Störande när folk glor/tittar intensivt ?
Har funderat på en sak ...Ofta när jag ex. åker kommunalt till jobbet så finner jag att vissa människor tittar jävligt intensivt på mig. Jag menar ej att de tittar på mig 1 gång - och så är de klara - utan att de tittar väldigt länge - eller tittar bort och tittar tillbaka typ 10 ggr. Antar att det finns flera som känner samma sak som jag - så därav denna frågeställning!
Jag tycker det är helt okej att TITTA - men det är skillnad för mig att slänga en blick på någon och att följa en person med blicken/glo på personen.
Jag tycker alltså att det är jävligt störande när människor håller sådär intensiv ögonkontakt med mig. Det stör mig att inte veta vad fan de vill - för något måste de ju vilja eftersom de inte slutar titta.
Brukar alltid kolla så jag inte är lortig i fejset eller nåt när det händer :ppPP
Är det några fler som upplever det här intensiva tittandet som något störande eller skiter ni i det ?
Hur hanterar ni det, ni som tycker det är störande ?
Själv har jag trott att personen ska lägga av om jag slängt en blick tillbaka - men nej - personen i fråga fortsätter. Börjar undra hur reaktionen blir om man gör en konstig grimas :p