• Rådjur

Störande när folk glor/tittar intensivt ?

Har funderat på en sak ... 

Ofta när jag ex. åker kommunalt till jobbet så finner jag att vissa människor tittar jävligt intensivt på mig. Jag menar ej att de tittar på mig 1 gång - och så är de klara - utan att de tittar väldigt länge - eller tittar bort och tittar tillbaka typ 10 ggr.  Antar att det finns flera som känner samma sak som jag - så därav denna frågeställning!

Jag tycker det är helt okej att TITTA - men det är skillnad för mig att slänga en blick på någon och att följa en person med blicken/glo på personen. 
    Jag tycker alltså att det är jävligt störande när människor håller sådär intensiv ögonkontakt med mig. Det stör mig att inte veta vad fan de vill - för något måste de ju vilja eftersom de inte slutar titta. 
    Brukar alltid kolla så jag inte är lortig i fejset eller nåt när det händer :ppPP 

Är det några fler som upplever det här intensiva tittandet som något störande eller skiter ni i det ?  

Hur hanterar ni det, ni som tycker det är störande ?  

Själv har jag trott att personen ska lägga av om jag slängt en blick tillbaka - men nej - personen i fråga fortsätter. Börjar undra hur reaktionen blir om man gör en konstig grimas :p                
  • Svar på tråden Störande när folk glor/tittar intensivt ?
  • Trädblåsare

Tja, antingen har du väl ett annorlunda utseende, eller så råkar du på personer som ser ut att stirra fast de är långt borta i egna tankar.

• Trailer trash TT

Jag har alltid hörlurar på mig och försöker låtsas att jag inte ser när folk stirrar..Är ju själv en punktjej och man kan tro att folk aldrig sett en punkare förr.Ibland brukar jag fråga -va fan stirrar du på.Då brukar dom oftast sluta

• KristenTjej84
    Trädblåsare skrev 2013-02-25 10:16:29 följande:
    Tja, antingen har du väl ett annorlunda utseende, eller så råkar du på personer som ser ut att stirra fast de är långt borta i egna tankar.
    Haha jag har också stött på såna människor, trodde först att de stirrade på mig då jag kom gåendes men märkte sen att deras blickar fortsatte att stirra framåt även när jag gått förbi utan avbrott:D

• Feltryck01

Spännande att samtidigt som jag läste den här tråden satt en kille bredvid mig på tåget som tittade på mig med jämna mellanrum. Obehagligt när han sitter precis bredvid också!

• Fridayyy

Haha...en gång när jag var ute och gick kom en pensionär med rullator som var tvungen att stanna och följa mig med blicken...man känner sig utstirrad....och jag ser helt vanlig ut så det var ju liksom inget spännande...=)

• BlivandeMama

Om någon glor på mig stirrar jag på den personen tills denna vänder bort huvudet :P

• Rådjur

Trädblåsare: haha - den klassiska "du inbillar dig"-kommentaren :pp När jag upplever att folk glor på mig så är det för att de söker ögonkontakt. Men visst, går säkert att missta stirrande ut i tomheten som att man blir glodd på.

• Irmelina

Ropa högt på bussen:
    är jag ovanligt snygg idag eller VA GLOR FOLK PÅ!?
    :)

• Apopan

Min sambo är en riktig småstadskille och han är en sådan där som kan kolla på okänt folk liiite för länge för att det skall vara ok. Jag har dock uppmärksammat honom på detta, då han inte alls har reflekterat själv över att han gör detta. Medan jag (som är uppvuxen i Stockholms län) är noga med att inte glo på folk.

Människor med solglasögon på tunnelbanan är för övrigt en klassiker. Glor de på en eller inte? Jobbigt är det hur som helst :P

• Rådjur
    Apopan skrev 2013-02-25 13:50:01 följande:
    Min sambo är en riktig småstadskille och han är en sådan där som kan kolla på okänt folk liiite för länge för att det skall vara ok. Jag har dock uppmärksammat honom på detta, då han inte alls har reflekterat själv över att han gör detta. Medan jag (som är uppvuxen i Stockholms län) är noga med att inte glo på folk.

Människor med solglasögon på tunnelbanan är för övrigt en klassiker. Glor de på en eller inte? Jobbigt är det hur som helst :P

Hahahaha de med solglasögon är asroliga tycker jag xD fast håller med om att man alltid blir förvirrad!
  • Nyfikna72

Herregud, finns det inget annat att reta upp sig på? Jag föreslår att de som är kinkiga och inte vill bli sedda bär en rosa keps eller nåt då vi andra vet vilka ni är........

• Rådjur
    Nyfikna72 skrev 2013-02-25 18:35:58 följande:
    Herregud, finns det inget annat att reta upp sig på? Jag föreslår att de som är kinkiga och inte vill bli sedda bär en rosa keps eller nåt då vi andra vet vilka ni är........

Jo jag har mycket annat som retar mig - men detta är EN av alla hundra grejer Glad Själv undrar jag varför vissa har behovet av att uttrycka att andras åsikter är fel/dumma/dåliga, istället för att bara sköta sig själva.
  • elyse
    Rådjur skrev 2013-02-22 13:55:01 följande:
    Hahaha vad roligt att du frågar barnen om de har några frågor ^_^ jag märker också att barn kan stirra mkt (jag klär mig "konstigt", typ svartklädd punktjej) men jag förlåter dom för deras hjärna inte är färdigutvecklad :pp vuxna borde dock veta bättre!!
    Oavsett vad du har för anledning att klä dig som du gör så måste du vara beredd på att du får uppmärksamhet när du avviker från normen. 
  • Rådjur

Nyfikna72 skrev 2013-02-25 19:01:27 följande:
    Mmm nu vill jag höra om de andra 99 sakerna också........

Du kan få en lista nån dag när jag orkar :pp
    elyse skrev 2013-02-25 19:04:31 följande:
    Oavsett vad du har för anledning att klä dig som du gör så måste du vara beredd på att du får uppmärksamhet när du avviker från normen. 
    Självklart - jag är beredd på att folk TITTAR - men att stirra på någon utan att släppa personen med blicken är ganska ohövligt tycker jag, eller vad tycker du ? Glad
    Tycker själv inte jag ska behöva ta att människor beter sig respektlöst mot mig bara för att jag ser annorlunda ut. 

• Nyfikna72

Jaja, ser du nån som tittar på dig och blinkar förföriskt så är det jag som flirtar med dig.........så du vet.

• elyse
    Rådjur skrev 2013-02-25 19:13:31 följande:

Du kan få en lista nån dag när jag orkar :pp
    Självklart - jag är beredd på att folk TITTAR - men att stirra på någon utan att släppa personen med blicken är ganska ohövligt tycker jag, eller vad tycker du ? Glad
    Tycker själv inte jag ska behöva ta att människor beter sig respektlöst mot mig bara för att jag ser annorlunda ut. 

Jag lägger inte någon värdering i det. Hur länge man tittar på en person utan att det känns konstigt är dessutom kulturellt och därmed olika för olika individer. Efter att ha klätt mig "alternativt" i ca tio år ser jag inte folks blickar längre. Vill de titta, så fine! 
Svar på tråden Störande när folk glor/tittar intensivt ?