• Hoppas03

    Någon 43 åring som lyckats bli gravid med pergotime?

    Hej är själv 43 år och har nyligen fått pergotime utskrivet. Nu undrar jag om det finns någon i min ålder som lyckats bli gravid med pergotime?Glad

  • Svar på tråden Någon 43 åring som lyckats bli gravid med pergotime?
  • Blingbling

    Nja...det var lite saker som dök upp i verkligheten som gjorde att jag inte kunde köra kuren denna månad, så jag satsar på nästa cykel istället. Gott att du fått utslag! Måste uppdatera hur allt går när du närmar dig BIM

  • Blingbling

    Ok..ja det är väl bara att ge sig på ett nytt försök, är ju inte alla som får effekt första gången med Pergo tydligen. Här har jag kört en kur som avslutades i tisdags och därför är ÄL just i dagarna..får se om det ger någon effekt. Kände inga biverkningar av tabletterna, ja mer än att man är mycket varmare ibland på nätterna...men det är ju inget större problem.

  • Hoppas03

    Lycka till! Jag håller tummarna. Jag fick inte heller några biverkningar. Hur många kurer fick du utskrivet? 

  • Blingbling

    Ja...jag vet inte vad jag ska svara... Testade på BIM i Söndags och det var ett galet negativt test. Ingen tant röd på besök än heller och idag är det BIM +2....så jag är "in the middle of nowhere" just nu, vilket jag kallar för "Limbo-Land". Känner inga symptom åt något håll heller. När jag plussade ett par gånger i början av året kunde jag inte testa plus förrän BIM +7 , så det är väl bara att se vad som händer...men jag tror inte jag är gravid. Hur går det för dig Hoppas?

  • Hoppas03

    I mitt fall kommer mensen mycket senare när jag äter pergotime än om jag inte gör det. Just nu ruvar jag på vårt sista frusna embryo och har ca en vecka kvar till testdag. Det känns grymt nervöst. Försöker tänka att jag blivit gravid spontant 5 ggr tidigare så skulle det inte bli ett plus så är det i alla fall chans att jag blir gravid naturligt igen. Nu har ju jag dessutom pergotime som ska öka chansen att det kommer ett guldägg. Det låter ju hoppfullt att du inte plussade förens bim + 7. Då finns ju fortfarande chansen att du är gravid. Håller tummarna. 

  • Blingbling

    Oj vad spännande och nervöst för dig! Håller tummarna för fullt här för dig Ok, bra att veta gällande Pergon att mensen kan bli sen, har även läst på lite andra håll att så kan vara fallet...så det är bara att vänta och se vad som händer...

  • Hoppas03

    Hej!
    Testade tyvärr negativt i morse så nu är det bara att hämta ut en ny kur pergotime och försöka igen. Hur har det gått för dig? 

  • Blingbling

    Hej hej! Det var som jag tänkte, jag missade ÄL totalt eftersom den blev 5 dagar sen (vilket mensen också blev) och det räknade jag inte med. Men jag har förstått att effekten av Pergo sitter kvar till viss del även en månad efter, så nu hoppas jag på det och kompletterar med en full dos Munkpeppar - vilket var det som gjorde mig gravid två gånger i början av året. Så nu är det nya tag som gäller, både för dig och mig, mot ett riktigt "fet-plus"!!

  • Blingbling

    Nej, jag kör Munkpeppar nu den här cykeln, det har hjälpt mig att bli gravid de gånger jag tidigare försökt. Funkar inte det så blir det en ny kur Pergotime nästa cykel. Lite svårt att förklara alla turer i den här Pergotime svängen, men det blev inget VUL i cykeln som gick.

  • Blingbling

    Nu har jag tagit min andra kur med Pergo och för tillfället är jag mitt uppe i ÄL-tider. Gjorde ett VUL på cd 13 och då var det en blåsa som var 13,5 mm på ena sidan och på andra sidan fanns en annan blåsa på hela 20,5 mm. Så nu är det snart bara att vänta in BIM och se vad som händer då

Svar på tråden Någon 43 åring som lyckats bli gravid med pergotime?