• Anonym (:()

Ogillar mitt bonusbarn nu :(

Jag och sambon har tre gemensamma barn, han har även 2 barn sedan innan. Jag har funnits i deras liv i 6 år, så nästan hela deras liv.
    Jag tog med mig mitt äldsta barn och sedan en av mina bonusar ut på en utflykt för att de skulle få ha kul, mitt i utflykten säger bonus som är 7,5 år: Jag önskar att alla mina halvsyskon dog!
    Jag: VA? Men vad säger du?
    Hon: Namnger alla sina halvsyskon (även dom på mammans sida), och säger att hon önskar att de inte fanns längre...

Efter dethär klarar jag inte av henne mer, hon önskar livet av mina barn!!! Jag har gjort allt för alla barn, behandlat alla lika, älskat, tröstat och gett trygghet till alla så vet inte varför hon säger såhär?? Vill inte känna som jag gör, men nu gör jag det. Jag funderar allvarligt på att skaffa eget boende men mina barn!

• Svar på tråden Ogillar mitt bonusbarn nu :(
  • Anonym

Min bonus säger ibland att han önskar att lillebror var död. Jag, hans far och farfar har alla pratat med honom om detta och klargjort att det aldrig någonsin är okej att säga så. Man kan tycka syskon är pest ibland men det där är bara inte tillåtet. Punkt.

Ta kontakt med skolkuratorn, de brukar vara bra om den personen är vettig.

Tror du hon faktiskt skulle göra någonting, då får ni vakta. Inte kul men vad gör man. En bekants dotter, iof mindre, försökte strypa lillasyster så ibland händer dey

• Anonym (:()
    Anonym (cc) skrev 2013-04-01 21:32:58 följande:
    Tycker du överdriver, hon är ett litet barn, konstigare saker har barn sagt!

Dina barn kommer nog också önska livet ur hela familjen någon gång, om inte innan tonåren så kommer det garanterat då - JAG HATAR ER FÖR ATT JAG INTE FÅR SOVA ÖVER HOS MIN POJKVÄN, ÖNSKAR ATT HUSET KOMMER BRINNA UPP NÄR NI SOVER!!!! #%&€€%€ spott, tvi, bank! 
    Jag tror inte man kan överdriva sina känslor, man känner som man känner. 
    Men förövrigt så tror jag väl att du har rätt! Mina barn kan vara hemska dom också men just att höra att  någon som står så nära önskar livet ur mina barn kändes så skrämmande!! 
  • MinaE
    Anonym (:() skrev 2013-04-01 21:35:03 följande:
    Ni har rätt!
    Ibland är detta ett otroligt bra forum! Klart jag inte flyttat ifrån om det var mitt barn som sagt så, faktum är att ett av mina barn är väldigt våldsam och är under utredning, men som sagt inte blir jag arg på honom, utan mest orolig! 
    Jag ska prata med henne, utan en anklagande ton i rösten, med ett öppet sinne och försöka förstå vad hon behöver!
    Tack!

Bra :) Vad duktig du är !

Jag tror nog inte hon behöver behöver, snarare så att ett barn som har "döds" tankar pga åldern, och fick en spontan känsla av att vilja vara ensam med dig. Och uttryckte det i, våra öron, grova ord. 
  • Anonym (förstå)
    Anonym (:() skrev 2013-04-01 21:35:03 följande:
    Ni har rätt!
    Ibland är detta ett otroligt bra forum! Klart jag inte flyttat ifrån om det var mitt barn som sagt så, faktum är att ett av mina barn är väldigt våldsam och är under utredning, men som sagt inte blir jag arg på honom, utan mest orolig! 
    Jag ska prata med henne, utan en anklagande ton i rösten, med ett öppet sinne och försöka förstå vad hon behöver!
    Tack!

Vassego Skrattande! Lycka till!!!
  • Anonym (cc)
    Anonym (:() skrev 2013-04-01 21:37:41 följande:
    Jag tror inte man kan överdriva sina känslor, man känner som man känner. 
    Men förövrigt så tror jag väl att du har rätt! Mina barn kan vara hemska dom också men just att höra att  någon som står så nära önskar livet ur mina barn kändes så skrämmande!! 
    Ja det kommer garanterat hända, men tjej är nu ett litet barn vare sig hon är din biodotter eller ej. Försök att se det så. Prata med henne att man inte säger så hur sur eller arg eller ledsen man än är, och förklara att ni älskar henne allihopa och att hon kan komma och prata med er om det är något, vad som helst.
  • Anonym (pgabarnen)

I den åldern säger många barn väldigt obehagliga saker. De kan också tänka mycket obehagliga saker.

Min man tappade bort sitt ena barn på stranden en gång (jag kunde ha stryp honom när jag fick veta det och vad barnens mamma ville göra ska vi inte tala om), hon återfanns efter ett tag, en förståndig tonårstjej hade tagit henne i handen och gått iväg till strandvakterna med henne när hon hittade henne gråtandes i vågorna. Barnets storasyster som var runt åtta var med maken då han rusade omkring och panikslagen letade, och med vid återföreningen osv, och alltså mycket medveten om uppståndelsen. Hon hade väldigt svårt att släppa detta och höll rätt länge på att lite prövande högt dagdrömma om att hon var enda barnet, om hur det skulle ha varit om lillasyster hade drunkat, om de mindre syskonen hos oss och hos mamma blev sjuka och dog osv.

Vi var alla mycket illa berörda av detta, och bad om hjälp via skolan. Vad den samtalskontakten gjorde vet jag inte, som bonus var jag inte välkommen, men barnet kom över sina tankar och enligt vad maken meddelade mig så var det inte alls ovanligt att barn sa sig önska livet ur sina syskon. Fast inte egentligen då, utan mer som ett test av de vuxna i omgivningen. Jag grämde mig en smula över att jag inte kunde propsa på att vara med vid samtalen för det var mest till mig hon sa dessa saker och jag tror faktiskt att det var mig hon testade, även om jag fortfarande inte riktigt begriper hur eller om jag höll för testet.

• sophiie

Barn kan och säger dumma saker, väldigt olämpliga saker.
    Min inte f*n går jag och hatar mitt barn när denne har sagt något vänligt olämpligt.

Slitsamma om det är ett bonusbarn eller bio.barn. Vi som är vuxna får agera som vuxna.

• mrsStatham
    sophiie skrev 2013-04-01 21:55:16 följande:
    Barn kan och säger dumma saker, väldigt olämpliga saker.
    Min inte f*n går jag och hatar mitt barn när denne har sagt något vänligt olämpligt.

Slitsamma om det är ett bonusbarn eller bio.barn. Vi som är vuxna får agera som vuxna.
    Vem har sagt något om att hata??
    Bara två saker är oändliga
  • Thaleya1

TS det första jag tänker på är att hon menade något annat eller bara var arg på halvsyskonen för tillfället. Jag har säkerligen sagt till mamma att vi borde kasta min lillasyster i sjön eller nått när jag var liten, men det ville jag ju knappast!!

Prata med henne om hur hon känner och försök förstå istället för att ta allt åt hjärtat och så personligt och bokstavligt. Hon ville öppna upp sig för dig så då kanske du bör höra hennes tankar också.

• Anonym

Jag sa många gånger till min mamma när jag växte upp. Jag önskar att du aldrig fått mina syskon och de är mina helsyskon. Tror det är vanligt att syskon känner så ibland. Mina barn har sagt så om varandra många gånger under uppväxten. Klart det känns eftersom man såklart älskar sina barn och det är säkert värre att få höra det av ett bonusbarn. Såg att du ska prata med henne,bra det :) Men inte tror jag att du behöver flytta iväg med dina barn direkt.

• Ess

Det är egentligen en rätt typisk situation där det verkligen märks att blod ÄR tjockare än vatten.
    Man reagerar på precis samma sätt som man gjort om en person ute på gatan eller en på jobbet sagt något dumt om ens barn. Man drar öronen åt sig och går i försvar, sedan påverkar det vad man i fortsättningen tycker om den personen. 

Det är bra att ts pratat med pappan om det, dom bör nog prata med flickan också. Synd om något som fungerat bra innan ska förstöras nu. 

• M166
    Ess skrev 2013-04-02 21:50:11 följande:
    Det är egentligen en rätt typisk situation där det verkligen märks att blod ÄR tjockare än vatten.
    Man reagerar på precis samma sätt som man gjort om en person ute på gatan eller en på jobbet sagt något dumt om ens barn. Man drar öronen åt sig och går i försvar, sedan påverkar det vad man i fortsättningen tycker om den personen. 

Det är bra att ts pratat med pappan om det, dom bör nog prata med flickan också. Synd om något som fungerat bra innan ska förstöras nu. 
Svar på tråden Ogillar mitt bonusbarn nu :(