men det bör det ju göra. :) Har du någon känsla av vad det är för kön på den lilla i magen eller vet du vad det blir? :)  


    jo men jag såg att du skrev så hade jag itne tid just då att svara och sen föll det bort :P ja men n¨got ger det ju, all info är bra info tycker jag :) nej jag vet inte alls :S har du någon känsla?
  • Millan89

    Jaså kan det ju vara :) Jo visst är all info bra. Man vet ju inte så mycket. Men försöker läsa en hel del själv.
    Oki. Nej jag har ingen direkt känsla. Får ingen känsla av att det skulle vara en pojke, men heller ingen direkt som säger att det skulle vara en tjej. Så det återstår att se :) 

Svar på tråden Nyligen fått pluss ?? Första barnet.