• emma06

Är fritids stängt på sommaren?

Bor i Stockholm och behöver se över semestern. Så jag har försökt att kolla om fritids har öppet eller stängt på sommaren. Är det någon som vet?

• Svar på tråden Är fritids stängt på sommaren?
  • M i l l a n

Dom brukar ha öppet på dom skolor jag känner till. Eftersom inte alla föräldrar kan ha semester på sommaren.

• LeoNo4AleXo6

Vårt fritids är stängt 3 veckor varje sommar.

• IsDimma

Det beror nog på hur många som behöver omsorg. Jag jobbar i förskolan och i somras hade vi alla barn 1-10 år på en avdelning i en utav förskolornas lokaler (tror att vi är ungefär 8-10 förskolor och 3 skolor i området). men är det kommunal skola tar jag för givet att dom på något sätt har öppet.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anne69

Vårt fritids har stängt fyra veckor på sommaren, annan omsorg erbjuds på annat fritids. Vi satsar på att ge barnen ledigt under sommarstängningen.

• Mälaröbo

I min kommun stänger alla fritids och dagis i 4 veckor utom ett. Där har de sen sommardags/fritids för de som behöver.

• Kodia

Bor inte i Stockholm, men i de kommuner jag känner till är det alltid stängt 4 veckor. Under de veckorna finns det plats för de som behöver på någon enhet. Tex kan en förskoleavdelning vara öppen, och ha hand om både förskole- och fritidsbarn.

• Punkster

Där jag jobbar (i en mindre ort på landet) så är fritids sammanslaget 4 veckor varje sommar. Dvs. alla fritidshem utom ett eller två är stängda, och de barn som har behov av omsorg får gå på ett sommarfritids. Vilka fritids som är öppna eller stängda varierar från år till år efter ett rullande schema. Det finns dock alltid omsorg året om, förutom röda dagar och några planeringsdagar som brukar ligga i anslutning till lov eller helgdagar.

Svar på tråden Är fritids stängt på sommaren?