• Äldre 2 Apr 10:27
    5658 visningar
    29 svar
    29
    5658

    Fått hårig mage!

    Hej! Jag är gravid i v 20 och märkte för några veckor sedan att det börjat växa massa hår på min mage.. Det är inget som stör mig jättemycket nu, men jag vill ju helst inte att det ska bli mer! Är det fler som fått hår på magen?:) är det hormonerna som gör det eller vad har det kommit ifrån? OCH den viktigaste frågan: försvinner det efter förlossningen? Mvh M!

  • Svar på tråden Fått hårig mage!
  • Äldre 2 Apr 23:02
    #11

    Ja det hade ju vart underbart att slippa det! Men vad konstiga hormonerna är! Att du fått lockar! Det har jag inte märkt av i mitt spikraka hår, men däremot världens akne i ansiktet har jag lyckats få, började nästan såfort jag blev gravid.. Men nu sedan några veckors användning av basiron är det mycket bättre!!

  • Äldre 2 Apr 23:04
    #12

    Min mage har också varit hårig under graviditeterna. Likaså kinder/käkben (maken kallar mej sin persika). Med en unge fick jag till och med fjun i stor mängd mellan brösten. Tack och lov har allt återgått till det normala efteråt!
    En väninna däremot, rakade magen och har fortfarande "raggarsträng" så här 8 år senare. Kanske är det bäst att låta luddet trilla bort på egen hand?

  • Äldre 2 Apr 23:10
    #13

    Samma här! Och jag kan ju inte bara sluta störa mig på det heller, tänk va de kommer lysa fint sen i sommar ;)

  • Äldre 2 Apr 23:31
    #14

    TaSe det var ju ändå ett gulligt smeknamn, finns ju värre man kan komma på relaterat till detta! Hehe:) jag har sett att jag har små fjun mellan brösten jag med, men inte lika mycket som på magen! Runt naveln o raggarsträngen är verkligen mörk också! Resten är bara ljusa fjun i massor!
    Då ska jag definitivt inte raka detta!
    Gravid92: ja i sommar kommer vi va riktigt snygga haha!! Som jag skrev i första inlägget så gör det mej inte så mycket nu för ingen ser ju hårstråna.. Men i sommar kommer jag nog tycka det är mycket värre!!

  • Äldre 3 Apr 00:12
    #15

    Ts: Han har väl vett på att uppföra sig. Man retar inte upp en gravid aphona i onödan!

  • Äldre 3 Apr 00:23
    #16

    Haha!!! Min sambo låg och tittade på min mage en dag och småfnissade lite. Och jag frågade ovetandes vad han skrattade åt, och han svara: nej inget din mage är gullig bara.. Två timmar senare satt jag och kikade lite och såg dom mörka hårstråna.. Sprang te honom och sa: kolla vad hårig jag blivit! Svaret jag fick: ja jag vågade inte säga något förut!
    Kunde inte annat än att skratta då!
    Men gråter annars för allt just nu så han förstår nog att om han säger nåt om håret så börjar jag gråta så han håller nog tyst!

  • Äldre 3 Apr 00:26
    #17

    Aphona känns som ett ganska beskrivande ord för hur man känner sej ;-D

  • Äldre 3 Apr 00:33
    #18

    Millass, ja håret har blivit helt förändrat, de e lockigt vilket jag aldrig haft innan, har ganska tjockt hår men nu tar de fan priset.. De tar ca 1 timme att platta håret för lockarna vill inte bort.. Dagen efter att jag plattat de så är det vågit... Så jag har gett upp hoppet, sätter upp de i en knut.. Men ser ändå ut som ett troll, sticker ut krull lite här o där... Ska fan googla o se så jag inte är ensam om det ahhahaha

  • Äldre 3 Apr 02:31
    #19

    Ja, jag blev alldeles hårig på magen under graviditeten! Minns inte när det dök upp, någongång mot tredje trimestern kanske. Det har ännu inte trillat bort, sonen är nu 5 v. Får ta till rakhyveln snart!

  • Äldre 3 Apr 09:56
    #20

    Krompirusa: Jag tror absolut inte att du är ensam om det! Det verkar som hormonerna kan ändra oss väldigt mycket! I vilken vecka märkte du av att du fick lockigt hår? Det är ju jobbigt om man inte trivs i det:/ men det går säkert tillbaka efter förlossningen ska du se

  • Äldre 3 Apr 09:59
    #21

    Jag har ett par mörka långa hårstrån som envist hållit sig kvar efter graviditeten. Jag tycker dem är roliga och sparar dem som minne ^^

  • Äldre 3 Apr 12:55
    #23

    Apopan: hahaha vad kul! Så länge man inte störs av dom så är det ju lite komiskt att få en massa hår på magen, men jag hoppas in i det sista att jag blir av med dom sen

  • Äldre 3 Apr 13:01
    #24
    Millass skrev 2013-04-03 09:59:57 följande:
    Minerva123: åh mitt hopp försvann lite nu! Kan det inte ta ett tag innan man får ur alla hormoner ur kroppen då? Dom försvinner väl inte direkt? Så håret försvinner för dig hoppas jag!:)



    Har kanske med amningen att göra? Måste ju ha en massa cirkulerande hormoner av det kan man tycka? Ger det någon vecka till, sedan så får de ryka. Hoppas det inte växer tillbaka bara. Linea nigra har jag också kvar (men fick den bara ovanför naveln konstigt nig). Å andra sidan fick jag inga bristningar och magen är plattare än före graviditeten så ska inte klaga över lite pigment och lite hår...
  • Äldre 3 Apr 13:42
    #25

    Ja det finns ju förmodligen som du säger mycket hormoner kvar under amningen också! Bristningar hoppas jag att jag slipper jag med!! Då kan ja leva med hårstråna haha!! Har du redan platt mage fast det bara är 5 veckor sen som du fick din son?!! Den mirakelkuren får du dela med dej av

  • Äldre 3 Apr 14:05
    #26

    Nja, helt platt är den inte, har alltid haft lite putmage trots normalvikt, men den putar klart mindre nu än förut. Har ingen aning om hur det gick till! Väger något kg mindre än före graviditeten ( gick upp 10 kg), men får ändå inte på mig jeansen ännu. Magfettet verkar ha flyttat till höfterna och rumpan är bredare... Graviditet är ett intressant fenomen!

    Grattis till din graviditet förresten, spännande tid du har framför dig och ännu mer spännande och roligt är det när barnet är ute!

  • Äldre 3 Apr 14:15
    #27

    Men ändå! Det är ju bra jobbat att väga mindre och ha mindre mage redan! Jösses de kommer nog ta lång tid innan jag blir av med mina kg sen.. Har redan gått upp 10 kg.. Och båda mina systrar gick upp över 30 kg i alla sina graviditeter.. Men det hoppas jag ju såklart slippa! Men jag känner att sålänge bebisen mår bra så gör det mej inget hur mycket jag går upp i vikt eller hur mycket hår på magen jag har haha

  • Äldre 3 Apr 14:16
    #28

    Tack så jättemycket!! Jag är så förväntansfull!! Längtar
    Och självklart ett stort grattis till din son!!

  • Mon 20 Jan 2020 15:13
    #29
    minerva123 skrev 2013-04-03 02:31:24 följande:

    Ja, jag blev alldeles hårig på magen under graviditeten! Minns inte när det dök upp, någongång mot tredje trimestern kanske. Det har ännu inte trillat bort, sonen är nu 5 v. Får ta till rakhyveln snart!


    nu är det bra länge sedan du skrev detta nästan 7 år. men är nyfiken, har det blivit bättre eller fick du börja med rakhyveln? hur är det nu? Glad
Svar på tråden Fått hårig mage!