• Anonym (Taggad)

Börja träna (protein shakes?)

Hej

Fick barn för snart 2 månader sen o är grymt taggad på att börja röra på mig.
    Tänkte börja enkelt med o köra pass med crosstrainer, lite vikter o lättare övningar hemma.
    ska starta med Creatine för att få lite mer energi!

Men har även en hel del protein shakes hemma.

Har inte allt för stor erfarenhet utav just protein shakes men erkänner att mina matrutiner inte är jätte bra just nu o jag är rädd att jag itne får i mitt tillräckligt av dom måltiderna jag äter just nu..

Bör jag börja med shakes tex efter träning  el fler mer?

Som sagt ingen jätte koll på detta så massa tips o råd tack! :)

• Svar på tråden Börja träna (protein shakes?)
  • Anonym (Taggad)

.

• Träningsexpert Elmina

Proteinshakes (kolla att de inte innehåller en massa socker) kan vara ett sätt att få i sig energi om man har dåliga matrutiner. Men de ska vara ett komplement och det bästa är att få bra matvanor. Kroppen mår bäst av riktig mat.

Hur ser dina matrutiner ut idag? 

Vilka sort råd vill du ha?

Återkom så att jag kan svara mer specifikt. 

• Anonym (Taggad)

Hej förlåt jag inte svarat, missat helt. Inte fått i gång träning pga influensan och en operation.

i dag ser det ut så här.

7 frukost. en kopp te, c vitamin brus ( svårt o äta frukost)
    12 Lunch  ev en nutrilett shake i bland inget. händer nån gång i veckan att jag äter lunch
    18-19 Lagad mat kött/fisk/kyckling med potatis el pasta till oftast, grönsaker

vill ha tips på hur jag blir av med dom sista grav. kilona vill bli fit o få min kropp smidig igen.
    Innan graviditeten så körde jag hemma, med hantlar 4 kg, PW och började min dag med 100 situps
    har hört i efterhand att situps inte är bra att göra.

springa är uteslutet , har förslitningsskador i mina knän

önskar jag hade ett program jag kunde köra varje dag

• Träningsexpert Elmina

Jag skulle råda dig till att äta mer regelbundet, lägg till små mellanmål så att inte kroppen går på sparlåga.

Orkar du ta ut dig på träningen?
    Det låter som du får i dig ganska små mängder energi om inte dina middagar är väldigt stora.

Vad dricker du till maten? Tänk på att dryck kan ge mycket energi utan att mätta.

Fortsätt varva styrketräning hemma med PW och gå gärna i kuperad terräng. 

Svar på tråden Börja träna (protein shakes?)