Jag tycker att det är helt ok att få avbryta om man kommer på att man inte är sugen, mycket hellre det än som flera beskriver det: att personen säger nej innan för att personen är rädd att inte orka/fortsätta vara sugen sedan.
Det hände mig i mitt förra äktenskap, hon sa nej för säkerhets skull. Till slut hade vi inte sex på över ett år när jag slutade "tjata". Så avsluta själv, ligg kvar och runka, det tycker jag att hon måste kunna hantera. Och försök att inte skuldbelägga för mycket. Med en hand på hennes rygg om jag skulle runka får jag lite närhet samtidigt.
Eller - fundera på om det helt enkelt är så att lusten är slut om ni hamnar i ett långvarigt mönster som ni inte kan resonera er fram till, för min del i mitt nya förhållande är det enorma problem som upptog en stor del av mina tankar under flera år nu ett icke-problem. Vi är båda mycket mer sugna, men det är alltid ok att säga nej om man inte orkar. Flera gånger har jag inte varit tillräckligt kåt och pigg för att komma själv, men då kan jag ju ge henne lite, eller vara med och suga på hennes bröst när hon plockar fram sin favoritdildo - och tvärt om.
Och - förstås som någon annan sa - fundera på om ni kan ha sex andra tider, när barnen bolibompar eller hur det fungerar nuförtiden! :)