Min första var krävande på en massa olika sätt. Extremt med energi (vi har fått träna henne i att titta på tv för att få henne att vara stilla, lärde sig det först som treåring), lite sömn (från några månaders ålder så sov hon 8-9 timmar per natt och inte så mycket på dagen), det hon sov på dagen sov hon bara om hon var i en vagn som rörde sig (gick inte ens att stanna och gunga vagnen fram och tillbaka), det hon sov på natten sov hon bara 60-90 minuter i taget, väldigt arg och frustrerad. Jag tycker 4 år är jättebra. Innan har jag velat ha barn tätt, max 3 år mellan men med tanke på hur första barnet var så var det inte möjligt. Nu när jag har 4 år så tycker jag det är helt perfekt faktiskt. Det största barnet är så stort att hon inte är något svartsjuk alls utan bara lycklig över att vara storasyster, hon klarar sig själv medan jag lägger lillebror, hon kan hålla koll på honom och ropa på mig om jag tex går på toaletten. Och sedan rent praktiskt som en äldre kollega med 3 år mellan barnen påpekade så kommer viktiga skolavslutningar inte krocka. De hade tydligen tyckt det var väldigt jobbigt att avslutningar från sexan, nian och studenten var samtidigt (vilket jag kan förstå).