• ZaNdRoRiA

    Passar dessa dopklänningar en pojke?

    Jag har sådan beslutsångest inför lillkillens dop. Jag vill att han ska ha klänning, så det är inget någon ens behöver kommentera. var säker på en klänning först men fick sedan se en annan, funderar dock på om den kanske är lite mer för flicka?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Passar dessa dopklänningar en pojke?
  • ex ungue leonem

    Möjligen klänning 1.Nr två skulle jag aldrig ens ha i åtanke..vare sig det gällde kille el tjej


    Vill du läsa min blogg?
  • jashrinah

    2an var ju underbar ! men om jag skulle ha nått folkdräktsaktigt hade jag nog satsat på att köpa en liten riktig folkdräkt istället =) 

  • happysunday

    1-an känns som anno 1986 eller liknande.
    2-an var inte heller fin tycker jag.

    Måste jag välja skulle jag ta nr 1. 

  • Thaleya1

    Jag tycker 1'an var lite cool om du eller pappan är sjöman. Annars förstår jag inte poängen.
    den andra gillar jag inte för fem öre!

    Jag hade tagit nummer 1 om jag skulle välja.

  • EllisBell

    Båda funkar. Dopklänning är inget könsspecifikt plagg utan ska vara just en lång klänning eftersom det symboliserar att barnet ska "växa i tron".

  • nuharjagbytt
    EllisBell skrev 2013-03-24 12:25:42 följande:
    Båda funkar. Dopklänning är inget könsspecifikt plagg utan ska vara just en lång klänning eftersom det symboliserar att barnet ska "växa i tron".
    Fast just för att det ska vara könsneutralt tycker jag ingen av dem funkar. Ettan ser ut som en sjömanskostym och tvåan som den kvinnliga sverigedräkten. Bättre att välja något mer neutralt som kan gå vidare i släkten.
  • nuharjagbytt

    Svar till TS är att nummer ett passar till pojke men inte nummer två men vill inte rösta då jag inte tycker att någon är bra.

  • Natulcien

    Jag gillade ingen av dem. För mycket sjöman resp. nationaldräkt. Skulle inte välja någon av dem till något kön. Tycker att det är finast med helvitt och enkelt, möjligen med lite spets.

Svar på tråden Passar dessa dopklänningar en pojke?