Inlägg från: Millass |Visa alla inlägg
  • Millass

    Fått hårig mage!

    Hej! Jag är gravid i v 20 och märkte för några veckor sedan att det börjat växa massa hår på min mage.. Det är inget som stör mig jättemycket nu, men jag vill ju helst inte att det ska bli mer! Är det fler som fått hår på magen?:) är det hormonerna som gör det eller vad har det kommit ifrån? OCH den viktigaste frågan: försvinner det efter förlossningen? Mvh M!

  • Svar på tråden Fått hårig mage!
  • Millass

    Haha då får jag leva på hoppet att det försvinner sen då!! Under öronen har jag inte kikat så noga kanske har en kalufs där med;)
    De va skönt att höra att man inte är ensam då!
    Det var en intressant fråga pyret82!

  • Millass

    Haha ja måste se om jag med ser ut som farbror Joakim haha!!
    Oj ja de vore ju inte fel om de kunde sluta o växa på ben o under armar!
    Det var visst inte så ovanligt med hårig mage märker jag!

  • Millass

    Ja det hade ju vart underbart att slippa det! Men vad konstiga hormonerna är! Att du fått lockar! Det har jag inte märkt av i mitt spikraka hår, men däremot världens akne i ansiktet har jag lyckats få, började nästan såfort jag blev gravid.. Men nu sedan några veckors användning av basiron är det mycket bättre!!

  • Millass

    TaSe det var ju ändå ett gulligt smeknamn, finns ju värre man kan komma på relaterat till detta! Hehe:) jag har sett att jag har små fjun mellan brösten jag med, men inte lika mycket som på magen! Runt naveln o raggarsträngen är verkligen mörk också! Resten är bara ljusa fjun i massor!
    Då ska jag definitivt inte raka detta!
    Gravid92: ja i sommar kommer vi va riktigt snygga haha!! Som jag skrev i första inlägget så gör det mej inte så mycket nu för ingen ser ju hårstråna.. Men i sommar kommer jag nog tycka det är mycket värre!!

  • Millass

    Haha!!! Min sambo låg och tittade på min mage en dag och småfnissade lite. Och jag frågade ovetandes vad han skrattade åt, och han svara: nej inget din mage är gullig bara.. Två timmar senare satt jag och kikade lite och såg dom mörka hårstråna.. Sprang te honom och sa: kolla vad hårig jag blivit! Svaret jag fick: ja jag vågade inte säga något förut!
    Kunde inte annat än att skratta då!
    Men gråter annars för allt just nu så han förstår nog att om han säger nåt om håret så börjar jag gråta så han håller nog tyst!

  • Millass

    Krompirusa: Jag tror absolut inte att du är ensam om det! Det verkar som hormonerna kan ändra oss väldigt mycket! I vilken vecka märkte du av att du fick lockigt hår? Det är ju jobbigt om man inte trivs i det:/ men det går säkert tillbaka efter förlossningen ska du se

  • Millass

    Apopan: hahaha vad kul! Så länge man inte störs av dom så är det ju lite komiskt att få en massa hår på magen, men jag hoppas in i det sista att jag blir av med dom sen

  • Millass

    Ja det finns ju förmodligen som du säger mycket hormoner kvar under amningen också! Bristningar hoppas jag att jag slipper jag med!! Då kan ja leva med hårstråna haha!! Har du redan platt mage fast det bara är 5 veckor sen som du fick din son?!! Den mirakelkuren får du dela med dej av

  • Millass

    Men ändå! Det är ju bra jobbat att väga mindre och ha mindre mage redan! Jösses de kommer nog ta lång tid innan jag blir av med mina kg sen.. Har redan gått upp 10 kg.. Och båda mina systrar gick upp över 30 kg i alla sina graviditeter.. Men det hoppas jag ju såklart slippa! Men jag känner att sålänge bebisen mår bra så gör det mej inget hur mycket jag går upp i vikt eller hur mycket hår på magen jag har haha

  • Millass

    Tack så jättemycket!! Jag är så förväntansfull!! Längtar
    Och självklart ett stort grattis till din son!!

Svar på tråden Fått hårig mage!