• PatKay83

Insemination mars/april 2013

Hej, tänkte starta en ny tråd för oss som insemineras i mars och april 2013. Alla är såklart välkomna även om ni redan gjort eller har längre fram. Tänkte att det kanske finns någon som vill följas år fram till ett efterlängtat plus.

Själv ska jag förhoppningsvis insemineras nästa vecka och det är första försöket för oss.

• Svar på tråden Insemination mars/april 2013
  • Adina15
    dianass skrev 2013-05-21 17:56:36 följande:
    Tack så mycket ! :)  Jag går privat till Sophia Hemmet i Stockholm. Det är ju första gången med insemination så det känns jätte spännande och förväntansfull.. Första gången jag känner mig positiv till en behandling, alla andra gånger när man kört med bara pregotime eller bara med sprutor har jag lixom inte känns nån glädje eller tro på det hela, men gör det nu så det känns skönt ! :) samtidigt vill man ju inte alls hoppas för mycket, vet ju hur besviken jag kommer bli.. 
    låter spännande och man MÅSTE få gå och hoppas, det är ju liksom det enda som driver en och kan ge det hela en positivt känsla. OM det inte funkar så kommer fler chanser efter det, även om beskedet alltid är djävulskt tungt. men tänk inte på det nu. ta det lugnt och tänk positivt genom behandlingen, men vänta med att köpa bebisprylarna kanske

vi håller tummarna! håll oss gärna uppdaterade 
  • dianass
    minaz skrev 2013-05-23 00:11:18 följande:
    Så jäkla deppad.se! Va på kontroll för att se om cystan som jag hade har försvunnit men NEJ, den är kvar! Så ledsen och nere just nu, det blir ingen graviditet och ingen ägglossning denna månad heller.  =( Tårarna rinner...         

Nej!! Jag hade en cysta som jag opererade bort. Innan denna tid dock.. kan förstå att det känns svin jobbigt att de där jädra stoppet aldrig försvinner! Men vad säger läkaren då? Varför uppstår dom och varför kan du inte ta bort dom med en op. ? Jag har inte hunnit läsa igen hela tråden men får man fråga varför en insemmination ska ske och hur ska du få ägglossning och så? Själv har jag ju PCOS och fick sprutor för äggen och sedan lossningen. Så jäsra ledsamt att allt ska ta sån tid hela tiden :( Styrkekramar till dig! !
  • dianass
    Adina15 skrev 2013-05-23 09:20:26 följande:
    låter spännande och man MÅSTE få gå och hoppas, det är ju liksom det enda som driver en och kan ge det hela en positivt känsla. OM det inte funkar så kommer fler chanser efter det, även om beskedet alltid är djävulskt tungt. men tänk inte på det nu. ta det lugnt och tänk positivt genom behandlingen, men vänta med att köpa bebisprylarna kanske vi håller tummarna! håll oss gärna uppdaterade 

Allt gick jätte bra och allt så jätte bra! Jag blev så förvånad över att det hela gick så fort.. bara någon minut :) ! Kändes så overkligt :) Nej några bebissaker blir det inte ännu :) ! Kanske något litet om jag plussar om 2 vveckor! :) HOPPAS! :) Ja gör det! Jag behöver alla tummar och tår som finns! :)
  • Adina15
    dianass skrev 2013-05-23 10:25:08 följande:

Allt gick jätte bra och allt så jätte bra! Jag blev så förvånad över att det hela gick så fort.. bara någon minut :) ! Kändes så overkligt :) Nej några bebissaker blir det inte ännu :) ! Kanske något litet om jag plussar om 2 vveckor! :) HOPPAS! :) Ja gör det! Jag behöver alla tummar och tår som finns! :)
    åh jag vet känslan, nu är du hög på livet!!?! ta det lugnt med kaffedrickandet och stressen. jag håller tummar tår och HÅR!!!

jag går själv i väntan på ÄL och testar morgon som kväll, dags när som helst nu för mig med. *gulp* 
  • dianass
    Adina15 skrev 2013-05-23 12:41:21 följande:
    åh jag vet känslan, nu är du hög på livet!!?! ta det lugnt med kaffedrickandet och stressen. jag håller tummar tår och HÅR!!! jag går själv i väntan på ÄL och testar morgon som kväll, dags när som helst nu för mig med. *gulp* 

Jaa jo det är man ju.. men känns sådär. Blir så osäker ibland! Just nu tror jag inte det funkat, har ont i magen/livmodern/äggstockarna.. så känns om ÄL skulle kunna vara nu ist för ju när själva inseminationen skedde. Men ska ta det lugnt!
  • Leya

jag hakar på här om det går bra...? Känns skönt att snacka med andra i liknande situationer :) gjorde min första insemination igår och nu är det bara vääääääntan....

Är väll jäkligt ovanligt att det funkar på första försöket så jag har redan laddat för juni-försöket för att inte deppa ihop om det inte blir ett plus nu. Dock känner jag mig ändå hoppfull, och hoppet är ju det sista som lämnar en, eller hur? :)

• Adina15
    dianass skrev 2013-05-25 09:41:46 följande:

Jaa jo det är man ju.. men känns sådär. Blir så osäker ibland! Just nu tror jag inte det funkat, har ont i magen/livmodern/äggstockarna.. så känns om ÄL skulle kunna vara nu ist för ju när själva inseminationen skedde. Men ska ta det lugnt!
    helt rätt- ta det luuuuuugnt!!! försöka kan man iaf, vet det är svårt när hjärnans tankar och kraft är så pass starka...
  • Leya
    dianass skrev 2013-05-25 09:41:46 följande:

Bm sa till mig att man kan få lite värk i magen efter insem. Och det är heeeeelt normalt i så fall :) så det kan ju helt enkelt bara vara så att allt är tipp topp exakt som det ska! Glad
  • Cassidy

Mensvärken från helvetet är på ingång.
    Nu ska jag försöka tagga igång för ett nytt försök!

• dianass
    Leya skrev 2013-05-26 11:28:56 följande:
    Bm sa till mig att man kan få lite värk i magen efter insem. Och det är heeeeelt normalt i så fall :) så det kan ju helt enkelt bara vara så att allt är tipp topp exakt som det ska!

Jo har förstått det ,men känns ändå inte rätt.. hr ont i magen hela tiden.. så mensen borde komma nu närsom helst känns det som :(
  • dianass

Alltså jag är i chock men måste ändå berätta !! jag är gravid ! det känns helt fantastiskt men ändå overkligt :)

• Cassidy
    dianass skrev 2013-06-05 21:57:52 följande:
    Alltså jag är i chock men måste ändå berätta !! jag är gravid ! det känns helt fantastiskt men ändå overkligt :)
    Wow! Grattis!!!
Svar på tråden Insemination mars/april 2013