• MissHilde

    BF Sensommar 2013 Surahammar, Hallstahammar o Västerås!

    Tänkte kika om det finns fler som ska ha barn sensommar eller början av hösten 2013 och bor i Surahammar, Hallstahammar eller i Västerås. 

    Jag själv bor i Surahammar och jag o min sambo ska få vårt första som är beräknad till 1:a september.

    Kan vara kul att hålla lite kontakt med nån/några mammor och träffas över fika och dela tankar och erfarenheter med mera. ! =) 

  • Svar på tråden BF Sensommar 2013 Surahammar, Hallstahammar o Västerås!
  • Fampettersson

    MissHilde - Samma som oss, vi väntar en liten Leo, ville först inte ta reda på kön men när vi väl var där så var jag tvungen att fråga om hon kunde se! :D

    Schäfer/rottweiler, så han är inte så liten. Men jag ser honom som min lilla bebis! :D
    Ja, jag hoppas också på det. Skulle ta så hårt i hjärtat om man måste leta efter ett nytt hem åt sin älskade hund. Speciellt efter man hört en massa skit om folk som köper hundar och säljer vidare, ignorerar, låser in i rum och saker. Usch, min hund har varit med om tillräckligt med skit. :(
    Vad har ni för ras? :)

  • MissHilde

    Ja verkligen. många oskyldiga djur får verkligen uppleva ett helvete. 
    Förstår mig inte på såna människor, hon är det finaste vi har, än så länge. !:P

    Hon är rottweiler/amstaff så en stor en hon också! :P hehe!
    Hur gammal var han när ni fick ta över han?  

  • Fampettersson
    MissHilde skrev 2013-04-15 11:54:08 följande:
    Ja verkligen. många oskyldiga djur får verkligen uppleva ett helvete. 
    Förstår mig inte på såna människor, hon är det finaste vi har, än så länge. !:P

    Hon är rottweiler/amstaff så en stor en hon också! :P hehe!
    Hur gammal var han när ni fick ta över han?  
    Åh, en fining med andra ord! :D 
    Kan du kanske slänga upp en bild på henne? :)
    Han var 7½ och nu fyller han 9 år i sommar, men ingen som tror att han är så gammal! :P
    Slänger upp en bild.


     
  • MissHilde

    vad fin. 
    nej förstår det, han ser inte alls så gammal ut. :)

    Här kommer en bild på min tjej



    ! =)
    Hon är 1½ år!  
  • Fampettersson

    MissHilde - åh, hon är jätte fin! Om hon har mycket bus och spring i benen så kanske vi kan ordna upp någon lekträff? :)
    Om du vill/kan/orkar såklart. Bor tvärs över gatan från en hundgård.
    Det tråkiga med min hund är att han har problem med att leka med hanar, han blir bara aggressiv. Misstänker att det är något/någon som triggat upp det beteendet hos förra ägaren. Tikar däremot går han jätte bra ihop med! Dock så leker vi bara med tikar som kan sätta gränser ordentligt och säger ifrån. Annars är han på som en idiot och försöker "ligga" hela tiden, vilket är jobbigt i längden för mig som måste säga till honom hela tiden. :P

  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-16 22:06:13 följande:
    MissHilde - åh, hon är jätte fin! Om hon har mycket bus och spring i benen så kanske vi kan ordna upp någon lekträff? :)
    Om du vill/kan/orkar såklart. Bor tvärs över gatan från en hundgård.
    Det tråkiga med min hund är att han har problem med att leka med hanar, han blir bara aggressiv. Misstänker att det är något/någon som triggat upp det beteendet hos förra ägaren. Tikar däremot går han jätte bra ihop med! Dock så leker vi bara med tikar som kan sätta gränser ordentligt och säger ifrån. Annars är han på som en idiot och försöker "ligga" hela tiden, vilket är jobbigt i längden för mig som måste säga till honom hela tiden. :P
    Tack! =)
    ja hon är min lilla ögonsten! :)
    Absolut! Vore jätte trevligt. Vilken hundgård är det du bor nära?
    Ajdå, sånt är riktigt tråkigt.
    Min hund är egentligen en mes, men när hon blir tillräckligt irriterad så säger hon ifrån, brukar inte vara nån fara! =)
    Hon älskar allt o alla. och är nån hane sugen då får hon bara springa lite extra för att skydda rumpan! :P 
  • Fampettersson
    MissHilde skrev 2013-04-17 13:39:46 följande:
    Tack! =)
    ja hon är min lilla ögonsten! :)
    Absolut! Vore jätte trevligt. Vilken hundgård är det du bor nära?
    Ajdå, sånt är riktigt tråkigt.
    Min hund är egentligen en mes, men när hon blir tillräckligt irriterad så säger hon ifrån, brukar inte vara nån fara! =)
    Hon älskar allt o alla. och är nån hane sugen då får hon bara springa lite extra för att skydda rumpan! :P 
    Den ligger i korsningen Narvavägen/Hammarbacksvägen, så på Hammarby! :)
    Haha, ja men så är det nog med dom flesta tikar, tror dom skulle komma överrens! :D 
  • MissHilde

    Jaa den. då vet jag vilken det är. har aldrig vart där men åkt förbi några ggr. 
    Får kolla lite längre fram när det förhoppningsvis är lite torrare och bättre väder så fixar vi en busdejt för dom. :) 

  • Fampettersson
    MissHilde skrev 2013-04-18 13:14:35 följande:
    Jaa den. då vet jag vilken det är. har aldrig vart där men åkt förbi några ggr. 
    Får kolla lite längre fram när det förhoppningsvis är lite torrare och bättre väder så fixar vi en busdejt för dom. :) 
    Absolut! Jag brukar passa på att gå ut när det det börjar bli dåligt väder, då har vi oftast hundgården för oss själva och Boss kan springa runt i lugn och ro! :)
    Men ska man ha busträff så är det ju helt klart bättre om det är fint väder, gärna sol och vindstilla! :D 
  • Fampettersson
    MissHilde skrev 2013-04-18 16:15:40 följande:
    hehe, ja och helst när man ska in med en hund i bilen sen också. skadar ju inte om hon är hyfsat torr! :P
    Haha, precis! Jag har det ju lite enklare eftersom jag bara behöver promenera hem, är bara att torka av tassarna när vi kommit in! :D
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-18 19:07:17 följande:
    Haha, precis! Jag har det ju lite enklare eftersom jag bara behöver promenera hem, är bara att torka av tassarna när vi kommit in! :D

    Skönt det! =)
    får boka in en lekträff snart, nu verkar ju vädret bli bättre! =) 
  • elinasofie

    Hej alla goa mammor!

    Jag bor i Västerås, och har BF i augusti. Gjorde just en grupp på facebook, -liknande denna grupp. Jag är dock aldrig inne på familjeliv, men vill ändå komma i kontakt med nya bekanta som man kan snacka skit med, träffa och fika med, och följas åt  :)

    Gruppen är öppen för alla som vill, och den heter BF sommaren 2013, Västerås-området (https://www.facebook.com/groups/497147457017828/

    Hoppas vi ses & hörs! 
    Kram på er  Glad

  • Fampettersson
    MissHilde skrev 2013-04-29 16:56:58 följande:

    Skönt det! =)
    får boka in en lekträff snart, nu verkar ju vädret bli bättre! =) 
    Absolut! Det är ju jättefint väder! Dock så lär jag införskaffa mig lite solkräm, satt ute i flera timmar med hunden ute i hundgården här om dagen. Brände mig i halva ansiktet! ;)
  • MissHilde
    elinasofie skrev 2013-04-29 17:32:35 följande:
    Hej alla goa mammor!

    Jag bor i Västerås, och har BF i augusti. Gjorde just en grupp på facebook, -liknande denna grupp. Jag är dock aldrig inne på familjeliv, men vill ändå komma i kontakt med nya bekanta som man kan snacka skit med, träffa och fika med, och följas åt  :)

    Gruppen är öppen för alla som vill, och den heter BF sommaren 2013, Västerås-området (www.facebook.com/groups/497147457017828/) 

    Hoppas vi ses & hörs! 
    Kram på er  Glad

    Hej!
    Välkommen hit!
    När i augusti är det beräknat för dig?
    Det var tanken här också, vore jätte kul att träffas och fika och prata både nu under graviditeten och efteråt!
    Ju fler desto bättre! =)    
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-29 23:55:56 följande:
    Absolut! Det är ju jättefint väder! Dock så lär jag införskaffa mig lite solkräm, satt ute i flera timmar med hunden ute i hundgården här om dagen. Brände mig i halva ansiktet! ;)

    Ojdå, ja solen tar ju rätt så bra nu. =)
    Skönt med lite värme. har man saknat ett tag nu! :P 
  • Fampettersson
    MissHilde skrev 2013-05-02 10:33:32 följande:

    Ojdå, ja solen tar ju rätt så bra nu. =)
    Skönt med lite värme. har man saknat ett tag nu! :P 
    Ja, vintern varade alldeles för länge tycker jag! :)
Svar på tråden BF Sensommar 2013 Surahammar, Hallstahammar o Västerås!