Får man bara skriva i din tråd om man håller med dig ts?
Det låter lite så på dig.
Jag har två barn båda är vuxna idag, jag vet hur mycket jobb det krävs för att fostra ett barn och att förlossningen bara är början.
Men har du verkligen så dåligt minne och så dålig inlevelseförmåga att du inte kan sätta dig in i hur det känns nr hela livet vänder, som det ju gör med första barnet och man just gått igenom en kanske lång, smärtsam och lite läskig förlossning.
Nog kan man förstå och ha empati för att det är två nyblivna, lyckliga men trötta föräldrar.
Jisses efter min första förlossning tyckte jag att jag var klar, jag hade varit duktig hela graviditeten och skött mig exemplariskt, jag hade fött ett barn, nu ville jag ha semester en vecka eller så, innan jag hoppade på jobbet som mamma, det kändes verkligen så där första kvällen, som att jag var inte redo för det här, men det är klart man klarar det, och man växer in i det.
Man utvecklas tillsammans med barnet.
Döm inte andra för att dom ännu inte upplevt det du har, det kommer dom att göra och dom kommer klara det lika bra som du gjort.
Och sålänge du har större erfarenhet och större kunskap använd då den för att stötta inte för att klandra andra som inte kan lika bra som du, det gör dig till en större människa.