Jag är kluven till hur jag ska göra. Dottern har börjat på förskolan nu i januari, går vissa veckor bara 6tim/vecka, uppdelat på två dagar, och går hon "mycket" så går hon 4tim/dag och 5 dagar i veckan. Det är helt beroende på hur hennes pappa jobbar. Jag jobbar kontorstider, men kan hämta hem henne efter lunch o jobbar hemifrån på em.
Tycker det har varit lite jobbigt att skola in henne, hon var lite ledsen vid lämning första veckorna, men nu är hon glad och vinkar glatt när vi lämnar henne på morgonen. Hon kommer ta sommarlov vid midsommar ungefär, och vara hemma ända till bebisen föds i aug. Då är hon 2år och 4mån. Hennes pappa tycker att hon ska få vara hemma med bebisen i 1-2 veckor, men sen börja på förskolan igen. Jag är osäker...vad händer om jag låter henne vara hemma fram till jul, och låter henne börja i januari igen? Är det bättre för henne att vara kanske 3st 4 timmars dagar i veckan hela tiden, än att bli van att vara hemma igen, och sen skolas in på nytt? Kanske på ny avdelning m ny personal och nya barn?
Jag vet inte.... skulle gärna ha henne hemma fast tills hon är 4år, och tror att det skulle kunna funka bra. Brist på sysselsättning har vi inte, vi fyller nu redan dagarna med massor av roliga saker när hon är ledig, däremot kompisar har hon inte så många som vi träffar regelbundet. Men än är hon för liten för att uppskatta kompisar och leka med kompisar, är mest ensam lek på förskolan ännu och att leka runt andra barn men inte med andra barn. Så varför skulle hon inte kunna vara hemma.... oj oj, det är svårt att bestämma. Tur jag har 4 månader kvar innan syskonet föds.