• Evighetsmaskin

Lurade av Goldcar?

Vi och en granne blev lurade av Goldcar att ta en extra försäkring vi inte ville ha, men måste efter köande uppåt någon timma. Någon mer som drabbats och när?

• Svar på tråden Lurade av Goldcar?
  • mldashis

Jag bor i Alicante, och jag hörde från många Norrmän hur de har blivit lurade med massa avgifter.Min bror kom o hälsade på och även han blev lurad på 2000 skr extra,nu när jag läser på att många har blivit lurade, så inser jag att det måste vara ett system som de kör på och har klara besked på vad man betalar för så inte det kommer massa övetaskningar då de har tagit kortet.De går ut med lockande priset och slutsumman blir mycket mer.

• Nisse333

Jag upplevde detsamma när vi hämtade ut vår bil i barcelona.

GoldCar har dessutom ehållit en deposition på 1600 kr och dessutom stulit ytterligare 1800 kronor från mitt kortkonto. Detta utan någon förklaring trots ett flertal mail mm.

Senast igår försvann 350 kr från mitt konto trots att det är 1 och 1 halv månad sedan jag lämnade tillbaka bilen.

Mitt råd, hyr ALDRIG bil av GoldCar. Du blir garanterat blåst. Stor VARNING med andra ord.

Jag ska polisanmäla dem trots att det innebär en hel del problem eftersomdetta hänt i Spanien.

• Svante Biörnstad

Hyrde av Goldcar i Palma. Bilen hade skrapmärken i fronten vilket jag påpekade. Dom skrev då ett dokument där detta beskrevs. Jag tog också egna bilder för att dokumentera. Efter hemkomst till Sverige drog dom 2.200:- från mitt konto och skickade ett mail med bilder på skadorna, dom skador som ju bilen hade när den lämnades ut till mig. Jag startade ett missnöjesärende på deras hemsida och skickade kopia på det dokument dom själva skrivit där det tydligt framgår att skadorna fanns redan när jag fick bilen. Dom tog ingen notis om det, bemöter det inte utan svarar bara att hade jag tagit deras dyra försäkring hade jag inte behövt betala för skadorna. Trots att jag alltså har bevis för att det inte var jag som skadade bilen. Jag har kontaktat min bank som håller på att utreda det hela så förhoppningsvis kan jag få tillbaka pengarna men: Stor Varning för Goldcar! Kriminellt beteende!

• Mr Pele

Instämmer att Goldcar är helt kriminella !

Hyrde bil slutet mars-16, Milano/Linate , via rentalcars, med full skyddsförsäkring

Goldcars kontor var obemannat när vi anlände, vi hade meddelat ank tid å flight nr, men ingen där, fick vänta 30 min

Superarrogant uthyrare som mkt riktigt försökte sälja på extra försäkring för 170 euro, å baktalade Rentalcars. Blev sur då vi inte gick på den finten.

Hittade på smutsig bil småmmärken som vi anmälde, men missade annan mikroskopisk skrapmärken, pga smuts ....

Vid retur, påstod de att vi gjort detta, vilket är helt osant .

Har anmält t Rentalcars, får se hur d slutar.

Blir säkert dyrt...

Aldrig mer Goldcar, totalt kriminella, som satt detta i system.

Blir Avis , Hertz etc i forts...

P

• Bosse R

Har hyrt bil i Alicante av Goldcar rental på flygplatsen för att ha den som transport till Bennidorm och retur. Golcar tvingade mig att ta en extra försäkring för 4 dagar för 68 euro. Fick betala för full tank och lämnade den med full tank. Har inte fått något tillbaka känner mig mycket lurad .SÅ hyr inte bil genom GOLDCAR.????????

• Master Patrik

Vi hyrde bil i Malaga av Goldcar och efter mycket fotande på olika skador och diskussioner med försäljare gick det igenom. En vecka senare kom det mail om vi fått böter 1 gång under hyresperioden och dem tagit en avgift enligt villkoren. Böterna skulle komma hem till mig inom ett problem veckor. Det går 2 veckor och det kommer ytterliggare ett liknande mailar och dem tog ut avgiften igen. Totalt 80 ? dock inga böter från de Spanska myndigheterna. Nu är kreditkortet spärrade och ALDRIG mer Goldcar som har som enda uppgift att blåsa sina kunder så mycket som möjligt på pengar. Jävla skojare!!

Varning för Skojarbolaget Goldcar
  • PussyAdorer

Vi är nöjda med 3 bilar men man måste läsa på och ha rätt kort med sig.

• Svantelie

Precis hemkommen från semester i Spanien.

Hyrde bil vis Goldcar. Valde att hämta full och lämna full med bränsle.

När vi hämtar bilen väljer vi att ta deras svindyra försäkring för att slippa tjafs. Får även reda på att det kommer läggas 60 ? i deposition för bränslet men deg kommer släppas om bilen är tankad.

Strax innan flygplatsen tankar vi bilen smällfull. Tyvärr är kontoret obemannat när vi lämnar då det är tidigt på morgonen.

Ett par dagar efter hemkomst får jag ett mail ifrån dom. Där dom skriver att jag får böta 40? för att jag brutit deras bränslepolicy och inte tankat bilen.

Dom släpper inte heller de 60? jag lagt i deposition.

Dom svarar varken på telefon eller mail.

Så jag är helt enkelt lurad på 100?. Känns lagom kul!

Så vill faktiskt härmed också varna för detta bolag!!

• JackD

Kan bara instämma med föregående, hyr ALDRIG med Goldcar. Vi hyrde via Auto Europe för en 3 dagars resa från Bergamo till de vackra sjöarna. Personalen hävdade aggressivt att autoeurope försäkringsskydd var värdelöst men med deras extra försäkring för ?80 skulle vi slippa alla ev kostnader för skador, vi tog det. Efter återlämnande väl inne på flygplatsen ringer de och säger "bilens dokument är borta" och drar ?105 för detta. Det fanns inga dokument i bilen. Efter att ha läst på nätet om detta företag känns det som vi råkade ut för ett av flera olika bedrägerier de använder sig av systematiskt. Aldrig mer Goldcar.

• lbb
    Oseriöst företag.
    När vi skulle återlämna bilen ville ingen från Goldcar ta emot den och gå igenom den. De hänvisade att nycklarna skulle läggas i en brevlåda så gick de igenom bilen senare. Vi insisterade på att de skulle kolla bilen ,men svarade med att de var tvungna att ta de i turordning. tiden blev knapp så vi var tvungna att gå.
    bilen var i oskadat skick när den lämnades in. 2 veckor efter kom en räkning från Goldcar att bilen var skadad  på kofångare , dörr. sprucken backspegel. de krävde oss på 510 EUR!  sedan har de dragit 550 EUR från vårt konto. det verkar som de sätter i system att om du inte tar deras försäkring så hittar de på skador för att de skall ha in dessa pengar till varje pris. Anlota inte Goldcar om du inte vill bli lurad. Räcker att läsa övrigas omdömen för att att avstå. tyvärr gjorde vi inte detta innan vi bokade. som tur är betalade vi med ett bankkort där det ingår självriskeliminering upp till 20,000Kr, så vi slapp i alla fall att betala, men känner oss ändå regält lurade
  • Fa7477

Hyrde en bil På Goldcar Teneriffa, från 20 oktober till 3 november. 
    Bilen var en skrot, med massa repor och bucklor. 
    Vi lämnade tillbaka bilen i samma skick.

Efter en vecka fick jag en faktura på 11000 (ELVA tusen!!) kronor för skador som vi INTE har orsakat.  

• Nalliwer

Goldcar  och många av de andra lågprisbolagen lurar systematiskt sina kunder. Visst kan man ha tur att klara sig men har hört så många historier om bränslekostnader som debiteras dubbelt, skador som dyker upp från ingenstans, dragningar från konto som sker oförklarligt osv att jag aldrig skulle ha med dem att göra.
    Hyr bil i Spanien några gånger om året och håller mig till Hertz och Avis. Aldrig haft några problem. Visst, kostar lite mer men brukar sluta med 500-1000kr dyrare för en 10dagars period jämfört med de billiga bolagen. Det tycker jag det är värt.

• kajsakavatshusse

Ni är inte den första och heller inte den sista familjen som luras upp av Goldcar.
    Jag har hyrt av Goldcar flera gånger för ett antal år sedan utan problem.
    Något måste ha hänt företaget då man på senare år verkar hetsa sin personal att på ett aggresivt sätt få sina kunder att av ren skräck köpa extra extra extra försäkring.
    Jag fick en bil på LPA klockan 23.00 och en utskällning för att jag kom så sent till utlämningsstället. Blev debiterad för det förstås. Fick skriva under ett dokument med en "skadekarta" med säkert tjugo-tjugofem mindre skrapmärken. Jag fotade bilen i alla möjliga vinklar i ett mörkt garage.
    Blev efter återlämning (nyckeln i lådantricket) debiterad 200 EUR för ett märke jag inte kunde identifiera i efterhand på ett dåligt foto från Goldcar.
    Jag kan inte göra mycket åt detta nu annat än att varna alla för detta skurkbolag.
    Nästa gång ska jag läsa kundåsikter bättre det finns hundratals kritiska kunder som jag tyvärr inte läste innan.
    MVH
    Lars Sahl
    Nacka

• Evelina Cappelli

Min familj blev lurade på ********av skador vi ej gjort på bilen fast vi fottat dåvarande skador sen innan????

Goldcar luras hemskt mycket fotta alla sidor mer än mycket!!!
  • pappaPA

Kreditkortet jag använt vid bokning och betalning av vouchern (som inkluderade en tilläggsförsäkring) accepterades inte vid uthämtning av bilen på LPA flygplats den 8 april -17.

En reservation skulle göras på nytt kort plus förbetalning av bränsle. Allt skulle återfås vid återlämning av fulltankad bil. Istället blev det betalning av ytterligare en jättedyr tilläggsförsäkring, mm (kontrakt på spanska).

Vid kontakt med Auto Europe som ställde ut vouchern meddelar man att det troligen inte fanns täckning för en reservation på 1.200 EUR på debit-kortet. Då tar Goldcar betalt för en "tilläggsförsäkring" istället. 

Jag betalade 150,8 EUR för vouchern. Slutnotan blev 150,8 (Auto Europe) + 224.3 (Goldcar) EUR. Det är inte ok! Jag återgår att hyra hos "gamla beprövade" hyrbilsfirmor!   

• Jojjanc

Hejsan!

Gold Cars affärsidé är att luras. Om du inte läst alla avtal till punkt och pricka så kommer du få betala dyrt. Vi skulle betalat 400kr för bilhyra men har nu betalat 400kr+600kr+550kr+300kr=1850kr i olika små avgifter. Vi fick inte ut bilen eftersom min man inte hade 20000kr i kredit på kortet. Det är få som har i slutet av månaden. Det gick inte att lösa även om jag hade kredit på mitt kort eftersom bilen var bokad i hans namn. Allt vi betalat försvann. Vi fick göra en ny bokning. Snälla undvik GoldCar de förstörde vår semester. Vi bokade GoldCar via HolidayCar. Det var i Italien Bergamo i mars 2017.

Med vänlig hälsning,

Johanna

Svar på tråden Lurade av Goldcar?