• scary01

    Privat dagmamma i Solna

    Jag är en privat dagmamma i Solna som tänkte att om det är nån som undrar nått om vår verksamhet så svarar jag gärna har nämligen fått höra ofta på sista tiden av föräldrar att dom knappt har vetat att vår barnomsorg finns och ännu mindre hur den fungerar  Skrattande

  • Svar på tråden Privat dagmamma i Solna
  • Thekajsa

    Åå en dagmamma. Trodde inte det fanns längre? Älskade min dagmamma när jag var liten. Min lillebror var hos samma så vi var aldrig skilda. Min mamma har också varit dagmamma :) det var väldigt vanligt där jag bodde innan. Men går ni också efter en läroplan som förskolan eller ni gör det ni känner för? Har inte förstått det än :)

  • BiimBiim

    Berätta gärna lite :)
    Vart i Solna? Hur många barn har du? Är du själv? Vad gör ni på dagarna? :)

  • scary01

    thekajsa - Ha ha ha japp vi finns och vi följer oxå läroplanen Det är lite olika hur många barn man har , men jag har just nu sex barn i min grupp , mitt maxantal på barn är sju.

     blimblim - jag jobbar i från Hanneberg .
    Jag jobbar ju i hop med två dagmammor till och vi har ett vikariesystem om nån blir sjuk eller behöver ta ledigt , alla våra barn har en egen vikariedagmamma som dom går till vid sjukdom eller annan ledighet hos sin dagmamma. 

    Och eftersom vi jobbar så pass tätt i hop så brukar barnen bara tycka att det är spännande och roligt att gå till sin vikariedagmamma Glad .

    Vårat sammarbete är att vi gör alla våra aktiviteter tillsammans, vi vikarierar tillsammans och planerar verksamheten i hop .

    så här ser våran dag ut i morgon tex 
    - vi öppnar 07.30
    9.00 går vi i väg till en gemensam parkstuga som vi hyr två förmiddagar i veckan , där har vi i morgon nått vi kallar " röris" ,det är ett träningspogram gjort för små barn av friskis och svettis .
    10.00 har vi fruktstund
    vid 11-11.30 tiden äter vi lunch 
    vid 12 tiden är det vila för dom som sover 
    vid 14 tiden är det mellanmål 
    vid 15-tiden går vi ut till parken 
    16.30 stänger vi . 

    för tillfället ser vårat veckoshema ut så här
    -
    Måndag - Hannebergsparken
    Tisdag - sångsamling
    Onsdag - bullparken
    Torsdag - dansligan med barnen från 4 år , resten av barnen leker i närliggande park 
    Fredag - röris 

    sen har vi ju dagar med längre utflyckter , teatrar mm

    Tider - 07.30-16.30
    Glad{#emotions_dlg.flower}Nalle

     

  • Zelda2010

    Jag tycker att dagmamma verkar vara ett bra alternativ till förskola och har börjat fundera om det finns dagmammor i området runt Filmstaden/Råsunda? Hur söker jag bäst efter dagmammor, hittar inget på kommunens hemsida.

  • scary01
    Zelda2010 skrev 2013-04-24 17:05:03 följande:

    Jag tycker att dagmamma verkar vara ett bra alternativ till förskola och har börjat fundera om det finns dagmammor i området runt Filmstaden/Råsunda? Hur söker jag bäst efter dagmammor, hittar inget på kommunens hemsida.


    Jag är lite osäker på om det finns några dagmammor just i Råsunda ! jag jobbar ju i från Hanneberg med mina kollegor , det är ju iof inte så långt ifrån Råsunda
    Nää kommunen är ju inte så glada i att visa upp oss har vi förstått vi är ju privata . 
  • alfie

    Scary01 - hur funkar ekonomibiten? Alltid undrat hur dagmammor får det att gå ihop. Gäller samma regler ang maxtaxa för barnen?
    Hur många barn brukar ni ha per dagmamma?
    Dagmammar ni även egna barn?

    Ja, pang på bara :)
    Synd att jag inte kände till er i höstas när jag letade nytt till mitt barn efter inflytt i Solna.

  • scary01
    alfie skrev 2013-04-25 22:39:55 följande:
    Scary01 - hur funkar ekonomibiten? Alltid undrat hur dagmammor får det att gå ihop. Gäller samma regler ang maxtaxa för barnen?
    Hur många barn brukar ni ha per dagmamma?
    Dagmammar ni även egna barn?

    Ja, pang på bara :)
    Synd att jag inte kände till er i höstas när jag letade nytt till mitt barn efter inflytt i Solna.
    Den går i hop iom att vi får en barnpeng per barn från kommunen.
    Japp vi har samma regler angående maxtaxa .
    Det är lite olika hur många barn vi har men det vanligaste är att vi har mellan 6-8 barn beroende va man har för åldrar på barnenGlad.
    Min dotter ingår i min dagbarngrupp
    Ja det var synd , fick ni tag i bra plats tillslut i varje fall ? 
  • alfie

    Tack för att du svarade.
    Jag har en make som tidigare varit intresserad av att vara hemmapappa, därav alla mina frågor. Nu har han däremot hittat ett annat jobb som han trivs med. 

    Jo, vi hittade en förskola som vi är nöjda med. Men det är ju väldigt osmidigt att byta kommun och därmed byta förskola mellan kommunerna. Till nästa barn kanske jag letar upp er, vem vet Flört   

  • neppan

    Hejsan scary01!
    Finns det månne platser hos dig augusti/september? Jag och min sons pappa lever inte ihop men är goda vänner. Har flyttat till Solna Råsunda under vintern men pågrund av flytten har jag knappt ngn kötid att hänga i gran. Jag är rädd för att vi kanske får erbjudande om plats i bergshamra eller huvudsta eller ngt..... så nu är jag på jakt efter dagmammor i närheten.
    MIn son är en glad och social kille :) som kommer vara 1.5 år när det är dags för start.


    familjedaghem råsunda solna
  • scary01

    Hej neppan 
    Jag kommer troligen få en plats ledig i augusti Glad Men jag bor ju som sagt i hanneberg och det är ju typ huvudsta.
    Det är ju inte super långt ifrån Råsunda men en liten bit är det ju .
    Inboxa mig gärna om du ändå är intresserad Glad 

  • Netta86

    hej!! jag är nyfiken på gällande flexibiliteten av öppettider. Jag och min sambo är båda poliser och jobbar treskift. Om vi båda skulle jobba dagpass måste vi kunna lämna vid 6 eller 6.15. Går detta hos dig?
    Även klämdagar jobbar vi.

    nu är våran lille bara 3 mån så detta är inte aktuellt med förskola förrän aug 2014 men om det är långa kötider är det lika bra att kolla upp detta redan nu ;)

  • Abel

    Hej Scari01!

    Jag och min fru har en en underbar 2 årig kille som heter Enzo som behöver en dagmamma. Har ni någon ledig plats just nu?

    Hälsning,
    Abel 
    0707618016 

  • Lovemyson

    Hej! Jag är i akut behov av hjälp till min son som fyller 1 i oktober. hur har du det med platser, och tar du emot 1åringar?

  • J111M

    Hej

    Jag har letat efter en dagmamma åt våran snart 15 mån dotter. Och är superglad att se att de finns i Hanneberg - vi bor i Västa skogen

    Har ni några kontaktuppgifter? en hemsida eller linkande, skulle gärna vilja komma i kontakt mer er. 

    Har ni plats för en 15 månaders liten glad tjej? :)

    Tack!

  • callmepreggoornot
    J111M skrev 2023-02-12 20:20:26 följande:

    Hej

    Jag har letat efter en dagmamma åt våran snart 15 mån dotter. Och är superglad att se att de finns i Hanneberg - vi bor i Västa skogen

    Har ni några kontaktuppgifter? en hemsida eller linkande, skulle gärna vilja komma i kontakt mer er. 

    Har ni plats för en 15 månaders liten glad tjej? :)

    Tack!


    10 år gammal tråd, bättre att få ut tillgängliga via kommunen :)
  • Mrs Moneybags
    J111M skrev 2023-02-12 20:20:26 följande:

    Hej

    Jag har letat efter en dagmamma åt våran snart 15 mån dotter. Och är superglad att se att de finns i Hanneberg - vi bor i Västa skogen

    Har ni några kontaktuppgifter? en hemsida eller linkande, skulle gärna vilja komma i kontakt mer er. 

    Har ni plats för en 15 månaders liten glad tjej? :)

    Tack!


    www.solna.se/barn--utbildning/forskolebarn/hitta-forskola 
Svar på tråden Privat dagmamma i Solna