• Kajsan

    Har prinsessan Estelle ett handikapp?

    Jag snubblade in på denna artikel i Expressen: http://www.expressen.se/kvp/nu-kan-aven-du-kopa-prinsessans-barnvagn/ där man kan läsa att en Brio representant sagt:


    "Prinsessan Estelles vagn, har både en sittdel och en liggdel, och förmodligen har prinsessan Estelle redan fått använda sin sittvagn.


    – Liggvagnen har man de första åren, sen så har man sittvagn. Det kan vara så att de redan har bytt till sittvagnen, säger han."

    Jag har ännu inte mött det barn som har en liggdel i några ÅR, några månader är ju mer rimligt.
    Och att det är ett skrivfel är ju inte troligt eftersom han tror att hon _Eventuellt_ börjat använda sin sittdel nu, vid drygt 1 års ålder.

    En människa på Brio borde väl veta bättre? Eller är det Prinsessan Estelle som har någon form av speciella behov som gör att hon ligger ner i sin liggdel vid dryga 1 års ålder?

    Spännande!       


    Jo just det!
  • Svar på tråden Har prinsessan Estelle ett handikapp?
  • FemmeM
    La Lola skrev 2013-03-18 14:36:47 följande:
    Hur är det möjligt att tro det?
    Efter en snabbgoogling hittade jag faktiskt bilderna jag sett som fick mig att tro det. Inser att de är rätt gamla men ja...
    svenskdam.se/2012/10/nya-harliga-hostbilder-pa-prinsessan-estelle/
    Speciellt 3e bilden.
    Inga starka DS-drag kanske men det finns väl en himla massa variationer. Och nej, hon har antagligen inte DS, skrev bara vad jag tyckte ;)
  • amalie79
    FemmeM skrev 2013-03-18 14:44:25 följande:
    Efter en snabbgoogling hittade jag faktiskt bilderna jag sett som fick mig att tro det. Inser att de är rätt gamla men ja...
    svenskdam.se/2012/10/nya-harliga-hostbilder-p.../
    Speciellt 3e bilden.
    Inga starka DS-drag kanske men det finns väl en himla massa variationer. Och nej, hon har antagligen inte DS, skrev bara vad jag tyckte ;)

    Jag har faktiskt tänkt detsamma, hon har vissa DS-liknande drag.

    Men även om så hade varit så spelar det väl ingen roll. Hade tom varit bra så tillvida att då hade DS-barnen fått ett ansikte utåt! 
  • FemmeM
    Hannah76 skrev 2013-03-18 17:11:26 följande:
    Hur fan kan man tycka att det är "spännande" att spekulera i om ett barn har ett handikapp? Fy fan.
    Tror TS är lite ironisk men hon borde ha tänkt på att de flesta på FL inte förstår sånt ;)
    Hur kan man tycka något med kungafamiljen är spännande, menar jag.   Obestämd
  • FemmeM
    amalie79 skrev 2013-03-18 14:49:13 följande:

    Jag har faktiskt tänkt detsamma, hon har vissa DS-liknande drag.

    Men även om så hade varit så spelar det väl ingen roll. Hade tom varit bra så tillvida att då hade DS-barnen fått ett ansikte utåt! 
  • Gudinnan
    Annsiss skrev 2013-03-18 12:05:22 följande:
    I Danmark är det vanligt med betydligt större ligg vagnar än här, där sitter barnet upp i ligg vagnen när det är vaket och långt över året. Vi hade ligg vagn i 11 mån dock fanns det en liten ryggplatta att fälla upp om barnet ville sitta upp.
    Istämmer ..
    Här ligger barn till och med i liggvagn upp till 3 år sålänge dom går hos dagmamman. 
  • Gudinnan
    Kajsan skrev 2013-03-17 12:03:41 följande:
    Jag snubblade in på denna artikel i Expressen: www.expressen.se/kvp/nu-kan-aven-du-kopa-prin.../ där man kan läsa att en Brio representant sagt:

    "Prinsessan Estelles vagn, har både en sittdel och en liggdel, och förmodligen har prinsessan Estelle redan fått använda sin sittvagn.


    – Liggvagnen har man de första åren, sen så har man sittvagn. Det kan vara så att de redan har bytt till sittvagnen, säger han."

    Jag har ännu inte mött det barn som har en liggdel i några ÅR, några månader är ju mer rimligt.
    Och att det är ett skrivfel är ju inte troligt eftersom han tror att hon _Eventuellt_ börjat använda sin sittdel nu, vid drygt 1 års ålder.

    En människa på Brio borde väl veta bättre? Eller är det Prinsessan Estelle som har någon form av speciella behov som gör att hon ligger ner i sin liggdel vid dryga 1 års ålder?

    Spännande!       


    Visste du inte att alla våra små är olika ?
    Mina barn varit olika av sig nämligen och ingen har en handikapp.
    Min 2:a satt redan i sittvagn när han bara var 3 månader gammal och då var han för lång i liggvagn och kunde sitta själv utan att hålla i sig när han satt på golvet och lekte.  
  • Phalaenopsis

    Jag skulle inte dra några växlar på vagnen hon åker i. Däremot är ju risken överhängande att hon ärver dyslexin som både mamma och morfar har. För att inte tala om mammas ansiktsblindhet, vilket ju är väldigt besvärligt när man måste representera mycket.

  • Marita Jakobsson
    Kajsan skrev 2013-03-17 12:03:41 följande:
    Jag snubblade in på denna artikel i Expressen: www.expressen.se/kvp/nu-kan-aven-du-kopa-prin.../ där man kan läsa att en Brio representant sagt:

    "Prinsessan Estelles vagn, har både en sittdel och en liggdel, och förmodligen har prinsessan Estelle redan fått använda sin sittvagn.


    – Liggvagnen har man de första åren, sen så har man sittvagn. Det kan vara så att de redan har bytt till sittvagnen, säger han."

    Jag har ännu inte mött det barn som har en liggdel i några ÅR, några månader är ju mer rimligt.
    Och att det är ett skrivfel är ju inte troligt eftersom han tror att hon _Eventuellt_ börjat använda sin sittdel nu, vid drygt 1 års ålder.

    En människa på Brio borde väl veta bättre? Eller är det Prinsessan Estelle som har någon form av speciella behov som gör att hon ligger ner i sin liggdel vid dryga 1 års ålder?

    Spännande!       


    hmm många har verkligen ingen koll på läget sittdel skall inte användas förens barnet kan sitta upp ordentligt själv..  de flesta är krokade nog att palla upp ej färdiga bebisar med en massa kuddar hoppas de tackar er när de bir äldre när ryggproblemen kommer
  • Lindsey Egot the only one
    Annsiss skrev 2013-03-18 12:05:22 följande:

    I Danmark är det vanligt med betydligt större ligg vagnar än här, där sitter barnet upp i ligg vagnen när det är vaket och långt över året. Vi hade ligg vagn i 11 mån dock fanns det en liten ryggplatta att fälla upp om barnet ville sitta upp.


    Vi var på Legoland för två helger sedan och ja danskarna har betydligt rymligare liggvagnar (de flesta t.o.m emmaljunga) med stora 30diameters hjul. I liggvagnen sitter det barn upp till 1,1/2år till 2 år. Liggvagnarna är som vagnarna var här fram till slutet på

    80-talet. Med en liten bräda man kan fälla upp så barnet får stöd för ryggen.

    Vi vänder våra barn alldeles för tidigt här i Sverige. Vissa innan ens bebisen kan sitta (4-5 månader). Varför så bråttom?
  • Lindsey Egot the only one
    Gudinnan skrev 2013-03-18 17:21:53 följande:
    Visste du inte att alla våra små är olika ?
    Mina barn varit olika av sig nämligen och ingen har en handikapp.
    Min 2:a satt redan i sittvagn när han bara var 3 månader gammal och då var han för lång i liggvagn och kunde sitta själv utan att hålla i sig när han satt på golvet och lekte.  
    Tyvärr gör många barnvagnsfabrikanter väldigt små liggdelar. Liggdelar som bara är för de första 3-4 månaderna. I Danmark är det rejält stora liggdelar. Jag tror att i Sverige har man modeller med kombinerad liggdelar och sittdelar till ett chassi för att sälja mer. När barnet ändå blir 1-1,1/2 år köper många en sulky. När min mamma fick min bror hade de en liggvagn fram tills han var 1,1/2 år och köpte sedan en sulky. Då köpte hon bara två vagna inte två vagnar i en plus en sulky.
  • Marita Jakobsson
    LindaEfraim skrev 2013-09-19 00:33:09 följande:
    Tyvärr gör många barnvagnsfabrikanter väldigt små liggdelar. Liggdelar som bara är för de första 3-4 månaderna. I Danmark är det rejält stora liggdelar. Jag tror att i Sverige har man modeller med kombinerad liggdelar och sittdelar till ett chassi för att sälja mer. När barnet ändå blir 1-1,1/2 år köper många en sulky. När min mamma fick min bror hade de en liggvagn fram tills han var 1,1/2 år och köpte sedan en sulky. Då köpte hon bara två vagna inte två vagnar i en plus en sulky.

    Då letar man helt sonika reda på bättre anpassade vagnar och köper helt enkelt inte det sämsta dyraste och hippaste
  • Lindsey Egot the only one
    Marita Jakobsson skrev 2013-09-19 10:10:36 följande:

    Då letar man helt sonika reda på bättre anpassade vagnar och köper helt enkelt inte det sämsta dyraste och hippaste
    Fast många gör ju det typ bugaboo eller teutonia. Oerhört små vagnar.
  • Marita Jakobsson
    LindaEfraim skrev 2013-09-19 11:15:37 följande:
    Fast många gör ju det typ bugaboo eller teutonia. Oerhört små vagnar.

    Bugabo är det värsta skräp jag sett på marknaden och det dyra skitet klarade inte ens de enklaste säkerhetstesten..

    De teutonia jag har sett har haft rymliga  liggdelar sen de nya skräpet är ju framtaget för att vara litet
      
Svar på tråden Har prinsessan Estelle ett handikapp?