• Mamma till Prins

Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?

Hej,
    För alla som inte vet vad en blöjtårta är så googla gärna bilder. Det är alltså inget ätbart!

Jag undrar lite över bra presenter till en nyfödd bebis/ nybliven förälder, och har nu snöat in på att ge en blöjtårta med lite roliga saker i.

Jag är bara lite osäker på hur en sån gåva uppskattas?!

Hade du velat ha det? Eller är det skit tråkigt att få blöjor?

Jag hade gärna velat ha en iaf

• Svar på tråden Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?
  • Agnescecila

Nej. Jag hade haft problem att ta i sönder den och då är det ingen vits att ge mig den.

• MrsC74

Alltså om det det är andra grejer på oxå men inte enbart blöjor. Fast ändå. Nä. Inte blöjor.

• Lindsey Egot the only one

MrsC74

Det ärvt meningen att det ska vara lite annat bra och ha grejer.

• Neasmamma

Vi fick en blöjtårta när dottern föddes, den va riktigt snygg faktiskt det blir ju hur man gör det! Den innehöll blöjor, strumpor, bitringar och nån napp :) tycker det va en bra present och man kan ju ha nästan vad som helst i den ;)

• ansof

jag hade blivit överlycklig om jag hade fått en sådan- kanske inte bara med blöjor man brukar ju få lite annat nån body o lite krämer o så... tycker de är jättesöta

• RubyRed

Jag fick bland annat en blöjtårta på min babyshower. Jag älskade den! Det var knappt så jag ville ta blöjorna från den för att dom som gjort den lagt ner så mycket jobb på den.

Och dessutom, blöjor behöver man ju alltid när man har blöjbarn :)

• Lily38

Aldrig sett el hört talas om innan men jag hade helt klart uppskattat en sån

• Älskardig

Ja skulle bli superglad om ja får en sån.. De ä ju uppskattat å de går ju alltid åt..

• nozpa

Fick en till min första. Var kanon! Nappar, tandborste, olja, krämer, handduk, överdrag till skötbord mm. Och så blöjor då. Dock använde jag aldrig blöjorna. Men det var riktigt kul att få! :)

• bepoe

Jag hade nog blivit lite paff om jag hade fått en sån. Och kanske lite irriterad. Jag hade demonterat den bums och stuvat in i lådor, jag hade inte velat ha något sådant framme. 

De presenter jag uppskattat mest har varit babyfilt och body och byxor i något ovanligt lite roligare mönster. 

• ClaraV

Jag hade lätt velat ha en blöjtårta! När min dotter föddes så fick vi massa kläder och plåtter osv, men allt växtes ur riktigt fort. Men en tjejkompis kom med en hel kartong fylld med bra att ha, blöjor, tvättlappar, babyolja osv. Kan ju säga att det var den mest uppskattade presenten enligt mig. :)

• MadHatter

Ja. Jag hade å andra sidan blivit glad för ett helt vanligt blöjpaket med.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Hade ni velat ha en blöjtårta i present till era nyfödda?