• paret

Hur många par finns där båda är bs?

När vi läser här känns det som om det är en klar övervikt för par där bara kvinnan är bs.
    Är det så?
    Och varför?
    Borde ju finnas lika många bs killar som bs tjejer?
    Så frågan är, hur är det i ert förhållande?
    Båda bs?
    Tjejen bs?
    Killen bs?
    Om nån undrar är vi båda bs.

• Svar på tråden Hur många par finns där båda är bs?
  • paret

Finns det bara dessa par här som svarat?

• nyponros69

kanske är det så att inte många vågar säga något ? vem vet?
    ha en skön kväll 

• Anonym (Gonzo)
    paret skrev 2013-04-29 22:08:35 följande:
    Om nån som skriver den är hetero och sen berättar den är bs, den personen betraktar vi som en ynkrygg som inte vågar stå för vem den är och blockarar den.

Fast er inskränkta syn är ju faktiskt ert eget problem...
  • Anonym (Gonzo)

Tidigare relation, killen bi, tjejen hetero...

Nu, båda bi... 

Min teori gällande skillnaden i andelen bikillar som är singel kontra i par är att det finns många bikillar som inte vågar avslöja detta för sina fruar.  De 'kommer ut' bara som singlar och anonyma..

• Anders 386
    paret skrev 2013-04-29 22:08:35 följande:
    Om nån som skriver den är hetero och sen berättar den är bs, den personen betraktar vi som en ynkrygg som inte vågar stå för vem den är och blockarar den.
    Håller inte med. Jag tycker det är rimligt att en kille utger sig för att vara hetero om han är ute efter att ha sex med ett par. Det är troligen ren strategi för att inte avskräcka någon av parterna för att ta kontakt. Om det sen blir av med trekanten så är det ju bara för killen att hålla sig till tjejen. Killen kan ju liksom anpassa sig till situationen. Om vi skulle annonsera efter en extraman skulle inte min fru vilja ha med en bisexuell kille eftersom det skulle bli en "konkurrent" till henne. Jag skulle inte alls kalla det att vara en ynkrygg, det är ett väldigt starkt ord. Ser det mer som en strategi för att få "komma till". Jag förstår hur ni tänker - men jag tänker inte likadant.
    Finns personen på BC är det dessutom troligt att personen även söker sex med motsatt kön - då är det ingen fördel att skylta med att man är Bi. Handlar om marknadsföring. 
  • paret
    Anders 386 skrev 2013-08-23 08:51:54 följande:
    Håller inte med. Jag tycker det är rimligt att en kille utger sig för att vara hetero om han är ute efter att ha sex med ett par. Det är troligen ren strategi för att inte avskräcka någon av parterna för att ta kontakt. Om det sen blir av med trekanten så är det ju bara för killen att hålla sig till tjejen. Killen kan ju liksom anpassa sig till situationen. Om vi skulle annonsera efter en extraman skulle inte min fru vilja ha med en bisexuell kille eftersom det skulle bli en "konkurrent" till henne. Jag skulle inte alls kalla det att vara en ynkrygg, det är ett väldigt starkt ord. Ser det mer som en strategi för att få "komma till". Jag förstår hur ni tänker - men jag tänker inte likadant.
    Finns personen på BC är det dessutom troligt att personen även söker sex med motsatt kön - då är det ingen fördel att skylta med att man är Bi. Handlar om marknadsföring. 
    Anonym (Gonzo) skrev 2013-08-23 02:42:56 följande:

Fast er inskränkta syn är ju faktiskt ert eget problem...
    Om vio skriver ut vi tydligt att vi söker en bs man,eller bs kvinna, söker inte såna som inte är bs, då ska inte killar komma och skriva att de är hetreo, och sen efter ett par brev erkänna att han kan tänka sig det och det andra med en kille, ja då är han en ynkrygg i våra ögon som inte vågar stå för vem han är.

• Anonym (Gonzo)
    paret skrev 2013-08-24 13:39:47 följande:
    Om vio skriver ut vi tydligt att vi söker en bs man,eller bs kvinna, söker inte såna som inte är bs, då ska inte killar komma och skriva att de är hetreo, och sen efter ett par brev erkänna att han kan tänka sig det och det andra med en kille, ja då är han en ynkrygg i våra ögon som inte vågar stå för vem han är.

Man skall vara försiktig att döma andra utan full insyn i deras liv och känna dem så bra att man vet varför de gör sina val...
  • Anders 386
    Anonym (Gonzo) skrev 2013-08-26 23:50:02 följande:

Man skall vara försiktig att döma andra utan full insyn i deras liv och känna dem så bra att man vet varför de gör sina val...
    Skål
  • Anonym (Linda)
    paret skrev 2013-03-19 20:57:49 följande:
    Borde ju finnas lika många bs killar som bs tjejer?
    Varför det?
  • paret
    Anonym (Linda) skrev 2013-08-27 14:05:07 följande:
    Varför det?
    Skulle det vara fler kvinnor än män som är bs?
  • Anonym (Linda)
    paret skrev 2013-08-29 20:27:41 följande:
    Skulle det vara fler kvinnor än män som är bs?
    Finns iaf absolut ingenting som säger att antalet bisexuella måste vara lika bland män/kvinnor.
  • Anonym (Här med)

Här finns ett par till där båda är bs. Tyvärr har inte någon av oss fått leva ut att få vara med någon av samma kön någongång... Än...

• paret
    Anonym (Här med) skrev 2013-08-30 01:02:30 följande:
    Här finns ett par till där båda är bs. Tyvärr har inte någon av oss fått leva ut att få vara med någon av samma kön någongång... Än...
    Aldrig försent väl?
  • paret
    Anonym (Linda) skrev 2013-08-30 00:15:54 följande:
    Finns iaf absolut ingenting som säger att antalet bisexuella måste vara lika bland män/kvinnor.
    Nä, och heller som säger det inte skulle vara så?
  • Anonym (Linda)
    paret skrev 2013-08-30 18:28:24 följande:
    Nä, och heller som säger det inte skulle vara så?
    Nej just det. Problemet är att du utgår från att det är på ett visst sätt, vilket jag inte gör.
  • paret
    Anonym (Linda) skrev 2013-08-30 19:20:26 följande:
    Nej just det. Problemet är att du utgår från att det är på ett visst sätt, vilket jag inte gör.
    Nä du är så redig så, du vet allt
  • Anonym (Linda)
    paret skrev 2013-09-01 14:58:51 följande:
    Nä du är så redig så, du vet allt
    Men det var ju som skrev: "Borde ju finnas lika många bs killar som bs tjejer?"

Det är alltså DU som tror att du vet.

Jag frågade varför du utgår från det, och jag har ännu inte fått nåt svar.
  • Haskel

Någon/några i tråden ansåg att ca 50% av alla killar och tjejer egentligen var BS. Kanske kan så många tänka sig att ha sex med någon av samma kön. Men att ha haft, eller fantiserat om sex med någon av samma kön, betyder inte att man är BS, enligt mig. 
    Jag tror ytterst få av alla som kallar sig BS, verkligen skulle kunna tänka sig en samkönad relation. 

Men å andra sidan, finns väl inte heller några skrivna regler, om hur man "ska vara", för att kalla sig BS 

Svar på tråden Hur många par finns där båda är bs?