• tindra aliah

    40 dagar sen

    Idag är det 1 månaden sen ja begravde mitt älskade barn.min dotter Tindra-Aliah min finaste diamant. Idag är det dessutom 40 dagar sen hon dog. i min muslimska tro går finaste Tindra-aliah över ti ande världen på riktigt efter att hon varit runt mej för att kolla att ja klarar mig utan henne, och idag måste jag typ släppa all ångest för att ge henne lugn o ro o känna att hon kan gå. Jag kan ge henne ron i att få komma över i fint o komma fint ti alla jag älskar i himlen hoppas min fina pappa passar sin finaste prinsses dottersdotter. men ja kommer inte kunna leva mitt liv som jag en gng har gjort. allt känns för jävligt orättvist knäckande. Min dotter Tindra va min guldklimp hon gav mej livet tillbaka glädjen i hjärtat lusten att leva.Mitt fina barn försvann från ingenstans i v 26 o mitt liv blev tomare än innan jag har aldrig ngnsin känt mej så tom ledsen besviken ofrivillig till att leva mitt liv.. Jag tycker gud är orättviss som lät mej leva trots att d var nära för mej med. men om han ändå tänkt sätta mej i denna position kunde han gjort att vi gick bort tillsammans.Tindra-Aliah var min först födda efterlängtade fina dotter så det känns jätte hemskt ja har inga barn sen tidigare som kan ge mej glädjen att ja allafall  har dom.. min dotter var det barnet ja ville ha och det ända ja skulle ha.

    Idag var ja på hennes grav och satte röda rosor gula tulpaner o videung som ja satte i hennes vas, tände 2 nya ljus i hennes lyckta hennes fot lycktan lös fortfarande sen ja va där igår eftermiddag. Hon fick en ny roskruka de blev så fint o idag var min söta lilla systerson med uppe hos tindra. han va ju me i hela dramat ner i egypten allt blod allt skrik om att tindra kommer dö från min sida o sjukhusvistelsen ända in på sen natt.då min operation sluta ganska sent. sen fick lilla elias följa med de 3 finaste människorna i världen rasmus, camilla o hanna 3 reseledare från fritidsreser.
    dom var där för oss alla tre mig tindra o elias. hanna va med under min undersökning innan de akuta kejsarsnittet medans hanna tog hand om mej passa rasmus elias till tindra kom ut då han följde med tindra i ambulansen till sharm el sheikes internationella sjukhus där var han så fin o deponera sitt pass o 3000 egyptiska pund i svenska e d 3150kr för att ge tindra vård till dom fick min försäkringspapper på mej o tindra tack o lov hade jag extra försäkring på min graviditet o tindra medans rasmus var på sjukhuset var elias med camilla. han sov med dom söndagen den 3/2 till 5/2 på morgonen, elias o hanna kom o hälsa på mej på sjukhuset den 4 sen tog hanna elias på camel ridning i öknen med beduinerna som ja lovat att vi skulle göra under denna resa.camilla o rasmus dela på sjukhusvistelsen hos tindra och allt pappers arbete som det innebär att föda barn i utlandet..kontakt med svenska konsulatet o allt skötte söta camilla..detta är alltså reseledare på fritidsresor som gör allt detta fina för mej o min lilla familj.Jag e evigt tacksam även om vi inte fick behålla tindra aliah hos oss..detta tog även väldigt hårt på dem då vi blev så nära på bara några dygn.
     gör så ont i mitt hjärta o han e ledsen för att hans kusin inte finns så han tycker de e lite jobbigt att vara vid hennes grav men idag var han me o han hjälpte till o göra blommorna fina o hällde vatten i vasen o kände sig delaktig. Det e så fruktansvär orättvisst tragiskt ledsamt.Varför ska jag drabbas av detta varför ska ja förlora min dotter när ja precis förlorat min far??
    Kommer för evig ställa mig frågan vad har jag el Tindra-aliah gjort för att förtjäna detta?Min flicka har redan en födelsedag en dödsdag o en begravnings dag innan hennes riktiga bf som skulle varit enl egypten den 13 maj o enligt sverige den 21/5 det e så sjukt orättvist.. Mammas finaste Tindra-Aliah förevigt kommer du va min bebbis min finaste ängel din mamma älskar dig över allt annat på denna jorden..Hoppas vi ses snart puss o kram mammas hjärta

  • Svar på tråden 40 dagar sen
  • Enter Sandman

    Jag kan inte ens börja föreställa mig vad du går igenom.
    Men jag är så ledsen för din förlust.

    *lägger ner en prästkrage för dom brukar barn tycka om och den finaste nallen till Tindra -Aliah*    

  • tindra aliah
    Enter Sandman skrev 2013-03-15 19:54:42 följande:
    Jag kan inte ens börja föreställa mig vad du går igenom.
    Men jag är så ledsen för din förlust.

    *lägger ner en prästkrage för dom brukar barn tycka om och den finaste nallen till Tindra -Aliah*    

    tack finaste Hjärta
  • bitte67

    Beklagar sorgen! Det är så ofattbart sorgligt när ett barn tas från sin familj på det sättet. Må Allah ge dig styrkan att gå vidare.

  • tindra aliah
    pyjamastrollet skrev 2013-03-17 07:19:27 följande:
    Beklagar sorgen, förstår att det känns orättvist och hemskt. Hoppas du finner styrka att orka ta dig igenom detta.

    tack så mkt jag hoppas oxå att jag finner styrkan att klara att gå igenom detta..för varje dag som går känns det nästan tyngre :(
Svar på tråden 40 dagar sen